  • 81. Data: 2017-10-12 21:44:22
    Temat: Re: Sklepienie łukowe w piwnicy
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > ścinające w spoinach. To można policzyć, rachunki są ciekawe, choć
    > już nie na poziomie szkoły podstawowej. Ale też z góry wiadomo jakie
    > wnioski płyną z tych rachunków -- niezbędna jest wysoka kultura
    > techniczna przy kładzeniu elementów sklepienia, bo najmniejsze
    > zaniedbanie i odstępstwo w jednym miejscu prowadzi do zmian w całej
    > strukturze. Tu żaden inżynier nie weźmie odpowiedzialności za to,
    > że komuś te bloczki spadną na łeb, a co gorsza wytłuką wszystkie
    > flaszki. Nawet jeśli za takie doradztwo obiecają mu jabola. A nawet
    > dwa (jeden słodki, drugi wytrawny). Jarek

    Jeśli liczenie nośności stropu jest dla inżynierów bez sensu, to japierdole
    z takimi inżynierami!!!
    Nigdy nie wiadomo ile wyjdzie, bo w zależności od uzytych materioałów może
    mieć wytrzymałość 10 ton, lub 100 ton a to wielka róznica i jeśli dobrze
    rozumiem, to w sklepieniu kolebkowym najważniejszą rolę odgrywają siły
    ściskające, tam nic się nie zetnie, bo bloczki są ściskane. A z tymi
    rachunkami ścinajacymo to jak bym ci policzył, to jednak by się okazało że
    szkoła podstawowa:)
    Nie rozumiem o jakim spadaniu bloczków na łeb piszesz? Przecież to
    sklepienie jest bardziej wytrzymałe niż strop żelbetowy, jak taki spadnie na
    łeb to też żaden inżynier nie bierze odpowiedzialności.

  • 82. Data: 2017-10-12 22:00:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bob Budowniczy pisze:

    > Nie rozumiem o jakim spadaniu bloczków na łeb piszesz? Przecież
    > to sklepienie jest bardziej wytrzymałe niż strop żelbetowy,

    No tak, zajebiście wytrzymałe. Już o tym było.

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2017-10-13 08:37:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 października 2017 20:52:24 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    > Wszystkim pomysłodawcom lania betonu, formy z piasku i podobnych, wyjaśniam
    > że bloczki betonowe są nie dość ze znacznie tańsze od cegły, czy wszelkiego
    > rodzaju pustaków, to na dodatek są tańsze od samego betonu, więc laniem
    > betonem jest nieopłacalne !!!

    Bloczek betonowy to teraz 3zł kosztuje
    Na 1m3 90szt potrzebne
    Czyli m3 bloczków kosztuje 270zł a i zaprawa potrzebna
    M3 betonu B20 z betoniarni kosztuje u nas ok 250zł
    Półsuchy beton z firmy gdzie bloczki czy inną kostkę robią wyjdzie jeszcze taniej a
    takim półplastycznym betonem bardzo łatwo byłoby kopułę zrobić.
    Nie pierdziel więc że m3 bloczków droższy od m3 betonu
    Cegła ok- m3 cegły to ok 500zł na dzisiaj

  • 84. Data: 2017-10-13 09:32:34
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 października 2017 08:37:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Nie pierdziel więc że m3 bloczków droższy od m3 betonu
    > Cegła ok- m3 cegły to ok 500zł na dzisiaj

    Ja se odpuscilem dyskusje w takich sytuacjach :)
    Bo nie jest to ciekawe, ani pouczające ani satysfakcjonujące ze sie komus pomogło.

    W chwili kiedy pytający zaczyna sie oburzać albo co gorsza wymądrzać w temacie na
    jaki zadał pytanie ja sie odcinam, szkoda dobrego humoru :)

  • 85. Data: 2017-10-13 10:40:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 października 2017 08:37:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nie pierdziel więc że m3 bloczków droższy od m3 betonu
    > Cegła ok- m3 cegły to ok 500zł na dzisiaj

    ale cegieł w m3 zużyjesz mniej na takie sklepienie jak bloczków betonowych więc
    cenowo pewnie porównywalnie

  • 86. Data: 2017-10-13 10:41:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 października 2017 09:32:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > W chwili kiedy pytający zaczyna sie oburzać albo co gorsza wymądrzać w temacie na
    jaki zadał pytanie ja sie odcinam, szkoda dobrego humoru :)

    Wiesz co- poczytałem ostanie posty Boba i masz racje- szkoda klawiatury

  • 87. Data: 2017-10-13 21:52:15
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > No tak, zajebiście wytrzymałe. Już o tym było.

    Co było, że strop żelbetowy jest mocniejszy?

  • 88. Data: 2017-10-13 21:58:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bob Budowniczy pyta:

    > Co było, że strop żelbetowy jest mocniejszy?

    Nie.

    --
    Jarek

  • 89. Data: 2017-10-27 14:52:08
    Od: l...@g...com

    > To może być problem.
    > jakbyś sam wyprodukował takie bloczki - spoko. ale bez tego? dużo
    > zaprawą byś musiał nadrabiać
    >
    > ToMasz

    Niekoniecznie to musi być problem, teraz już jest jakiś wybór bloczków różnych
    kształtów, tutaj z cenami:
    http://www.betonsklep.pl/materialy-budowlane/stan-su
    rowy/bloczki-betonowe/bloczek-o-przekroju-trapezowym
    -21x15x25
    http://www.betonsklep.pl/materialy-budowlane/stan-su
    rowy/bloczki-betonowe/bloczek-lukowy-40x20x12
    a tutaj lepiej zwymiarowane:
    http://www.betonbest.pl/bloczek-o-przekroju-trapezow
    ym-15
    http://www.betonbest.pl/bloczek-lukowy-63

    Też myślę o czymś podobny, żeby tak sobie wymurować piwnicę jako sklepienie, na razie
    obmyślam różne koncepcje. Tu rozrysowałem z wykorzystaniem trapezowych bloczków,
    takiego jak w linku wyżej, przeplatanych co drugi z prostokątnym (może być też np.
    240x300):
    https://megawrzuta.pl/download/aa91029cf2fec9f495d3c
    ead9e2a85ca.html

    Nie potrafię wyliczyć maksymalnego obciążenia, ale jestem przekonany, że pod czołgiem
    to się nie zawali, jeśli będzie dobrze osadzone u podstawy oczywiście. Można tak
    wymurować na długości jakiej chcemy z zamkniętym czołem prosto pionowo.

    Można pokombinować jak chce się mieć szerszą i wyższą, albo tylko szerszą, to
    sklepienie bardziej wypłaszczone zrobić... Zbliżone do okręgu będzie mocniejsze, co
    nie znaczy że bardziej spłaszczone nie wystarczy, jak ma być powyżej zwykła podłoga i
    pokoje...

    Tylko trzeba by obok łukowego sklepienia pionowe ścianki wymurować i przestrzeń
    wypełnić czymś, ponoć keramzyt się świetnie do tego nadaje, jest leki, ma dobre
    parametry termiczne..., ale można też jakimś kuszywem, piaskiem np, albo gliną (?).
    Względnie łatwo taki strop wykonać, za pomocą tanich i łatwo dostępnych materiałów,
    narzędzi, technik (łuk podtrzymujący na czas wykonywania można zrobić z jakiejś
    elastycznej płyty z tworzywa sztucznego, czy nawet z cienkiej elastycznej sklejki i
    przesuwać w trakcie pracy, by nie musiał być szeroki).
    Tu naszkicowałem coś takiego:
    https://megawrzuta.pl/download/a6e4433590e66852e516e
    9c2e6c83608.html

  • 90. Data: 2017-10-29 16:43:46
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 27 września 2017 22:19:11 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
> [...]
    > głowę.
    >
    > Więc pomyślałem sobie, po co tak kombinować?
    > Dlaczego nie zrobić całej piwniczki w postaci łuku, będącego połową koła?
    > Wszystkie komplikacje odpadają, robimy tylko szablon i jedziemy z układaniem
    > bloczków:)
    > Czy ktoś widzi jakieś komplikacje i przeciwwskazania w takiej konstrukcji?
    >
    > Może znajdzie się jakiś inżynier na forum i obliczy maksymalne obciążenie
    > dla takiego łuku z betonowego bloczka B20 grubości 24cm ? Bo chciał bym się
    > zorientować jak głęboko będzie można zagłębić taką piwniczkę pod

    Dzisiaj na takie linki trafiłem, może się przydadzą

    łuk z cegieł
    https://www.piwo.org/forums/topic/7358-piwniczkę-bud
    uję/

    łuk z betonu
    http://panidyrektor.pl/ziemianka-jak-zbudowac-pomyl-
    na-ziemianke-piwniczke-ep-2/ziemianka_pomysl_na_ziem
    ianke_jak_budowac_12/