    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Rzutnik mam i ja :-)
    Date: Wed, 6 Oct 2021 20:01:58 +0200

    Miał być do filmów wieczorami, a dzieci nabiły już 140h od początku
    września. 110" na FHD wygląda całkiem przyzwoicie, także polecam.

    Ale mam kilka spostrzeżeń.

    1. Poziom hałasu 28 dB - na papierze wydawało mi się że mało, ale gdy w
    domu cisza i wyświetla się sam obraz to dźwięk wentylatora mimo wszystko
    przypomina o sobie. Gdy wszyscy oglądają to praktycznie znika zakryty
    przez dźwięk z głośników, ale wieczorem gdy chce się samemu coś obejrzeć
    po cichu, to zakładam słuchawki BT.

    2. Focus - przez pierwsze ~30h zaraz po włączeniu regulowałem, potem po
    kilkunastu minutach ponownie i tak się bawiłem aż odkryłem że ostrość
    należy ustawić na "rozgrzanym" i zostawić. Też macie takie doświadczenie
    że rzutnik przez pierwsze 5-10 min zmienia ostrość od startu? Dla filmu
    to nie przeszkadza. Gdy jednak na ekranie ma być tekst mniejszą czcionką
    to zaraz po uruchomieniu jest on zauważalnie rozmazany - tego się nie
    spodziewałem. Gdyby to była godzina to bym reklamował.

    3. W trybie ECO od strony wentylatora z rzutnika wydobywa się cichy ale
    bardzo wysoki ton który ewidentnie moduluje (sterowanie wentylatorem?).
    Zdecydowanie cichszy od wentylatora, ale ten drugi ma stały i stosunkowo
    niski dźwięk - stąd na dłuższą metę zanika on w otoczeniu. A te piski
    mimo że ciche były tak irytujące, że musiałem zrobić
    rzutnikowi..."ubranko". W sieci widzę, że się "to zdarza" rożnym
    producentom.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz