  • 1. Data: 2012-02-01 20:57:27
    Temat: Rozprowadzenie ciepła z kominka
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    Witam

    chcę wykonać proste rozprowadzenie ciepła z kominka. Kominek jest w salonie,
    a ciepło chcę rozprowadzić do 3 pokojów na poddaszu. I teraz pytania:

    - czy przez strop puścić jedną rurę i ją na poddaszu rozdzielić trójnikiem
    czy puścić do każdego pomieszczenia oddzielną rurę? pomieszczenia znajdują
    się obok siebie i z trójnika do innych pokojów poleciało by max dalej 1m w
    poziomie
    - jaka średnica rur?
    - jakieś rady? :)

    pozdr.

  • 2. Data: 2012-02-02 11:17:48
    Temat: Re: Rozprowadzenie ciep?a z kominka
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2012 o 21:57:27 adriano <a...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > chce wykonaae proste rozprowadzenie ciep?a z kominka. Kominek jest w
    > salonie,
    > a ciep?o chce rozprowadziae do 3 pokojów na poddaszu. I teraz pytania:
    >
    > - czy przez strop pu?ciae jedn? rure i j? na poddaszu rozdzieliae
    > trójnikiem
    Nie

    > czy pu?ciae do ka?dego pomieszczenia oddzieln? rure? pomieszczenia
    > znajduj?
    > sie obok siebie
    Tak wszystkie rury z gorącej komory nad kominkiem.

    i z trójnika do innych pokojów polecia?o by max dalej 1m
    > poziomie
    Powietrze się nie przeciśnie.

    > - jaka ?rednica rur?
    setka powinna starczyć, ale im więcej tym lepiej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2012-02-02 11:38:49
    Temat: Re: Rozprowadzenie ciepła z kominka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.02.2012 21:57, adriano pisze:

    > - jakieś rady? :)

    Na początek - ustaw sobie kodowanie, bo jak ktoś nie ma jako domyślnego
    ustawionego ISO, to będzie widział robaczki.

  • 4. Data: 2012-02-02 13:02:04
    Temat: Re: Rozprowadzenie ciep3a z kominka
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > Tak wszystkie rury z gorącej komory nad kominkiem.
    >
    > i z trójnika do innych pokojów polecia3o by max dalej 1m
    > Powietrze się nie przeciśnie.

    Przeciśnie się :)
    U mnie ok 4 metrów poziomym kanałem 10x15 cm spokojnie dmucha

  • 5. Data: 2012-02-02 17:00:57
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno ważne pytanie:
    Jak dobrać moc turbiny, jeżeli chce się pompować ciepłe powietrze. Jak
    przeliczyć potrzebną wydajność [m3/h] do pomieszczeń na poddaszu?