  • 21. Data: 2010-08-31 20:50:45
    Temat: Re: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Jasne, a do piwnicy zjeżdża po poręczy, tylko jak się wdrapuje z powrotem
    > ?

    Idziesz codziennie spać/myć się w piwnicy? Dla mnie piwnica jest to to by
    raz na jakiś czas przynieść przetwory i okresowo zrobić przegląd techniczny
    urządzeń.

    MS

  • 22. Data: 2010-09-03 04:10:56
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > zepsuć, i nie było to tak zauważalne . Poza tym teraz jest więcej
    > wszechobecnego syfu, chemii i niezdrowej żywności - to wszystko powoduje
    > progresję miażdzycy, a patogenetycznie to blisko chorobie zwyrodnieniowej.
    > Pomijam fakt łatwego dostępu do przetworzonej wysokokalorycznej żywności.

    Da się w Polsce całkowicie wyeliminować konserwanty i wysokoprzetworzoną
    żywność z diety i przy tym nie wydawać dużej ilości pieniędzy. Czasu owszem,
    trzeba więcej.

    > Naprawdę nie każdy ma czas by być wegeterianinem.

    Pfu, błe. Myślałem, że rozmawiamy o zdrowym odżywianiu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2010-09-03 04:11:12
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1. Dom który wybudowałem zamierzam sprzedać. Nawet przy dzisiejszych
    > cenach nieruchomości zainwestowany kapitał zwróci mi sie ze spora
    > nawiazką.

    Dokładnie w 100% tak samo myśleli biorący kredyty w USA.

  • 24. Data: 2010-09-03 04:11:16
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    czyli-jak-zostac-minimalista-w-3-dni/

    > Teoria piękna, a praktyka do zrealizowania tylko dla jakiegoś
    > nawiedzonego pedanta z dużą ilością wolnego czasu :))
    > Bez urazy oczywiście :))

    Mi się jakoś udaje. Na początek ograniczyłem ilość posiadanych rzeczy do 100
    000 i optymistycznie idę dalej.
    Na poważnie jednak, to chyba przyznasz że coś w tym jest?

  • 25. Data: 2010-09-03 07:27:33
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek
    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i5ih55$22c$1@news.onet.pl...
    >
    > Dokładnie w 100% tak samo myśleli biorący kredyty w USA.

    Tylko że ja juz swój wybudowałem, wiem ile mnie to kosztowało i wiem ile
    mogę oczekiwać przy jego sprzedazy.
    A uwierz mi że budujac nie ponosiłem zbednych kosztów typu reku, went mech,
    solary. Te rzeczy nie spowodowały by wzrostu ceny domu przy sprzedazy o tyle
    aby sie zwróciły. Nie wydałem tez 50tys na wyposazenie kuchni czy łazienki.
    Tak na marginesie czytając grupe od kilku lat tak się zastanawiam gdzie
    ludziska topią kase że im na wybudowanie domu 180-200mkw nawet 400-500tys
    nie starcza.

    Krzysiek

  • 26. Data: 2010-09-03 08:16:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > się zastanawiam gdzie ludziska topią kase że im na wybudowanie domu
    > 180-200mkw nawet 400-500tys nie starcza.

    Ja myślę, że właśnie takie rzeczy o jakich piszesz sprawiają, że
    wszystko kosztuje drożej...
    Ja obecnie doprowadzam swój dom do stanu deweloperskiego i...

    Gdyby nie fakt, że muszę zrobić dość odległe przyłącze wod-kan, to tenże
    stan deweloperski zamknąłby się u mnie w kwocie jakichś 270 - 280 tys. -
    Dom do małych nie należy, ale nie robiłem wygibasów pod tytułem
    rekuperatory, solary, mechaniczne wentylacje...

    Pod pojęciem stan deweloperski rozumiem wykończenie domu z zewnątrz -
    elewacja kompletna - do zrobienia jeszcze obłożenie klinkierem cokoliku,
    to zrobię później :-), wykończenie pod względem technicznym wewnątrz -
    wylewki, tynki, malowanie ścian, zabudowa poddasza, instalacje
    elektryczna, wod-kan, grzewcza...

    Wykończenie łazienek i wyposażenie kuchni zostawiam i tego do
    wspomnianych kwot nie wliczam.

    Zdaję sobie jednak sprawę, że gdybym chciał zafundować sobie te
    urządzenia \obniżające koszty ogrzewania', to musiałbym zainwestować w
    nie kolejne kilkanaście, albo i kilkadziesiąt tysięcy, a zysk z tego
    byłby taki, że nie zwróciłoby mi się to niegdy, bo oszczędność rzędu
    kilkudziesięciu zlotych miesięcznie daje zwrot z iwestycji w okresie co
    najmniej kilkudziesięciu lat, a w tym czasie już dawno te wszystkie
    akcesoria diabli wezmą... :-)

    Dom ma blisko 200 m2 po podłodze.

    pozdr
    robercik-us

  • 27. Data: 2010-09-03 09:12:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-09-2010 o 10:16:18 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Dom do małych nie należy, ale nie robiłem wygibasów pod tytułem
    > rekuperatory, solary, mechaniczne wentylacje...
    Panowie nie przesadzajcie, mnie w dużym domu wentylacja kosztowała 6kzł
    reku niecałe 4kz, solarów jeszcze nie mam ale pewnie się zamknę w 5kzł.
    Inna sprawa że instalacje policzyłem i zrobiłem sam :) tak że sąto koszty
    materiałów.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2010-09-03 09:18:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

> [...]
    > reku niecałe 4kz, solarów jeszcze nie mam ale pewnie się zamknę w 5kzł.
    > Inna sprawa że instalacje policzyłem i zrobiłem sam :) tak że sąto koszty

    No widzisz...
    Liczysz same materiały, a już masz 15 kzł. Dolicz jeszcze pewnie z dychę
    na robociznę przy instalacji i zrobi Ci się kwota, która nie ma szans
    się zwrócić w okresie najbliższych dwudziestu lat.

    Zaużmy, że zaoszczędzasz realnie na tych wynalazkach stówę miesięcznie,
    to za rok masz zysk rzędu 1200, a za dziesięć lat to 12 tys i
    odpowiednio za dwadzieścia lat 24 tys.
    Przy założeniu, że z robocizną wydałeś - Twoje 15 na materiały plus
    dziesięć za montaż tych cudów, to okazuje się, że w momencie zwrotu tej
    inwestycję musisz albo zakładać nowe urządzenia, albo... z nich
    rezygnować i demontować to, co zacznie przeszkadzać :-).

    Ekonomicznego sensu raczej nie ma, a wydatek na etapie budowy - który,
    jak wspomniał kris - nie podnosi wartości nieruchomości, jest :-)...

  • 29. Data: 2010-09-03 09:50:28
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Krzysiek
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Tylko że ja juz swój wybudowałem, wiem ile mnie to kosztowało i wiem ile
    > mogę oczekiwać przy jego sprzedazy.

    Jeśli budowałeś dla siebie, to OK. Odsprzedaż za kilka lat, to wielka
    niewiadoma. Ja bym wolał zamiast od Ciebie kupić taniej coś w Ilinois.

> [...]
    > zastanawiam gdzie ludziska topią kase że im na wybudowanie domu 180-200mkw

    No właśnie ja też się nad tym zastanawiam. Chyba ktoś im nocą dolomit
    wykopuje spod fundamentów? ;-)
    Albo po prostu na fali "pewnej inwestycji w nieruchomość" gotowi są za
    wszystko przepłacać...

  • 30. Data: 2010-09-03 19:03:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-09-2010 o 11:18:51 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > na robociznę przy instalacji i zrobi Ci się kwota, która nie ma szans
    > się zwrócić w okresie najbliższych dwudziestu lat.
    Szybciej się zwróci, zauważ że wg różnych wyliczeń średnio około 40%
    ogrzewania
    wypuszczasz jako wyntylację z domu, mając rekuperator i GWC jestem w stanie
    odzyskać z tego 90% ciepła, a koszty ogrzewania domu to dominujące koszty
    uzytkowania.
    Z solarami jest inaczej, ale za to mniej gazu zużyję i zostanę nw taryfie
    W2 co
    też daje realne oszczędności.

    > Zaużmy, że zaoszczędzasz realnie na tych wynalazkach
    To nie są wynalazki, to są instalacje ponad standartowe ale instalacje
    podobnie jak elektryczna, wodociągowa czy inne.

    > Ekonomicznego sensu raczej nie ma, a wydatek na etapie budowy - który,
    > jak wspomniał kris - nie podnosi wartości nieruchomości, jest :-)...
    A w instalacji wodociągowej doszukujesz się sensu ekonomicznego?
    przecież możesz się myć w wiaderku w którym przyniesiesz wodę ze studni,
    wiesz jakie oszczędności będziesz miał?
    Nie można na wszystko patrzeć tylko pod kontem oszczędności, np taki
    centralny
    odkurzacz kosztował mnie w sumie ponad 4kzł, wiesz ile zwykłych odkurzaczy
    mozna za to kupić?
    Robię te instalacje dla wygody i po to aby w przyszłości koszty użytkowania
    były niższe i tyle.

    --
    Pozdr
    JanuszK