  • 31. Data: 2015-12-28 18:19:52
    Temat: Re: Rozkład temperatury w pionowej rurze - gdzie zamontować czujnik termostatu?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 grudnia 2015 17:12:04 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Pax ku**a między chrześcijany!

    :-) Mówia w swiecie ze okropnie przeklinamy, dziwią sie ze konstytucja nie zaczyna
    sie "my, kurwa, naród..." :)

    > Dla jednego 30 zł to jest suma, a dla innego grosze.

    Tak -ale chciałes dac 2 albo 3. Czyli juz robi się cos nieco powyzej "groszy".
    A cały problem sprowadza sie do tego ze znajomosc fizyki zapewni właściwe miejsce
    położenia czujnika.
    Był tu gdzies przykład pionowej rury dlugosci kilku metrów w nieogrzewanym
    pomieszczeniu. No to ja na taką rurę mówię: czujnik połozony na górze i ustawiony na
    4st+histereza. Jak powszechnie wiadomo ciepło wędruje w góre wiec my zastosujemny
    zasade ze jednak wedruje w dół i całą długość sie tak zabezpieczy :-)

    > Jak ktoś akceptuje termostat mechaniczny to proszę bardzo:
    > http://allegro.pl/termostat-montazowy-zakres-regulac
    ji-30-30-i5873426954.html
    > albo, jak radzi Kogutek - od lodówki, też będzie dobry.

    tu juz jakas w miare ludzka cena.

    b.

  • 32. Data: 2015-12-28 23:11:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie sa drogie. Nadaja sie termostaty od lodowek. To sa tanie termostaty i dobrze
    pasujace z zakresem.

    Od lodówek to się nie nadają, bo mają odwrotną charakterystykę.
    Aby można było wykorzystać taki termostat do zabezpieczania to trzeba by
    odwrócić działanie takiego termostatu np. przy użyciu dodatkowego
    przekaźnika. Ten niestety kosztuje i komplikuje układ. Sam przekaźnik to
    dodatkowy koszt rzędu 10-50zł, a przecież twierdziłeś, że da się za 5zł.

  • 33. Data: 2015-12-29 00:01:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na tym samym zlomie co termostat mozna wysepic przekaznik z jakiejs pralkimczy
    zmywarki. Wystarczy chciec. Przyklad z termostatem od lodowki nie byl specjalnie
    szczesliwy i czekalem az ktos znajdzie jego podstawowa wade. Tej wady nie maja
    termostaty z kapilara od sprzetu grzewczego. Maja niewielka histereze bo wynikajaca z
    wlasciwosci fizycznych cieczy jaka sa napelnione. Latwo daja sie przeskalowac z
    zakresu zaczynajacego sie od +20 do zera stopni. Przystosowane do bezpiecznej pracy z
    napieciem sieciowym. Nie wymagaja oddzielnego zasilania i nie pobieraja pradu.
    Dyskusja nie ma sensu z bardzo prostego powodu. Nie daje odpowiedzi gdzie umiescic
    czujnik. W temacie bylo precyzyjnie zadane pytanie o miejsce a nie o materialy jakich
    trzeba uzyc. Pytajacy ma termostat i przewod grzewczy. Doradz mu z miejscem.

  • 34. Data: 2015-12-29 08:00:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 00:01:53 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Na tym samym zlomie co termostat mozna wysepic przekaznik z jakiejs pralkimczy
    zmywarki. Wystarczy chciec. Przyklad z termostatem od lodowki nie byl specjalnie
    szczesliwy

    no tosmy udowodnili ze czujników "za grosze" nie ma. Długo trwało.

> [...]
    trzeba uzyc. Pytajacy ma termostat i przewod grzewczy. Doradz mu z miejscem.

    dwa posty wyżej pisałem

    b.

  • 35. Data: 2015-12-29 11:11:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    wlasciwosci fizycznych cieczy jaka sa napelnione. Latwo daja sie przeskalowac z
    zakresu zaczynajacego sie od +20 do zera stopni.

    Tu jesteś w błędzie, bo takie termostaty w większości są tak zbudowane,
    że nie ma zbyt możliwości ich przeskalować. Jeżeli już to o kilka stopni.
    O ich charakterystyce decydują przede wszystkim rozmiary zbiorniczka,
    rozmiary mieszka, wielkość dźwigni działającej na styk, ilość czynnika,
    a proces skalowania/regulacji jaki się odbywa w fabrykach polega na
    zgniataniu zbiorniczka z czynnikiem. Teoretycznie da się przeskalować
    taki termostat, ale jest to operacja bardzo trudna i żmudna, a ponadto
    wymagająca sporej wiedzy i zaplecza technicznego.
    Ponadto jeżeli już nawet byłaby możliwość łatwego przeskalowania np.
    regulując śrubką (są takie termostaty przemysłowe, które kosztują po
    kilka stów) to samo przeskalowanie jest czynnością dość trudną, ponieważ
    musisz posiadać stanowisko, na którym będziesz mógł zadawać temperatury
    oraz termometr wzorcowy, którym te temperatury będziesz mierzył.
    Zazwyczaj takie stanowisko to łaźnia wodna lub olejowa z mieszadłem oraz
    system schładzający lub komora chłodząca (coś jak lodówka ze szklanymi
    drzwiczkami) lub też specjalny kalibrator temperatury (tu koszt liczy
    się już w nastu i dziesiątkach tysięcy złotych). Oczywiście potrzebny
    jest jeszcze dokładny termometr wzorcowy.
    Tak się składa, że w swoim dorobku zawodowym mam spore doświadczenie z
    wykonywaniem takich pomiarów oraz budową takich stanowisk pomiarowych i
    uwierz mi, że wcale to nie jest takie proste jak Ci się wydaje. Pomimo,
    że miałem dostęp do wszystkich ww stanowisk pomiarowych i także ja lub
    moi pracownicy zajmowali się m.in. kalibrowaniem takich termostatów
    przemysłowych to nieźle czasami trzeba się było nakombinować, aby
    dokonać kalibracji takiego termostatu, aby uzyskać wiarygodny wynik
    poniżej 1 stopnia Celsjusza.

    > Przystosowane do bezpiecznej pracy z napieciem sieciowym. Nie wymagaja oddzielnego
    zasilania i nie pobieraja pradu.

    Guzik prawda. Widziałeś kiedykolwiek taki termostat?
    Styki są na wierzchu. Bez dodatkowej obudowy będzie to niebezpieczne w
    użytkowaniu.
    Dodatkowa obudowa to dodatkowy koszt, kłopot w zdobyciu odpowiedniej
    obudowy oraz dodatkowa praca, bo trzeba powiercić otwory, przykręcić
    termostat, przymocować gdzieś tą obudowę itd.
    Przy czym takie rzeźbiarstwo nie będzie miało żadnych certyfikatów i w
    razie porażenia czy też spłonięcia domu z tego powodu, żadne towarzystwo
    ubezpieczeniowe nie wypłaci odszkodowania.

> [...]
    czujnik.

    > W temacie bylo precyzyjnie zadane pytanie o miejsce a nie o materialy jakich trzeba

    Dopiero teraz zauważyłeś, że piszesz nie na temat :)

    > Pytajacy ma termostat i przewod grzewczy. Doradz mu z miejscem.

    Konfabulujesz. Autor wątku nic nie wspominał o tym, że ma termostat i
    przewody.
    Jeżeli zaś ma lub chce dopiero kupić taki termostat i przewody to moja
    rada jest prosta: zrezygnować z takiego pomysłu i kupić przewód
    termostatyczny, samoregulujący + specjalne koszulki termokurczliwe z
    klejem + kawałek zwykłego przewodu i wtyczkę. Łączy przewody, izoluje
    koszulką termokurczliwą, podłącza przewód do wtyczki, a wtyczkę do
    gniazda i po robocie. Nie musi się zastanawiać gdzie umieścić termostat,
    bo ma ich nieskończenie dużą ilość na całej długości przewodu
    grzewczego. Nie musi łazić po złomach czy sklepach i szukać starych
    lodówek i pralek, a następnie ich rozbierać, żeby zaoszczędzić
    kilkadziesiąt złotych. Jest to w 100% bezpieczne i odporne na wodę (tak,
    tak taki kabel można nawet zanurzyć w wodzie), wilgoć, kurz oraz wiele
    chemikaliów. Działa pewnie i się nie psuje. Nie ma możliwości
    przegrzania czy też zamarznięcia rury, bo termostat nie zadziałał lub
    był w złym miejscu.
    Ceny takich przewodów grzewczych zaczynają się już od 35zł/mb.
    Tu masz wszystko certyfikowane, a jak wszystko połączysz zgodnie z
    instrukcją producenta takiego kabla to żadne TU nie będzie mogło tego
    zakwestionować.
    Warunek jest tylko taki, że podłączenie musisz wykonujesz dokładnie z
    instrukcją producenta kabla i materiałami, które ten producent wskaże.
    Jak w instrukcji jest napisane, że ma być to koszulka termokurczliwa
    wyprodukowana przez tego producenta to taką należy kupić.

  • 36. Data: 2015-12-29 11:22:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 11:11:43 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Jak w instrukcji jest napisane, że ma być to koszulka termokurczliwa
    > wyprodukowana przez tego producenta to taką należy kupić.

    Lece po popcorn, wyczuwam ciekawy dalszy ciag dyskusji :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2015-12-29 13:56:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-29 o 11:22, Adam Sz. pisze:

    > Lece po popcorn, wyczuwam ciekawy dalszy ciag dyskusji :P
    > pozdr.

    Nie pi.....l, tylko leć po piwo, bo przecie nie będziemy tu debatować o
    suchym pysku :)

  • 38. Data: 2015-12-29 15:53:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 13:56:08 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie pi.....l, tylko leć po piwo, bo przecie nie będziemy tu debatować o
    > suchym pysku :)

    ooo, no i dyskusja skreca we wlasciwym kierunku :) Popcorn, tez cos :)

    b.

  • 39. Data: 2015-12-29 16:32:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-29 o 15:53, Budyń pisze

    > ooo, no i dyskusja skreca we wlasciwym kierunku :) Popcorn, tez cos :)

    Ja pier....., no teraz mie się było przypomniało, że przecie mam całą
    krzynke piwa, którą kupiłem specjalnie na święta.
    Ale kobieta ma rodzona pięknie prosiła, aby wegilia była beztrunkowa to
    żem se dał luz, a kolejne dni to my na krzywego po rodzinie i się było
    piwo ostało.
    Zatem biegnę czem prędzej do domu ryja umoczyć.
    Tylko mam zagwozdkę, bo w instrukcji napisali "spożyć przed końcem
    ....", a koniec przecie daleki. Sam nie dam rady całej kszynki.
    Może ma kto jaki pomysł jak wybrnąć z tego pata? :)

  • 40. Data: 2015-12-29 16:37:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 15:53:54 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > ooo, no i dyskusja skreca we wlasciwym kierunku :) Popcorn, tez cos :)

    Po 5 dniach swiatecznego picia trzezwieje przed sylwestrem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.