  • 101. Data: 2013-08-06 11:37:09
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:ktqffa$40q$1@node2.news.atman.pl...

    > ROTFL, dobre :-)
    >
    > Już się z tym pogodziłem że dla wielu jestem ufoludkiem... ale nawet
    > jeśli jestem ufoludkiem to jestem ufoludkiem szczęśliwym!

    Rozumiem, że od dawna każdą butelkę myjesz, suszysz, zdzierasz naklejki,
    zgniatasz, zakręcasz i dopiero w takiej formie umieszczasz w worku?

  • 102. Data: 2013-08-06 11:55:31
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;) [OFENSYWNA i OBRAŹLIWA WYPOWIEDŹ]
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Eksperymenty zaś polegają na tym, że każda gmina robi inaczej i wszystko
    > się sprowadza do ucierania d... szkłem i przerzucania wszystkich

    Bo u nas w Polsce jest tak, że każdy chuj ma swój strój.

  • 103. Data: 2013-08-06 12:05:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rozumiem, że od dawna każdą butelkę myjesz, suszysz, zdzierasz naklejki,
    > zgniatasz, zakręcasz i dopiero w takiej formie umieszczasz w worku?

    Nie myję, nie suszę i nie zrywam naklejki bo nie ma takiej potrzeby.
    Zgniatam, zakręcam i w takiej formie umieszczam w worku - tak i robię to od
    dawna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 104. Data: 2013-08-06 12:15:49
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Nie myję, nie suszę i nie zrywam naklejki bo nie ma takiej potrzeby.
    > Zgniatam, zakręcam i w takiej formie umieszczam w worku - tak i robię
    > to od dawna.

    No widzisz, a tu po reformie zaczęto wymyślać takie fanaberie w
    niektórych gminach.
    Jak myślisz po co?
    To ja Ci podpowiem cytując fragment z ulotki, która dotarła do
    wszystkich gospodarstw wraz z jedynym, plastikowym pojemnikiem i 4
    workami foliowymi w różnych kolorach: "Brudne i z resztkami jedzenia
    należy wrzucać do pojemnika z odpadami zmieszanymi". Wnioski chyba
    nasuwają się same?

  • 105. Data: 2013-08-06 12:28:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No widzisz, a tu po reformie zaczęto wymyślać takie fanaberie w niektórych
    > gminach.

    Słusznie zauważyłeś: _niektórych_

    Wiele lat temu jak mój dziadek widział dziurę w drodze to mówił że winny
    jest Premier - ot tak mu zostało po latach przyzwyczajenia że o wszystkim
    decyduje pierwszy sekretarz. Nigdy nie broniłem i nie mam zamiaru bronić
    głupoty niektórych urzędników, ale jak już niejeden tu pisał to że jakaś
    gmina sobie wydrukowała bzdury na ulotkach nie znaczy że winna jest ustawa.

> [...]
    > w różnych kolorach: "Brudne i z resztkami jedzenia należy wrzucać do
    > pojemnika z odpadami zmieszanymi". Wnioski chyba nasuwają się same?

    Możesz tę ulotkę zignorować, bo ona nie ma umocowania w prawie i niech sobie
    firma odbierająca odpady sadzi się z gminą że ktoś z gminy im obiecał że
    śmieci będą umyte. Bo jak na razie nie ma żadnego przepisu który pozwalałby
    gminom na nakładanie na obywateli obowiązku mycia śmieci aby były uznane za
    sortowane.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2013-08-06 12:31:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 12:15:49 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    >Wnioski chyba nasuwajďż˝ siďż˝ same?

    Wnioski są takie:
    -nikt nie każe Tobie myć
    -brudne i z resztkami jedzenia masz wrzucać do zmieszanych
    W czym masz problem?

  • 107. Data: 2013-08-06 12:40:45
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > obiecał że śmieci będą umyte. Bo jak na razie nie ma żadnego przepisu
    > który pozwalałby gminom na nakładanie na obywateli obowiązku mycia

    No właśnie, na jakiej podstawie każą mi myć butelki, zgniatać i
    zakręcać?
    Rzecz w tym, że ustawa nie sprecyzowała co jest uważanie za
    "sortowanie", a co nie, a w gminach samowola, co jeden wójt to bardziej
    papieski od samego papieża.
    Najgorsze jest to, że ja będę wrzucał wszystko do jednego kontenera, bo
    brudne, to w gminie mi podniosą opłaty x2 bo stwierdzą, że nie sortuję.
    Ot i cała ustawa.
    Reguły powinne być jednakowe dla wszystkich, dzięki czemu nie byłoby
    problemów z firmami wywozowymi.
    A tak to firmy kombinują jak mogą, bo nie mają na tyle transportu, aby
    prowadzić zbiórkę selektywną i tak kombinują, aby mieszkańcy nie
    prowadzili selekcji śmieci.

  • 108. Data: 2013-08-06 12:49:12
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Wnioski są takie:
    > -nikt nie każe Tobie myć
    > -brudne i z resztkami jedzenia masz wrzucać do zmieszanych
    > W czym masz problem?

    Jak to w czym?
    W tym, że to już są śmieci niesortowane i opłata x2 (tak przynajmniej
    nas straszą) i do tego, że ktoś próbuje zniechęcić mieszkańców do
    sortowania wymyślając takie fanaberie.
    W końcu jak one będą rozliczane? Jako sortowane, czy jako niesortowane?
    Poza tym gdzie ta ekologia, gdzie po wypiciu 0,3 litrowego napoju muszę
    zużyć przynajmniej litr czy dwa wody, aby zaoszczędzić na śmieciach?

  • 109. Data: 2013-08-06 12:52:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No właśnie, na jakiej podstawie każą mi myć butelki, zgniatać i zakręcać?

    Kto Ci każe? Gminy same przyznają że ulotki wydrukowali takie jakie znaleźli
    w sieci albo tak jak im ktoś podyktował, ale ulotki nie są obowiązującym
    prawem. Natomiast jeśli jakaś gmina podjęła uchwałę że mieszkańcy myć śmieci
    to należy taką uchwałę zaskarżyć.

    > Rzecz w tym, że ustawa nie sprecyzowała co jest uważanie za "sortowanie",
    > a co nie, a w gminach samowola, co jeden wójt to bardziej papieski od
    > samego papieża.

    Tak jak dziesiątek innych słów. Nie ma takiej potrzeby by każda ustawa
    przepisywała słownik języka polskiego.

    > Najgorsze jest to, że ja będę wrzucał wszystko do jednego kontenera, bo
    > brudne, to w gminie mi podniosą opłaty x2 bo stwierdzą, że nie sortuję.

    Jak Ci dowalą opłatę to się odwołaj i niech udowadniają winę.

> [...]
    > A tak to firmy kombinują jak mogą, bo nie mają na tyle transportu, aby
    > prowadzić zbiórkę selektywną i tak kombinują, aby mieszkańcy nie

    Zgadzam się brak jednakowych reguł dla całego kraju to błąd. Np. w jednych
    gminach metal wrzuca się z plastikiem a w innych osobno - osoba która
    przyjeżdża do kogoś w gości i tam mieszka przez kilka dni będzie musiała się
    pytać domowników. No ale to zupełnie inna kwestia niż mycie opakowań. Ustawa
    w ogóle nie zajmuje się problemem mycia śmieci dlatego nie można jej
    zarzucać że nie ma jednakowych reguł dla całego kraju. Reguł mycia śmieci po
    prostu nie ma w ogóle.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 110. Data: 2013-08-06 13:17:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
> [...]
    > niesortowane? Poza tym gdzie ta ekologia, gdzie po wypiciu 0,3
    > litrowego napoju muszę zużyć przynajmniej litr czy dwa wody, aby

    zbierz mieszkańcówe i zaskarż uchwałę... to twoja gmina... zacznij rzadzić.