  • 41. Data: 2013-09-06 19:42:50
    Temat: Re: Sezon idzie na rabanie.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2013 14:54:04 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Adam tez jest niezly. Teraz to rekreacyjnie, a jak dwa-trzy lata temu
    > napizdzal z siekiera zeby ogrzac chalupe w rekreacyjnym kominku z
    > rekreacyjnym plaszczem wodnym to bylo git. :-)

    Ja? Chlopie ja kupilem raz w zyciu dwie wywroty drewna - jakies 15m3, w
    wiekszosci topola (szajs jak cholera) i brzozka. Pale tym juz czwarty rok
    i jeszcze wystarczy na piaty. To naprawde rekreacyjne palenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2013-09-06 22:05:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-06 19:42, Adam pisze:

    > Ja? Chlopie ja kupilem raz w zyciu dwie wywroty drewna - jakies 15m3, w
    > wiekszosci topola (szajs jak cholera) i brzozka. Pale tym juz czwarty rok
    > i jeszcze wystarczy na piaty. To naprawde rekreacyjne palenie :)

    No teraz to sie dziwie, tylko dla tej rekreacji montuje sie zwykle
    jakies tanie rozwiazania, a nie robi cala instalacje jak do kotla. :-)

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2013-09-06 22:07:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-06 17:06, Kris pisze:

    > Gałęziówka liściasta117 bodajże, papierówka koło 130zł
    > W tym roku drewno staniało i jest bardziej dostępne.
    > Jakies zmiany były od stycznia i drewna jest więcej
    > No i w tym cenniku masz::
    > S4 czy S2a masz własnie w podobnych cenach jak Maciek pisał

    Plus transport.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2013-09-06 22:16:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-06 16:30, uzytkownik pisze:

> [...]
    > scenariusz: na początku duża ekscytacja możliwością posiadania kominka,
    > bo to takie cool i takie "na czasie", pierwszy sezon frajda i zachwyt,
    > dwa trzy kolejne sezony coraz większa mordęga i coraz większe
    > zniechęcenie do rąbania drewna, palenia w kominku, czyszczenia kominka,
    > sprzątania salonu, później dojście do wniosku, że wcale nie jest tak
    > różowo i tanio jak obiecywano i w końcu przejście na inny rodzaj paliwa,
    > a kominek tylko jako ozdoba i typowy bajer, w którym się rozpala co
    > najwyżej kilka razy w roku jako bajer, zwłaszcza jak przyjdą goście :)

    Bo to dokladnie tak jest.
    Ja od dawna pisze, ze to kiepskie rozwiazanie, tym bardziej nie warto
    inwestowac w kominki z plaszczem wodnym. Jednak jest jeszcze druga
    strona medalu. Mimo calej upierdliwosci kominka to jednak idealne zrodlo
    ciepla kiedy wiekszosc dnia przebywa sie w zimnych pomieszczeniach.
    Drink przy kominku to jednak cos wiecej jak lezenie na kanapie z tym
    samym drinkiem mimo, ze w domu 22C. Druga sprawa to ogrzewanie awaryjne,
    ale do tego musi byc wolne od awarii pradu np., wiec zadnych plaszczy
    czy dmuchaw. Z tego tez powodu mam kominek zwykly, bez wiekszego
    rozprowadzenia, jak najprosciej i jak najtaniej, co nie znaczy, ze ma
    byc calkiem budzetowo. Wklad to niestety wyposazenie salonu, wiec taki
    calkiem obciachowy byc nie moze. Jako dodatkowe zrodlo owszem tak, ale
    jako podstawowe zrodlo to zdecydowanie nie.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2013-09-06 22:27:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2013 22:07:15 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Plus transport.
    W nadleśnictwie kupiłem 20m3 buka.
    Po 117zł bodajże liczyli.
    http://www.mhs.com.pl/php/ofps.php?idp=400
    Podobnym do tego autem mi przywiezli- było wyładowane po brzegi.
    Wg kierowcy wchodzi tam 22-23m3. Lesniczy policzył za 20 m3 z transportem na miejsce
    z załadunkiem i rozładunkiem(dlużej jak 20 minut nie rozładowywał) na gotowo
    zapłaciłem 2500zł
    Pocięłem, porabałem, ułozyłem dokładnie pod wiatą. Zmierzyłem-wyszło ok 34m3. Ułozone
    bardzo starannie kawałek po kawałku.
    Do mojej chałupy na dwie zimy zapewne starczy
    Handlarze pewnie i z 50m3 by z tego zrobili.
    Podobny transport załtwiałem mamie. Wyszło podobnie, u mamy ciasny wjazd to facet
    zaprkował na chodniku, i przez płot na podwórko wyładował.

  • 46. Data: 2013-09-07 08:35:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2013 22:05:30 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No teraz to sie dziwie, tylko dla tej rekreacji montuje sie zwykle
    > jakies tanie rozwiazania, a nie robi cala instalacje jak do kotla. :-)

    Przypominam ze przez 2 lata grzalem czystym pradem i mialem sie
    wspomagac kominkiem. Pozatym co to za instalacja - pare rurek, wymiennik,
    dwie pompki i sterownik. Przypuszczam ze moj kominek z instalacja i obudowa
    wyszedl taniej niz niejeden powietrzny robiony przez fachmanow :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2013-09-07 10:07:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-07 08:35, Adam pisze:

> [...]
    > dwie pompki i sterownik. Przypuszczam ze moj kominek z instalacja i obudowa
    > wyszedl taniej niz niejeden powietrzny robiony przez fachmanow :D

    No a gdyby ten powietrzny nie byl robiony przez fachmanow?
    Piszesz co to za instalacja. Moze i niewielka, ale rurki trzeba
    doprowadzic, pomontowac zabezpieczenia, sterownik, pompy. Wklad drozszy
    od zwyklego, osprzet dodatkowy trzeba dokupic. Miales w tym cel to
    oczywiscie Twoja sprawa, dla Ciebie to moze i dobre rozwiazanie, ale
    generalnie to rozwiazanie jest do d..py. Estetyczny wklad kupisz za gora
    trzy tysie. Do tego obudowa, zadnych rur, sterownikowi innych dupereli.
    Obudowa w obu przypadkach bedzie kosztowac podobnie, wiec jaki jest cel
    robienia czegos takiego jak byle jaki kociol stalopalny do tego
    postawiony w kotlowni, gdzie moze sie brudzic do woli, bedzie lepszym
    rozwiazaniem.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2013-09-07 11:23:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 września 2013 10:07:12 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No a gdyby ten powietrzny nie byl robiony przez fachmanow?

    Gdybym odrazu pompe ciepla kupil to bym mial liczac wszystko jakies 15k
    w kieszeni ;) Ale gdyby kozka nie skakala...

> [...]
    > robienia czegos takiego jak byle jaki kociol stalopalny do tego
    > postawiony w kotlowni, gdzie moze sie brudzic do woli, bedzie lepszym

    Nigdzie nie napisalem ze to dobre rozwiazanie. Ba, w kazdym watku dot.
    kominkow pisze, ze kominek z plaszczem jako glowne zrodlo ciepla to kompletna
    pomylka :) Ale jak juz ten plaszcz jest to mozna go wykorzystac (np.
    podgrzewac nim podjazd :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2013-09-07 11:25:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 września 2013 10:07:12 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Obudowa w obu przypadkach bedzie kosztowac podobnie, wiec jaki jest cel

    A tu sie mylisz - ja nie mam zadnej komory dekompresyjnej i zadnych specjalnych
    materialow do budowy kominka - bo kominek z plaszczem sie nie nagrzewa tak
    jak powietrzny - to dla budowy obudowy ma kolosalne znaczenie - w nim nigdy
    nie ma wiecej jak 50-60stC :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2013-09-07 11:31:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-07 11:25, Adam pisze:

> [...]
    > jak powietrzny - to dla budowy obudowy ma kolosalne znaczenie - w nim nigdy

    Komora dekompresyjna to nic innego jak sufit nizej zrobiony z welny. O
    materialy nie ma sie co targowac, bo w powietrznym dojda tez jakies
    kratki, welna, rura spiro na gore, ale to i tak pikus, bo to wszystko
    zamknie sie w cenie samego wkladu z plaszczem i jeszcze na lody
    zostanie. Gdzie reszta instalacji?? Czym nagrzejesz jak nie bedzie pradu
    przez dwie doby np?

    Pozdro.. TK