  • 41. Data: 2010-02-07 13:55:45
    Temat: Re: Schody - najtaniej jak mozna
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hkmdne$69g$1@news.onet.pl...

    > Dzięki za wyczerpujące informacje,
    > a może pamiętasz nazwę tego kleju ?

    "Klej polimerowy" :)
    http://www2.selena.pl/cms/?__page_id=255
    Można kupić w takich małych butelkach, ale także w większych wiaderkach 1, 3
    i 5 litrowych. Być może też są większe, ale nigdy nie miałem potrzeby
    kupować tak dużych opakowań.

    > Skoro jego rozpuszczalnikiem jest C2H5OH to będzie mój ulubiony klej ;-)
    > podczas wszelkich prac wykończeniowych, tylko żeby mnie nie wykończył :-)

    Swego czasu gość, który robił u mnie zabudowę przedpokoju panelami, montował
    szafy i robił także drzwiczki do szaf oraz wiszące drzwi przesuwne do
    pokoju, chowające sie pomiędzy ścianę, a zabudowę szaf.
    Drzwi robił. klejąc deski tym klejem, dociskając do siebie dwa rzędy różnych
    desek o różnych szerokościach w efekcie czego musiało dojść do sytuacji, ze
    w pewnym miejscu (na środku drzwi) zeszły się pióra po obydwu stronach w tym
    samym miejscu.
    Niestety nie posłuchał moich rad, żeby te przesuwne drzwi zrobić z pełnej
    płyty wiórowej pomimo, że będą się odznaczać od całości zabudowy, ani też,
    że nie powinien kleić różnych desek o różnych szerokościach, a jeżeli już to
    najlepiej, żeby je kleił na ukos. Okropnie się wymądrzał, że g... się na tym
    znam i żebym się nie wtrącał do jego roboty, bo on takie robi nie jeden raz,
    a poza tym takie będą ładniejsze, bo nie będą się odznaczać od całości
    zabudowy, a te drugie panele bardziej pasują od strony pokoju, no i jak będą
    wyglądały drzwi z deskami po skosie. Ja już się przestałem odzywać i
    przejmować. Tylko szyderczo się uśmiechając postanowiłem poczekać na końcowy
    efekt, którego byłem pewien. W efekcie jego błędu, podczas podnoszenia z
    podłogi sklejonych drzwi, drzwi się po prostu rozleciały na pół w miejscu,
    gdzie zeszły się z obydwu stron pióra.

    Mina mu zrzedła i trzeba było drzwi kleić od nowa, klejąc panele o takiej
    samej szerokości. Niestety kleju było za m ało i paneli także, a gość z
    powodu braku drzwi stał by z robotą.
    Ponieważ godzina już była późna i sklepy pozamykane to wyjąłem z barku cały
    litr czystego spirytusu polmosowskiego i mówiąc "a myślałem, że po robocie
    razem rozpracujemy te buteleczki" i wylałem całość spokojnie na te drzwi,
    żeby klej puścił i móc ponownie je skleić tym razem używając desek o takiej
    samej szerokości. Mimo łez w oczach fachowca od paneli i jego tekstów
    "zostaw pan choć trochę, bo szkoda na drzwi", wylałem wszystko co do kropli
    :) Miny, jego spojrzeń oraz łez w oczach nie zapomnę chyba do końca życia :D

  • 42. Data: 2010-02-07 14:21:59
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

> [...]

    > bo szkoda na drzwi", wylałem wszystko co do kropli :) Miny, jego spojrzeń oraz
    > łez w oczach nie zapomnę chyba do końca życia :D
    - - -

    Bezcenne , za resztę można zapłacić kartą ....
    Dobre :-)
    Dzięki serdeczne za cenną wskazówkę dot. kleju.

    W takim razie muszę zabezpieczyć ZN rozpuszczalnika czyli "zapas nienaruszalny"
    ;-)
    Nie przewiduję komplikacji z wykładziną ale rozpuszczalnik niech będzie, na
    wszelki wypadek, czarną godzinę i niespodziewanych gości :-)

    Pozdrawiam
    JM

  • 43. Data: 2010-02-07 23:30:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote:
    7...@3...googlegroups.com...
    > Mam taki pomysl aby zrobic schody.
    > Kupuje stopnie z plyty laminowanej meblowej lub HDF i przykrecam
    > listwe aluminiowa jako obrzeze. Wazne aby listwa/plaskownik nie
    > wystawala powyzej plaszczyzny stopnia. Wtedy krawedz ktora zawsze sie
    > wyrabia jest z alu i jest latwa do ewentualnej wymiany.
    > Koszt schodow dwuzabiegowych ze spocznikiem wychodzi mi okolo 500 PLN.
    > Pozniej jak sie wyeksploatuja przybic wykladzine.
    > Rozwiazanie takie jest wynikiem wysokich kosztow schodow /oferta 8kPLN
    > jest standardem/.
    > Ilosc schodow 18, szerokosc klatki schodowej 1m. Spocznik 2x2m

    Nie powiem co o tym mysle, bo nie chce sie nabijac :-P
    Wlasnie koncze montowac moje "tanie" schody. Aby obnizyc koszty, pomysly
    mialem przerózne. Ostatecznie skonczylo sie na stopnicach 4cm z jesionu,
    takiej samej balustrady (w tralkach chce polaczyc drewno z metalem) a
    podstopnice i cokolik zrobie z kafli (gres).
    Koszty: schody betonowe - ok. 500zl, stopnice, slupy, porecze - 4000zl,
    plytki na stopnice i cokolik - 250zl, listwy aluminiowe do plytek - 100zl.
    Tralki - 200zl, kolki do stopnic 130zl, piana 60zl, silikon 50zl
    Razem ok. 5300zl, z czego najwiekszy koszt to zamówione u stolarza elementy.
    Schody mam zabiegowe, kazdy stopien jest inny (sam je projektowalem i
    zalezalo mi na wygodzie uzytkowania, a nie latwosci wykonania) i stad taka
    cena.
    Jesli Twoje stopnie sa prostokatami, to bez problemu kupisz polakierowane
    jesionowe stopnie w cenie ok. 100zl/szt.
    Najlepiej zamów je u lokalnego stolarza, podobnie jak slupy i porecze. Jesli
    chcesz miec ciemne schody, w leroy-merlin jest teraz w promocji parkiet
    merbau za 69zl/m2. Mozesz nakleic go na jesionowe stopnie 25mm. O bejcowaniu
    schodów zapomnij.
    W castoramie sa 3m rury do karniszy z nierdzewki 19mm za ok.30zl. Jedna
    wystarczy na 3 tralki.
    Policz dobrze i zastanów sie, za 500zl to mozesz sobie dobra drabine kupic a
    nie schody.

    --
    Bartek

  • 44. Data: 2010-02-08 08:41:56
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Mam taki pomysl aby zrobic schody.
    > Kupuje stopnie z plyty laminowanej meblowej lub HDF (...)

    porazka

    > Ilosc schodow 18, szerokosc klatki schodowej 1m. Spocznik 2x2m

    raptem 8,5 m2 powierzchni - na allegro gotowe deski sosnowe po 42 zl/m2 =
    375 zl
    + klejenie samemu lub u stolarza
    + lakier + swoja robota

    lub

    kup suche drewno lepsze niz sosna
    przyjmijmy wymiary trepa przed obróbka
    szerokosc 1,2 m
    wysokosc 0,04 m
    glebokosc 0,27 m
    trepy razem 0,013 m3 x 18 = 0,2333 m3 x 800 zl/m3 drewna = 187 zl
    + spocznik 155 zl
    + stolaz za heblowanie i docinanie i klejenie150-300 zl
    + lakier + swoja robota
    niewiele wiecej niz 500 zl a sluzyc beda o wiele dluzej niz twój pomysl z
    MDF

    --=olo=--

  • 45. Data: 2010-02-08 14:30:32
    Od: "adym" <a...@n...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty":
    > Ilosc schodow 18, szerokosc klatki schodowej 1m. Spocznik 2x2m
    >
    > Co o tym szanowni koledzy mysla ?

    Ja teraz robie sam (schody byly zelbetowe):

    + 20 stopni 40mm po 1m dab klejony
    + 2 podesty 40mm (kazdy) ok 1,5m2 dab klejony
    + balustrady - 4 belki 80x80mm mocowane na kotwach chemicznych od zewnatrz,
    + deski balustrad 30x150mm ( ok 6 metrów balustrad po trzy deski na zabieg),
    + w zamówieniu bylo jeszcze 6 parapetów tez 40mm na ok 1m kazdy
    + kapsle montazowe toczone, debowe 25 i 15mm.

    Obróbki krawedzi gratis. Ja zamówilem promienie na krawedziach 6mm.
    Ja za wszystko zaplacilem ok 4500zl z przesylka, wiec za same stopnie i
    podest zaplacisz max polowe z tego.
    Maluje i montuje sam. Sruby montazowe maskowane kapselkami.
    Sruby do stopnic kupowane na allegro za "grosze".
    Buk bedzie jeszcze tanszy, kupowalem w sklepie internetowym i goraco
    polecam.
    Nie reklamuje, adres sklepu wysle chetnie na priva.

    pozdrawiam

  • 46. Data: 2010-02-10 22:07:00
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 5, 2:06 pm, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > jest standardem/.
    > Ilosc schodow 18, szerokosc klatki schodowej 1m. Spocznik 2x2m

    zapraszamkolegow do zobaczenia waszych super drewnianych schodow po x
    latach uzytkowania. Te brazowe ohydne.
    a pozniej nowki z panela.
    Jednak pojde w strone plytek.

  • 47. Data: 2010-02-10 22:15:09
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    > jest standardem/.
    > Ilosc schodow 18, szerokosc klatki schodowej 1m. Spocznik 2x2m

    zapraszam do obejzenia waszych super wypasionych schodow po x latach
    http://www.youtube.com/TheFloorfitter#p/u/6/XQEBUQxL
    szQ

    to te brazowe , wydeptane.

    Po takim materiale pogladowym przechodze na plytki.

  • 48. Data: 2010-02-10 23:12:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    LszQ

    >to te brazowe , wydeptane.

    >Po takim materiale pogladowym przechodze na plytki.

    Nie wiem w czym problem. Czlowiek tez sie zuzyje a co dopiero schody. Za x
    lat mozna walnac nowe, wyszlifowac i beda jak nowe. Plytki sie opatrza i to
    tez jak by sie zuzyly.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2010-02-11 13:32:06
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > lat mozna walnac nowe, wyszlifowac i beda jak nowe. Plytki sie opatrza i

    Płytki też się wycierają, rysyją, pękają i kruszą.
    O ile drewno można wycyklinować i pomalować, a w ostateczności pomalować
    kolorem, o tyle płytki trzeba wymieniać i to zazwyczaj wszystkie.
    Osobiście mając wybór pomiędzy płytkami, a drewnem, wybieram drewno.

  • 50. Data: 2010-02-11 20:48:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Osobiście mając wybór pomiędzy płytkami, a drewnem, wybieram drewno.

    Ja rowniez.
    Co sadzicie o takich:

    http://www.voila.pl/435/qnj0r/?1

    Kris