  • 1. Data: 2009-01-28 11:27:43
    Temat: "Skladanie" kominka
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Kupilem sobie wklad kominkowy w kratka.com wraz z wszystkimi niezbednymi
    rurami, kolankami itp. Wszystko do siebie pasuje jak nalezy. W zwiazku z
    tym mam pytanie - czy calego tego podlaczenia moge dokonac samemu czy
    lepiej zlecic to jakiemus fachowcowi? Wydaje sie ze jest to dziecinnie
    proste bo jak juz wspomnialem wszystko do siebie pasuje jak nalezy ale
    moze jest cos o czym nie wiem - np. jakies specjalne uszczelnienia na
    styku z rurami lub cos podobnego co trzeba dac przy skladaniu?
    Moze przy okazji jeszcze jedno pytanie - jaka powinna byc minimalna
    odleglosc tylnej czesci wkladu od sciany?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-01-28 13:59:29
    Temat: Re: "Skladanie" kominka
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > moze jest cos o czym nie wiem - np. jakies specjalne uszczelnienia na
    > styku z rurami lub cos podobnego co trzeba dac przy skladaniu?
    Spokojanie- jesli masz troche zdolnosci manualnych - sam mozesz zrobic.
    Mi tak zaproponowali w jotul-u - i zrobilem.
    Pamietaj aby kominek zanim go zabudujesz popracowal troche i popatrz czy
    wszystko
    jest szczelne- oczywiscie pamietaj o odpowiednim kicie do uszczelniania
    (taki do 1500 st.c.)
    i tasmach izolujacych - na wysoke tem.
    U mnie pocodzil 2 tygodnie i dopiero po tym zabudowalem.
    Jesli masz obawy co do odleglosci - to polecam do zabudowania plyty
    Varmssen(czy jakos tak to sie pisze)
    Naprawde mocno izoluja i dobrze sie sprawdzaja.
    Pzdr
    Bajbus13

  • 3. Data: 2009-01-28 14:08:48
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Bajbus13 pisze:
    > Pamietaj aby kominek zanim go zabudujesz popracowal troche i popatrz czy
    > wszystko
    > jest szczelne- oczywiscie pamietaj o odpowiednim kicie do uszczelniania
    > (taki do 1500 st.c.)

    No wlasnie - a ten kit to gdzie sie daje? Na laczeniach rur z wkladem i
    kolankami?

    Piotr

  • 4. Data: 2009-01-29 17:26:04
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał

    > No wlasnie - a ten kit to gdzie sie daje? Na laczeniach rur z wkladem i
    > kolankami?

    Wszystkie połączenia rur (tzn. tam gdzie rura wchodzi w rure), wcześniej
    smarujesz masą uszczelniającą odporną na wysokie temperatury - kupisz to w
    każdym markecie budowlanym - wygląda jak silikon. Smarujesz tym rurę i
    wsuwasz w drugą (zresztą ZTCP jest instrukcja obrazkowa jak tego używać;) ).

    Tak samo robisz z połączeniem czopucha wkładu (wylot spalin z kominka) z
    rurą dymną.

    Jedyne połączenie jakiego nie powinieneś uszczelniać tą masą to połączenie
    rura dymna (metalowa) z rurą komina (jeśli masz komin z wkładem ceramicznym
    typu IBF, SCHIDEL, itp.). To połączenie uszczelniasz specjalnym sznurem.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2009-01-30 06:43:18
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

> [...]
    > typu IBF, SCHIDEL, itp.). To połączenie uszczelniasz specjalnym sznurem.

    Mam takie specjalne przejscie - rura stalowa-komin ceramiczny - jest tam
    wlasnie nawiniety sznur na rurze, ktora wchodzi w komin ceramiczny.

    Piotr

  • 6. Data: 2009-01-30 08:58:56
    Od: a...@g...com

    On 29 Sty, 18:26, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    [...]
> [...]
    > typu IBF, SCHIDEL, itp.). To połączenie uszczelniasz specjalnym sznurem.

    A mozesz jeszcze napisac jak sie uszczelnia rure dymna z normalnym
    kominem murowanymz cegly ? Komin ma kanal 27x14. Bede sie za to bral
    za jakis czas, to sie podepne do watku :) Rura wlozona we wczesniej
    wybita dziure musi zostac "przycieta" tak, zeby nie wchodzila do
    kanalu, czy nie ma to znaczenia ? Chyba ma, bo jakby ja wsadzic tak,
    ze zajmie wiekszosc przekroju komina, to wyczystka w piwnicy nie
    bedzie miala sensu.. ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-01-30 12:29:36
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    a...@g...com wrote:
> [...]
    > kanalu, czy nie ma to znaczenia ? Chyba ma, bo jakby ja wsadzic tak,
    > ze zajmie wiekszosc przekroju komina, to wyczystka w piwnicy nie

    Najlepiej - owinac sznurem szklanym i zamurowac/zatykowac mocna zaprawa.
    Rura ma wchodzic po katem 45 stopni i byc tez pod takim katem obcieta.
    S.

  • 8. Data: 2009-01-31 09:02:07
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Kanał spalinowy do kominka nie powinien być murowany z cegły. Powinieneś
    założyć wkład z blachy kwasoodpornej - choć nie każdy tak robi, ze względu
    na koszty.

    Rura spalinowa nie powinna wchodzić wgłąb kanału komina, bo będzie
    zmniejszać jego przekrój. Teoretycznie należy ją obsadzić w kominie
    (wcześniej odpowiednio przycinając) pod kątem 45 st, ale do tego też
    niewiele ludzi się stosuje ;)

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 9. Data: 2009-01-31 09:19:45
    Od: a...@g...com

    On 31 Sty, 10:02, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > Kanał spalinowy do kominka nie powinien być murowany z cegły.

    Do kominka to raczej kanal dymny, nie spalinowy :)

    > Powinieneś założyć wkład z blachy kwasoodpornej - choć nie każdy tak robi, ze
    względu
    > na koszty.

    A po co ? Nie mam w kominku zadnych DGP, plaszczy wodnych i innych
    cudow. Kominek w calosci cieplo bedzie wypuszczal przez komin, wiec
    nie ma ryzyka powstania skroplin, przed ktorymi mialby chronic wklad z
    blachy kwasoodpornej. To zwykly kominek, nasi dziadkowie i
    pradziadowie takich uzywali (no, chodzi o zasade dzialania;), kiedy
    jeszcze nie wiedzieli co to blacha kwasoodporna i niektore kominy
    stoja i maja sie dobrze nawet dzis ;-) Jezeli juz to chyba rure
    zaroodporna. Kwasowke to sie stosuje jak masz niska temperature spalin
    - piece kondensacyjne np.

    No, to juz wszystko wiem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-02-02 07:22:00
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > zmniejszać jego przekrój. Teoretycznie należy ją obsadzić w kominie
    > (wcześniej odpowiednio przycinając) pod kątem 45 st, ale do tego też

    U siebie robilem komin od nowa tzn. przerabialem z wentylacyjnego na dymny.
    Wywalilem "portki" (dwa kanaly wentylacyjne) i wstawilem kwasowke fi 200.
    Dodatkowo zrobilem tez "Z-tke" nawiewu powietrza bezpośrednio do paleniska.
    Wszystko dobrze chodzi od 2 lat- zobaczymy za 10-15 jak sie bedzie
    sprawowadz.
    Pzdr
    Bajbus13