  • 11. Data: 2010-08-30 12:13:38
    Temat: Re: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Drewniany domek gospodarczy na zgłoszenie.
    > Jeszcze zdążysz przed zimą.
    A na Boże Narodzenie będzie gdzie ulokować teściową ;-).

    Pzdr.
    Adam

  • 12. Data: 2010-08-30 19:13:01
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > 130m kw. to jest całkiem wystarczająca ilość miejsca dla 2+2
    > natomiast jesli wiedziales ze bedziesz mieć gości przebywających w domu
    > ponad 2-3 dni to zrobiles ewidentny błąd nie projektując pokoju dla gości.

    Dla 4 os rodziny taki dom bez garażu, piwnicy, strychu czy pomieszczenia
    gospodarczego to porażka. Może jest fajnie przez rok, a potem nie ma gdzie
    trzymać gratów - każdy dom się zagraca.

    MS

  • 13. Data: 2010-08-30 19:15:34
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Stoję na stanowisku, że w europejskim kręgu kulturowo-klimatycznym dom
    > powienien mieć piwnice, parter i piętro/poddasze.
    > Od rejonu Europy i/lub gustu właściciela zależy tylko, czy w piwnicy
    > trzyma się kartofle, czy wino.
    > Problem z chodzeniem po schodach należy rozwiązać likwidująć problem z
    > chodzeniem a nie schody.
    > Na moją opinię nie ma poważnie żadnego wpływu fakt, tego czym się zajmuję
    > zawodowo.

    Niestety na mnie nie zarobisz - uważam że jak ktoś ma szeroką działkę to
    tylko parter plus piwnica.
    W naszym kręgu kulturowym każdemu na starość wysiadają stawy - nadwaga, brak
    ruchu.
    I schody stają się koszmarem.

    MS

  • 14. Data: 2010-08-30 23:37:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Dla 4 os rodziny taki dom bez garażu, piwnicy, strychu czy pomieszczenia
    > gospodarczego to porażka. Może jest fajnie przez rok, a potem nie ma gdzie
    > trzymać gratów - każdy dom się zagraca.

    Beeeezeeedura...
    Mam rozwiązanie:
    http://www.rentier-blog.pl/mam-mniej-niz-100-rzeczy-
    czyli-jak-zostac-minimalista-w-3-dni/

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2010-08-30 23:38:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > tylko parter plus piwnica.
    > W naszym kręgu kulturowym każdemu na starość wysiadają stawy - nadwaga,

    Dlatego już dzisiaj mniej żryj i więcej się ruszaj.
    Po co z góry zakładać zostanie spaślakiem - kaleką?

  • 16. Data: 2010-08-31 07:19:17
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maciej S. napisał:

> [...]
    > tylko parter plus piwnica.
    > W naszym kręgu kulturowym każdemu na starość wysiadają stawy - nadwaga,

    Jasne, a do piwnicy zjeżdża po poręczy, tylko jak się wdrapuje z powrotem ?

    pzdr.
    rafał

  • 17. Data: 2010-08-31 08:09:04
    Temat: Re: Sonda - kto planuje budow? drugiego domu i jakich b??d?w nie chcia?by popelni??
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    wolim napisał(a):
    > Odk?d si? przeprowadzi?em do nowowybudowanego domu, ca?y czas my?l?, ?e
    > trzeba szuka? powoli dzia?ki pod now? budow?...
    > Dlaczego?

    Powiem tak ;)

    W dupach się poprzewracało ;)

    Sami zamówiliśmy u developera dom (projekt Horyzont Madzia) który ma
    95m2 powierzchni użytkowej (+garaż + kotłownia) + strych z możliwością
    adaptacji na poddasze (dodatkowe 43m2) , choć na razie nie planujemy
    wykorzystania strychu ...

    Obecnie mieszkamy (rodzina 4 osobowa) w mieszkaniu 65m2. Brakuje nam
    tak naprawdę jeszcze jednego pokoju aby dzieci miały każde swój własny
    pokój , a my nie chcemy rezygnować z naszej sypialni ;)
    Oczywiście dodatkowy pokój to nie tylko to czemu chcemy własny
    domek ;)

    Też marzył mi się dom wielki , ale dużego domu wiem że nie było by
    mnie stać utrzymać (ogrzewanie). Dodatkowo duży dom to jeszcze więcej
    sprzątania i dużo wyższy koszt budowy i urządzenia ...

    O gościach nie myślimy. W najgorszym wypadku goście mogą spać w
    salonie.

    Sami będziemy mieli domek z garażem jednostanowiskowym. Niestety
    developer nie miał w ofercie domów z garażem dwustanowiskowym.
    Myślałem o garażu dwustanowiskowym mimo że mamy tylko jeden samochód ,
    bo garaż słuzył by także jako magazyn opału , na rowery i itd ...
    Ale po podliczeniu (kosztorys projektanta domu) wyszło że do garażu
    dwustanowiskowego musiałbym dopłacić minimum 20tys zł , a znając
    developera było by to z 30tys ;)
    A za tę "dopłatę" kupi się za ułamek tej kwoty domek gospodarczy w
    którym będzie można trzymać bezie rowery , opał i itd ...

    Pamiętam jak mojej mamy znajomi wybudowali wiele lat temu wielki dom.
    Z myślą o dzieciach , że kiedyś tam zamieszkają. Gigantyczny dom stoi
    niemalże pusty , bo dzieci wyprowadziły się na swoje ...
    A wielki dom trzeba ogrzać i sprzątać ...
    Skończyło się że cześć dom wynajęli obcym ludziom bo nie było ich stać
    na utrzymanie własnego domu ...

    Nie wpadajmy w "megalomanię". Dom buduje się pod potrzeby obecne a nie
    na "zapas" i aby się pokazać. No chyba że ktoś ma dużo kasy i stać go
    będzie na jego ogrzanie i sprzątanie :)

  • 18. Data: 2010-08-31 09:14:13
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że
    > trzeba szukać powoli działki pod nową budowę...

    Ja też

    > Dlaczego?

    1. Dom który wybudowałem zamierzam sprzedać. Nawet przy dzisiejszych cenach
    nieruchomości zainwestowany kapitał zwróci mi sie ze spora nawiazką.
    2. Bardzo podobał mi się etap budowy i chętnie spróbuje jeszcze raz. Budowa
    domu to wbrew pozorom prosta i nizbyt skomplikowana inwestycja, aktualny dom
    budowałem 8-9 miesiecy wiec kolejny bedzie pewnie tez w takim czasie
    zrobiony.
    3. Drugi dom bedzie albo parterówka(aktualny faworyt to Genowefa z
    Archipelau) albo jesli juz poddasze to skosy wylane z betonu. Coraz wiecej
    takich domów widze i jak zaobserwowałem jest to prostsza technologia, mniej
    odporna na ew fuszerki, a kosztowo pewnie porównywalna jak nie tańsza.
    4. Kolejny dom bedzie trochę mniejszy. Aktualny ma licząc po podłogach ok
    200mkw i to jest dla mojej 3 osobowej rodziny za dużo. Częśc pomieszczeń
    jest niewykorzystywana wcale. A nie ma sensu budowac domu na wyrost/dla
    dzieci.
    5. No i teraz sa dobre czasy dla budowy. Ceny robocizny poleciały ostro w
    dół, to fachowcy prosza o zlecenia a nie na odwrót. Ceny materiało tez są
    niższe niż w 2007/2008 jak ja budowałem. Ceny działek pozostały bez
    zmian(dobrze ze nie wzrosły) ale jest wieksza podaż wiec jest w czym
    wybierac. Sporo działek pojawia się w przyzwoitych cenach na licytacjach u
    komornika lub przetargach w UM.
    6. Z aktualnego domu jestem zadowolony, fuszerek żadnych wiekszych nie
    zaobserwowałem, koszty utrzymania spokojnie akceptowalne. Lokalizacja super.
    Ale poniewaz nie mam sentymentów do nieruchomosci wiec ten predzej czy
    poźniej zostanie sprzedany. Muszę tylko sfinalizować zakup działki.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-08-31 20:43:02
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Beeeezeeedura...
    > Mam rozwiązanie:
    > http://www.rentier-blog.pl/mam-mniej-niz-100-rzeczy-
    czyli-jak-zostac-minimalista-w-3-dni/

    Teoria piękna, a praktyka do zrealizowania tylko dla jakiegoś nawiedzonego
    pedanta z dużą ilością wolnego czasu :))
    Bez urazy oczywiście :))

    MS

  • 20. Data: 2010-08-31 20:49:17
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Dlatego już dzisiaj mniej żryj i więcej się ruszaj.
    > Po co z góry zakładać zostanie spaślakiem - kaleką?

    Jestem lekarzem, naprawdę mi nie musisz tłumaczyć potrzeby zmiany trybu
    życia :))
    Ale choroba stawów, mniejsza czy większa i tak cię dopadnie. Powód -
    wcześniej ludzie statystycznie żyli krócej, i stawy nie zdążały się zupełnie
    zepsuć, i nie było to tak zauważalne . Poza tym teraz jest więcej
    wszechobecnego syfu, chemii i niezdrowej żywności - to wszystko powoduje
    progresję miażdzycy, a patogenetycznie to blisko chorobie zwyrodnieniowej.
    Pomijam fakt łatwego dostępu do przetworzonej wysokokalorycznej żywności.
    Naprawdę nie każdy ma czas by być wegeterianinem.

    Oczywiście nie neguję potrzeby profilaktyki bo ta jest ogromna - ale prawda
    jest brutalna: starość nie radość.

    Jak ty w wieku 80 lat będziesz radośnie skakał po schodach - to gratuluję.
    Ale nie każdy może mieć takie geny jak ty.

    MS