  • 61. Data: 2009-06-17 15:52:01
    Temat: Re: Słuchajcie
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
    news:h1b1b3$r8k$1@inews.gazeta.pl...

    kup cos za około 1000zł ze statywem i łatą.
    Będzie dobrze.

  • 62. Data: 2009-06-17 15:57:34
    Temat: Re: Sluchajcie
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Slawek" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 17 Cze, 15:33, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > Kiki nie ma
    >pojęcia, po co się robi wieńce na ścianie fundamentowej, a będzie
    >upierał się żeby koniecznie dopilnować jego zawibrowania, tymczasem w
    >90% domów taki wieniec jest w ogóle zbędny.

    Nic nie jest potrzebne tylko później płaczecie, że ściana pęka :-) W ogóle
    nie skręcajcie zbrojeń, nie wibrujcie, nie łączcie narożników, nic nie
    róbcie, bo "i tak każdy dom osiada" hahaha :-)
    Przez takich jak ty to dostajemy chorób cywilizacyjnych. Tacy jak ty nie
    pilnują niczego i wszystko ignorują.

  • 63. Data: 2009-06-17 17:13:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci

    > Nie wiem dlaczego tak to odbierasz, nikt nikogo nie dzieli. Bronie
    > tylko idei kikiego.

    I slusznie. Gdzies wyzej czytalem ze to jest wojna, w domysle miedzy nami a
    wykonawcami. No chyba nie o to chodzi. Kazda krytyka w tworzeniu slusznego
    dziela jest cenna. To co Slawek napisal tez jest cenne, a tu wychodzi ze nie
    potrzebnie sie odzywa bo co On tam wie, a wogole to jest zza barykady i gada
    tak specjalnie, zeby reszta sie nie znala i mozna bylo doic prymityw
    inwestorski. Ja z jego postu wyciagnalem juz wnioski i ludzie ktorzy chca
    pisac to co Kiki zaczal tez powinni. Odwracajac sprawe, nalezy pisac tak
    zeby np. Slawek nie mial sie czego przyczepic, a np.: prawda jest, ze
    powstalo wiele ksiazek na temat budowy i sam z takich korzystalem. Nie warto
    zatem pisac amatorsko tego samego, a koncentrowac sie na waznych rzeczach,
    na ktore inwestor moze zwrocic uwage. Nie ma sensu opisywac dokladnie
    konkretnych technologii, bo to mozna znalezc gdzie indziej. Rezygnowanie z
    fachowych pojec jak proponujesz tez moze byc szkodliwe, bo kto w koncu
    bedzie wiedzial o czym jest rozmowa, jak ocieplenie bedzie konstrukcja.
    Warto pisac co, jak i dla czego. Dla czego warto dodac, bo chocby ja lubie
    to wiedziec, latwiej wtedy podjac decyzje, ot chocby w temacie slynnego
    montazu okien na piane i nie stawiac kategorycznych nie zawsze udowodnionych
    tez. Skupianie sie na zywotnie koniecznym wibrowaniu betonu moze byc
    nadgorliwe, bo wiele budow stoi do dzis gdzie beton nie byl wibrowany. Nie
    znaczy to ze nie warto o tym wspomniec, bo na pewno wibrowac warto. W sumie
    chodzi o zachowanie umiaru, a ktos kto jest amatorem nawet doswiadczonym
    moze skupiac za bardzo na rzeczach w sumie mniej istotnych i nadawac im
    range determinanty. Tu kolejny uklon w strone Slawka. Ogolnie pomysl mi sie
    podoba, a doswiadczenia Kikiego w temacie ocieplenia poparte prezentowanymi
    nie raz zdjeciami uwazam za bezcenne i dzieki nim mam nadzieje, ze uda mi
    sie zrobic to dobrze. Boje sie tylko tej dzielacej wlos na czworo przesady w
    stylu strop niewibrowany trzeba rozebrac, a juz napewno jak ktos chodzi po
    zgrzewanym prefabrykowanym zbrojeniu. Z drugiej strony tego co stworzycie
    siedziec beda ludzie czasem bardzo emocjonalni. Sianie poplochu bez umiaru
    moze byc bardzo szkodliwe i nie mozna o tym zapominac.
    No i to tyle w sumie, ciekaw jestem koncowych efektow, choc jak narazie nie
    mam czasu przeczytac chocby wstepu.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2009-06-17 17:18:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
    >
    > kup cos za około 1000zł ze statywem i łatą.
    > Będzie dobrze.

    Zaraz sie okaze, ze dom bedzie mogl wybudowac sam jak jeszcze kupi sobie
    betoniarke, koparke i dzwig. Ludzie nie robcie jaj, od robotnika mozna wziac
    na chwile pozimice i tez sprawdzic, a jak nie to mozna kupic late 2,5m
    (przyda sie do sprawdzania tynkow), lub pozimice wodna w cenie 30 zl.
    Niezla paranoja sie urodzi przy okazji poradnika.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-06-17 17:20:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Przez takich jak ty to dostajemy chorób cywilizacyjnych. Tacy jak ty
    > nie pilnują niczego i wszystko ignorują.

    znowu zaczynasz wpadać w paranoję kiki, weź walidol.

    nie zawsze jest potrzebny wieniec górny, generalnie w ograniczonym zakresie
    konstrukcji.

    Domy parterowe bez stropów, duże otwory okienne (tarasowe). wysokie sciany
    fundamentowe.

    stopy żelebetowe też nie są zwykle potrzebne (znaczy z dolnym zbrojeniem na
    szerokość stopy) zwykle wsyatrcza zwykłę zbrojenie.

  • 66. Data: 2009-06-17 17:31:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > róbcie, bo "i tak każdy dom osiada" hahaha :-)
    > Przez takich jak ty to dostajemy chorób cywilizacyjnych. Tacy jak ty nie

    Kiki, wience to akurat okresla konstruktor/projektant. Slawek ma racje ze
    90% domow stoi bez tego wienca i jakos nie peka, ot moj chociazby. Radze
    jednak trzymac sie projektu i robic zgodnie z nim a po ew. krytyce jednak
    zapoznac sie ze szczegolami "jak ksiazka pisze" i poprawic bledy jezeli ma
    to komus sluzyc jako poradnik nie tylko bezsensownego wydania gory pieniedzy
    i kupowania wszystkiego by uzyc raz w zyciu przez 5 minut.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2009-06-17 18:29:29
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > poleccie dobra ksiazke o budowie domu systemem gospodarczym. Opis
    > prawidlowego wykonania fundamentow, murow, stropow, dachu itd + rysunki,
    > zdjecia. Poradnik majstra juz mam, jest tam tresci uzytecznej dla mnie z
    > 1/4
    > ksiazki, poza tym napisane ciezkostrawnym jezykiem.

    No wlasnie - jest taka publikacja wogole dostepna ? Zbiorcza, napisana przez
    profesjonalistow dla amatorow ? Mi to sie juz nie przyda ale przyjaciel sie
    bedzie budowal... ;)

    To co zrobi kiki bedzie hmmm 'kiki style' wiec odpada, w sumie niby to co
    jest na grupach ale tu szukajac czegos na dany temat znajduje sie rozne
    punkty widzenia...co zmusza do dalszego szukania/pytania i eliminacji tych
    zlych.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 68. Data: 2009-06-17 19:01:28
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    > Piszę poradnik typu "Okiem inwestora" czy "Okiem klienta" lub "Uwaga
    > oszukują".
    > Czy są chętni do napisania jakiegoś rozdziału, dostarczenia zdjęć
    > nieodpłatnie i korekty tekstu?
    > Chcę zrobić to jako public domain dla wszystkich następnych potencjalnych
    > nabitych w butelkę.
    > Zaraz gdzieś załaduję to co już zrobiłem

    Kiki,

    Bardzo rygorystycznie podchodzisz do inwestycji. Tez tak chcialem ale
    swierdzilem ze naklady inwestycyjne sa zbyt wysokie aby przygotowywac
    infrastrukture pomocnicza,
    Dlatego czasami warto pewne ustepstwa w trakcie wykazywac.
    Wazna informacja ktora 99% nikt nie zdaje sobie sprawy jest to ze dziennik
    budowy jest dla inwestora. Inwestor ma prawo wpisywac wszystkie informacje ,
    np
    ze w danym dniu przyjechala ekpa do zbrojenia i zrobila to i to i jest to
    pokazane na zdjeciach takich i takich. /pamietajcie robic zdjecia z
    datownikiem - w razie sporu sad uznaje taki nosnik informacji/.
    Kierownik budowy musi podpisywac sie pod pracami konstrukcjnymi budynku
    /elementy wytrzymalosciowe jak lawy, stropy, nadproza, dach, etc/, sprawy
    wykonczeniowe moze wpisywac inwestor.
    W dzienniku budowy mozna tez wpisywac dana pogode. Dobrym obyczajem byloby
    wpisywac:
    Dzien xxx pogoda tak i owaka temperatura w terenie xxx , wewnatrz xxx, firma
    xxx pojawila sie na terenie budowy w celu ......., postep prac obrazuje
    zdjecie xxxx.

    Po wykonaniu zadania nalezy zrobic protokół odebrania prac i nalezy
    wypunktowac ta informacje w dzienniku budowy. Protokol z prac staje sie
    wowczas zalacznikiem do ksiazki budowy tak jak i zdjecia.

    Sprawy sporne mozna tez wpisywac do dziennika budowy, firma xxx wykonala
    niezgodnie z projektem sprawe rostrzygnie kierownik budowy. Kierownik
    wowczas musi sie ustosunkowac do tego co zostalo wpisane przez inwstora.
    Mozna tez zazadac o podpis w ksiazce wykonawcow po zakonczeniu ich prac w
    raz z pieczatka firmowa.

    Zaplata oczywiscie jest po wykonaniu zlecenia. Zaliczka moze byc wplacona po
    podpisaniu umowy na wykonie prac wraz z potwierdzeniem odbioru zaliczki.
    Dobrym obyczajem jest placic przelewami. NIGDY NIE PLAC BEZ POWIERDZENIA
    ODEBRANIA GOTOWKI.

    Pozdr

  • 69. Data: 2009-06-17 19:07:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > musisz kupić taką lunetkę, a nie te zabawki. Albo laserowy rotacyjny. Ale
    > lunetka tańsza.

    A mnie się zdaje, że najtaniej wyjdzie zwykła 'szlaufwaga' :-) i będzie
    najdokładniejsza, bo woda zawsze poziom pokaże. Szkoda kasy na te
    pseudozabawki.

    pozdr
    robercik-us

  • 70. Data: 2009-06-17 19:18:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > 2,5m (przyda sie do sprawdzania tynkow), lub pozimice wodna w cenie 30 zl.
    > Niezla paranoja sie urodzi przy okazji poradnika.

    Jakieś mobilne laboratorium do badania jakości betonu by się przydało
    jeszcze na budowie.
    Koszt pomijalny w całkowitym koszcie budowy a sen spokojniejszy;)))

    Kris