  • 91. Data: 2013-08-06 10:29:39
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > odpadów.
    >

    > Też tak uważam

    ale zastosowanie większego pojemnika albo dwuch przekracza możliwości wielu
    osób?

  • 92. Data: 2013-08-06 10:35:35
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;) [OFENSYWNA i OBRAŹLIWA WYPOWIEDŹ]
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > nic sie nie da... wszytsko jest źle... zły rząd, żydzi cykliści,
    > ruscy i masoni... poprostu polactwo...

    Zgadza się, bo za co by się nie wziął polski parlament to tylko
    spier....
    Zamiast korzystać ze sprawdzonych w krajach cywilizowanych metod to
    próbują wymyślać swoje metody, któe polegają na tym, "kto komu wejdzie
    do kieszeni".

  • 93. Data: 2013-08-06 10:37:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 10:29:39 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > ale zastosowanie większego pojemnika albo dwuch przekracza możliwości wielu
    >
    > osób?

    Nie jest to jakiś wielki problem ale jesli coś można poprawić to warto próbować
    Ja już problem do odpowiedniej komórki w gminie zgłosiłem- potwierdzili że już maja
    kilkanascie podobnych zgłoszeń i wezmą to pod uwagę przy nastepnym przetargu ale tez
    będą rozxmawiac z firmą aby zmieniła harmonogram. Ale to trochę później jesli
    sytuacja się nie unormuje.
    Podobno nie spodziewali się że nagle trak wzrośnie ilośc smieci na osiedlach domów
    jednorodzinnych.
    W blokowiskach problemu nie ma bo tam wywożą w miare potrzeb a i liczba śmieci nie
    wzrosła.

  • 94. Data: 2013-08-06 10:37:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > Zamiast korzystać ze sprawdzonych w krajach cywilizowanych metod to
    > próbują wymyślać swoje metody, któe polegają na tym, "kto komu wejdzie

    proszę sprawdź może te sprawdzone metody..

    np w Niemcowie wprowadzono ustawę która nakazała sortowanie śmieci (nie było
    opcji) i nakazywała mycie opakowań, rzad sie dopiero po jakimś czasie
    połapał jak im zaczeło w wodociągach wody brakować bo wzrosło znacznie
    zużycie wody.

  • 95. Data: 2013-08-06 10:40:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 10:35:35 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Zgadza si�, bo za co by si� nie wzi�� polski parlament to tylko
    > spier....
    > Zamiast korzystaďż˝ ze sprawdzonych w krajach cywilizowanych metod to
    > pr�buj� wymy�la� swoje metody, kt�e polegaj� na tym, "kto komu >wejdzie

    > do kieszeni".

    Podaj jakie sa te sprawdzone w cywilizowanych krajach metody?
    Jakoś w innych krajach tez widuje się kolorowe pojemniki do seghregacji i nie ma
    problemu.
    Dwa trygodnie temu po Czechach jeżdziłem i podobnie jak u nas przed domami pojemniki
    kolorowe widać więc zapewne segregują.

  • 96. Data: 2013-08-06 10:44:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > osiedlach domów jednorodzinnych.
    > W blokowiskach problemu nie ma bo tam wywożą w miare potrzeb a i

    czyli się da... coś zmienić

  • 97. Data: 2013-08-06 10:44:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 10:35:35 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Zamiast korzystać ze sprawdzonych w krajach cywilizowanych metod to

    http://muratordom.pl/prawo/ustawa-smieciowa/segregac
    ja-smieci-jak-sobie-z-nia-radza-europejczycy-zobacz-
    jak-sortuja-odpady-wlosi-belgowie-niemcy,570_10990.h
    tml

    Tu troche o tych cywilizowanych krajach.

  • 98. Data: 2013-08-06 11:25:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > nie masz problemu z butelkami? pewnie nie jesteś prawdziwym polakiem
    > tylko z opcji niemieckiej albo żydowskiej ;-)

    > Prawdziwemu polakowi wszystko przeszkadza.

    ROTFL, dobre :-)

    Już się z tym pogodziłem że dla wielu jestem ufoludkiem... ale nawet jeśli
    jestem ufoludkiem to jestem ufoludkiem szczęśliwym!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 99. Data: 2013-08-06 11:30:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 06 Aug 2013 08:31:09 +0200 osobnik zwany uzytkownik
    napisał:

> [...]
    > przyjmujące puste butelki plastikowe, które wypłacają kasę. U nas zaś
    > k.... nic się nie opłaca, nawet zbierać butelek szklanych, bo ciężko to

    bo klienci mają to w d.. i i tak by je wyrzucali, bo ich nie kupią bo są
    droższe niż jednorazówki a przecież "nikt nie będzie odwalał roboty za
    fabrykę, niech sobie sami zbierają" itd.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 100. Data: 2013-08-06 11:34:22
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > (nie było opcji) i nakazywała mycie opakowań, rzad sie dopiero po
    > jakimś czasie połapał jak im zaczeło w wodociągach wody brakować bo

    Nie rozumiesz co oznacza określonie "sprawdzone metody"?
    Oznacza to, że ktoś już praktykował i drogą prób i błedów doszedł do
    takiej metody, która akceptowalna jest przez społeczeństwo i zadawala
    rząd.
    U nas natomiast zamiast wprowadzić metody, które wypracowano na
    zachodzie przez 20-30 lat to się zaczyna eksperymetować.
    Eksperymenty zaś polegają na tym, że każda gmina robi inaczej i wszystko
    się sprowadza do ucierania d... szkłem i przerzucania wszystkich
    czynności na mieszkańców, a rzecz się rozchodzi to to, aby odgórnie
    określić jakie rodzaje pojemników mają być dostarczane, w jakiej ilości
    i w jaki sposób zapełniane. U nasz natomiast firmy wywozowe tworzą
    własne prawo i stąd mamy debilizmy typu usuwanie naklejek czy mycie
    butelek, a zarazem stawianie warunków, że wszystko ma być suche.
    Jak myślisz po co?
    Ano po to, żeby szary obywatel wszystko wrzucał do jednego kontenera,
    który jako jedyny został dostarczony w poostaci plastikowego kubła na
    śmieci zmieszane, bo firmy wywozowe i tak wszystko ładują do jednego
    samochodu. :)