  • 21. Data: 2011-10-15 21:28:24
    Temat: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Macios <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ™

    > https://picasaweb.google.com/100562558186207763109/K
    ominek?
    authkey=Gv1sRgCPuLtO
    > nIiMa9NQ

    Można i tak .Ma ktoś budowę No art kominka, zwykłego klasyka..?Takiego
    co grzeje wokoło..?

  • 22. Data: 2011-10-16 12:23:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Paź, 21:31, "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >   1)  A gdzie masz wylot nagrzanego powietrza, ewent.kraty wylotowe??

    Nie mam. To jest kominek z plaszczem, w srodku nie ma wysokich
    temperatur bo calosc jest b. solidnie ocieplona :)

    >   2)  z jakiego powodu owinąłeś wełną rurę spalinową wewnątrz kominka ??

    Z powodu odpowiedzi nr 1 ;) Srodek sie przez to nie nagrzewa, nagrzewa
    sie za to szybciej sama rura - co powoduje m.in. lepszy ciag. Welna
    spokojnie wytrzyma temperatury jakie panuja w tej rurze, szczegolnie
    ze jak pisalem - to jest kominek z plaszczem i temperatura spalin jest
    nizsza niz w powietrznym :) Wielokrotnie ludzie uszczelniaja wylot
    rury spalinowej z kominem wlasnie welna mineralna i nic sie z nia
    zlego nie dzieje. Zreszta kominy systemowe tez sa ocieplone welna :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-10-16 18:03:15
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > rury spalinowej z kominem wlasnie welna mineralna i nic sie z nia
    > zlego nie dzieje. Zreszta kominy systemowe tez sa ocieplone welna :)

    Jeżeli kominek z plaszczem , to rozumiem , czemu ta wełna na rurze
    spalinowej. Oczywiście wełna powinna wytrzymać.
    krótko oglądając widok kominka moglem sądzić, że w klasycznej gorącej
    komorze nadmiernie przejąłeś się izolacją - stąd takie pytanie. Rozumiem,
    że "wszelkie ciepło" zechciałeś puścić w obieg wodny i nieco puścić w komin.
    Czy gdybyś zbudował jednak nad wklademm malą komorę gorącego powietrza ( z
    wylotem grzewczym) to w znaczący sposób obnizyloby to grzanie płaszcza? Czy
    bilans(zysków i strat) byłby ujemny?
    Pozdrawia~M

  • 24. Data: 2011-10-16 19:54:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam,

> [...]
    > że "wszelkie ciepło" zechciałeś puścić w obieg wodny i nieco puścić w komin.

    Dokladnie tak. Skoro to kominek z plaszczem i jest do niego podpiety
    bufor 1000l, a za nim podlogowka po calym domu - to po co mialby grzac
    tylko salon skoro moze grzac rownomiernie caly dom :)

    > Czy gdybyś zbudował jednak nad wklademm malą komorę gorącego powietrza ( z
    > wylotem grzewczym) to w znaczący sposób obnizyloby to grzanie płaszcza? Czy
    > bilans(zysków i strat) byłby ujemny?

    Szczerze - nie wiem! Nie liczylem tego bo nawet nie wiem jakby to
    policzyc. Prawdopodobnie bilans wyszedlby na plus dla ogrzewania domu
    (w koncu to co teraz puszczam w komin mialbym czesciowo w salonie) -
    tylko mialbym wtedy wlasnie salon przegrzany. A cenie jednak bardziej
    komfort niz za wszelka cene wycisniecie kazdego kWh kosztem siedzenia
    w takiej lazni ;-)
    pozdr.

    --
    Adam