  • 31. Data: 2010-02-06 14:49:48
    Temat: Re: Schody - najtaniej jak mozna
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 5, 8:46 pm, M <M...@w...pl> wrote:
> [...]
    wiadomoscinews:f2351781-1036-4268-81ab-7b2633600705@
    36g2000yqu.googlegroups.com...

    > chodzi ci o trepy?
    >
    > M.

    tak trepy tutaj znalazlem cennik
    http://www.woodin.pl
    jak widac schody wychodza tanio. Wystarczy miec pile i troche
    pomyslec.

  • 32. Data: 2010-02-06 14:55:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    On Feb 5, 7:04 pm, z...@f...pl wrote:

    >tak sobie mysle ze sciany tez sa gipsowane i malowane i jakos nikt nie
    >narzeka na brud. Oczywiscie listwa obowiazkowa tak jak miedzy sciana a
    >podloga.

    Widze, ze zadales pytania ale oczekujesz tylko "prawidlowych" odpowiedzi,
    tzn. chcesz jedynie utwierdzenia we wlasnym mysleniu zyczeniowym. W
    przypadku podstopnic one beda co jakis czas "kopane" czubkiem stopy i to
    bedzie zle wygladac, na scianach nie ma takich zjawisk.

  • 33. Data: 2010-02-06 14:57:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    On Feb 5, 8:46 pm, M <M...@w...pl> wrote:

    >tak trepy tutaj znalazlem cennik
    >http://www.woodin.pl
    >jak widac schody wychodza tanio. Wystarczy miec pile i troche
    >pomyslec.

    No wiec po co kombinujesz z wykladzinami?

  • 34. Data: 2010-02-06 15:19:15
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Plyta meblowa idealnie sie nadaje. Pozniej w miare
    > zuzywania i podrosniecia dziecka obloze wykladzina a pozniej to kto
    > wie moze wszysko zerwe i zrobie od nowa.

    Płyta meblowa to tak jak już Ci tu pisało kilka osób jest to zły pomysł.
    Płyta taka jest zbyt miękka i zbyt krucha. Uważam, że będą to wyrzucone
    pieniądze w błoto. Kosztowo wyjdzie Cię prawie tyle samo co wykładzina, bo
    1m2 takiej płyty 40-50zł, a wykładzinę kupisz w tych samych pieniądzach, a
    nawet czasami taniej, bo trafiają się w marketach wyprzedaże końcówek po
    10-15zł/m2
    To już faktycznie lepsze chyba będą podłogowe, laminowane płyty MDF czy HDF
    (te twarde). Ale to będzie śliskie jak cholera tak samo z resztą jak i płyta
    meblowa, której też pomalować się za bardzo nie da. To może już lepiej kupić
    surową sklejkę i pomalować. Ale one zazwyczaj są z miękkiego drewna.

    Co zaś się tyczy schodów drewnianych to pomyśl może o kupnie samego
    materiału w tartaku. Doszlifujesz i pomalujesz sam i będzie na wieki :)

  • 35. Data: 2010-02-06 16:35:01
    Od: cienias <c...@g...com>

    On 5 Lut, 14:23, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    wiadomoscinews:f2351781-1036-4268-81ab-7b2633600705@
    36g2000yqu.googlegroups.com...

    > I tak jest zbyt drogo. Stopnie sa w casto debowe 80 PLN za sztuke x 16
    > to wychodzi jakies 1300 PLN. Chce zejsc ponizej tej kwoty.
    > Zastanawialem sie jeszcze nad uzyciem paneli podlogowych.
    > Pozatym nie poto dawalem za betonowe schody 5kPLN zeby teraz dokladac
    > kolejne 5kPLN.

    Jak chcesz naprawdę tanio to farba na beton np. betonmal.
    Jeszcze możesz nałożyć posadzkę żywiczną ale nie pamiętam jaki jest
    tego koszt

    Marcin

  • 36. Data: 2010-02-06 18:22:26
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 5, 2:06 pm, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
    > Mam taki pomysl aby zrobic schody.
    > Kupuje stopnie z plyty laminowanej meblowej lub HDF i przykrecam
    > listwe aluminiowa jako obrzeze. Wazne aby listwa/plaskownik nie
    > wystawala powyzej plaszczyzny stopnia. Wtedy krawedz ktora zawsze sie
    > wyrabia jest z alu i jest latwa do ewentualnej wymiany.
    > Koszt schodow dwuzabiegowych ze spocznikiem wychodzi mi okolo 500 PLN.
    > Pozniej jak sie wyeksploatuja przybic wykladzine.
    > Rozwiazanie takie jest wynikiem wysokich kosztow schodow /oferta 8kPLN
    > jest standardem/.
    > Ilosc schodow 18, szerokosc klatki schodowej 1m. Spocznik 2x2m

> [...]

    Dzieki koledzy za ogolna dyskusje na temat plyta laminowana na
    schody.
    Zalozenia byly smiale i przyjete zdezaprobata. Bede musial jednak
    przemyslec sprawe jeszcze raz.
    Najbardziej zmartwilo mnie wciskanie szpilki damskiego obuwia. Jest to
    faktycznie duze wyzwanie dla kazdej podlogi.
    Druga sprawa to scieralnosc. Moznaby zapobiec lakierujac taka płyte
    lakierem do parkietów. Twardosć powierzchniowa byłaby taka sama to co
    pod spodem wymagałoby testów.
    Obecnie mam beton i w najblizszym czasie nic w tym temacie nie bede
    robil. Mam czas i niodparta ochote zrobienia kilku testów lakierowany
    dąb /jedna klepka odparkietu/ vs lakierowana plyta laminowana.

  • 37. Data: 2010-02-06 18:35:09
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Druga sprawa to scieralnosc. Moznaby zapobiec lakierujac taka płyte
    > lakierem do parkietów. Twardosć powierzchniowa byłaby taka sama to co
    > pod spodem wymagałoby testów.

    W przypadku parkietów lakiery te penetrują drewno tworząc grubszą warstwę
    lakieru bardzo mocno związanego z drewnem.
    W przypadku płyt laminowanych taki lakier bardzo kiepsko się trzymają.
    Wypraktykowałem to malujac po prostu meble warsztatowe (szafy, stoły).
    Lakier po prostu schodzi pod wpływem mocniejszego zadrapania.

  • 38. Data: 2010-02-07 00:38:42
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Jak chcesz naprawdę tanio to farba na beton np. betonmal.
    Jeszcze możesz nałożyć posadzkę żywiczną ale nie pamiętam jaki jest
    tego koszt
    Marcin

    Witam

    Posadzkę żywiczną robiłem w piwnicach i garażu.
    Płaciłem 50 zł za 1 m kw., to cena robocizny z materiałem.
    Mam zrobioną w wersji antypoślizgowej czyli z dodatkiem piasku kwarcowego.
    Do piwnicy i garażu może być, ale w części mieszkalnej raczej nie.

    Całą dyskusję śledziłem z wielkim zaciekawieniem bo też miałem ten dylemat jak
    wykończyć schody.
    Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości już wcześniej zdecydowałem się na
    wykładzinę.
    Musi być gęsta by na krawędziach stopni nie świeciła swoim podkładem - warstwą
    nośną, znaczy filcem.
    I znalazłem taką w Obi za jedyne 24,99 za m kw.
    Teraz muszę rozstrzygnąć czy kleić czy dać drążki (listwy) podtrzymujące
    wykładzinę u zbiegu stopnia z podstopniem.
    Skłaniam się ku klejeniu bo mniej z tym roboty ( odpada wiercenie w betonie pod
    owe drążki / listwy), a tych stopni mam od cholery ...
    Tylko nie bardzo wiem jaki klej zastosować by było to trwałe połączenie, na
    lata.
    Może podpowiecie w sprawie kleju ..

    Pozdrawiam
    JM

  • 39. Data: 2010-02-07 08:59:41
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może podpowiecie w sprawie kleju ..

    Polecam klej polimerowy na bazie alkoholu jako rozpuszczalnika.
    Nie jest drogi i jest dostępny w każdym markecie i składzie budowlanym. Jest
    przeźroczysty, posiada konsystencję miodu. Trzyma bardzo mocno, a w razie
    konieczności odklejenia wykładziny w celu wymiany wystarczy wykładzinę
    delikatnie spryskać zwykłym alkoholem etylowym (np. bezbarwny denaturat czy
    spirytus do picia :P) i przykryć folią na 20-30 min. Opary spirytusu
    powodują, że klaj mięknie i puszcza. Przed klejeniem zagruntuj powierzchnię
    tym klejem dość mocno rozcieńczonym spirytusem.
    Używałem tego kleju dość często.

  • 40. Data: 2010-02-07 13:03:19
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

> [...]
    > że klaj mięknie i puszcza. Przed klejeniem zagruntuj powierzchnię tym klejem

    Dzięki za wyczerpujące informacje,
    a może pamiętasz nazwę tego kleju ?

    Skoro jego rozpuszczalnikiem jest C2H5OH to będzie mój ulubiony klej ;-)
    podczas wszelkich prac wykończeniowych, tylko żeby mnie nie wykończył :-)

    Pozdrawiam
    JM