  • 161. Data: 2014-07-30 16:49:18
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dopiero co pisałeś, że to problem plazmy nie LCD.

    Przeczytaj powoli jeszcze raz,. Użytkownik sugeruje że każdy LCD może
    zasymulować plazmę ja napisałem dlaczego nie każdy.

    > I mianowicie co z tego, że nie jest szczelna?

    To że nie da się w grupie pikseli oświetlanych wspólną diodą sterować
    luminancją każdego z nich w sposób całkowicie odseparowany od reszty, a więc
    nie da się osiągnąć dowolnych rezultatów.

    > Nie da się odpowiednio pojaśnić sąsiadów jeśli obok jest jasny piksel?

    Co to ma być "odpowiednio"?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 162. Data: 2014-07-30 17:00:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ładna manipulacja :-)

    Nie manipulacja a skrócenie łańcucha.

    > bez kompresji

    > 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

    > po kompresji

    > 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25

    To jest manipulacja powinno być:

    6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 19 19 19 19...

    > wersja "wygładzona"
    >
    > 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 9 16 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25

    6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 13 19 19 19 19...

    > Nadal są dwa obszary z duża różnicą jasności

    Kuźwa przecież ja nie twierdzę że ich nie ma od początku piszę że ich
    krawędzie są mniej widoczne. Ileż razy można to powtarzać?

    > I powtórzę raz jeszcze - takie samo wygładzenie na drodze elektronicznej
    > (czyli lepiej) zrealizuje spokojnie LED.

    No to się zagalopowałeś. Obie technologie są w stanie częściowo poprawić
    kiepski obraz. Mogą użyć identycznych algorytmów dla identycznego ciągu
    bajtów na wejściu i osiągnąć identyczny efekt w postaci ciągu bajtów na
    wyjściu. To przetwarzanie cyfrowe i nie ma nic wspólnego z użytym ekranem.
    Nie o tym dyskutujemy. Problem że ten ciąg bajtów na wyjściu nie będzie
    idealnie wygładzony. (bo nie może być*) i ten ciągle nieidealnie wygładzony
    obraz będzie lepiej wyglądał na plazmie.

    * - gdyby filtr wygładzał wszystko nie można by wyświetlić prostej
    szachownicy w pewnych wymiarach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 163. Data: 2014-07-30 17:07:03
    Od: j...@g...com

    Odpowiedziałem Ergiemu, aby zobaczył moje przeprosiny.
    Nie wiedziałem, czy on czyta wszystkie posty czy tylko odpowiedzi na swoje
    wypowiedzi.
    Pzdr. Jacek

  • 164. Data: 2014-07-30 17:18:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ja widziałem konkretne argumenty u Użytkownika.

    Gdzie?

    kolejne cytaty z wypowiedzi Użytkownika:

    > Przy obecnych technologiach telewizorów TV plazmowe już nie mają prawie
    > żadnych zalet poza niższą ceną. Technologia LCD z podświetleniem LED
    > poszła już tak do przodu, że te zalety, które posiadały TV plazmowe,
    > przestały już praktycznie istnieć.

    Tu zero konkretów.

    > Czas reakcji i odświeżanie ekranu jest już tak duże, że po prostu
    > przeciętny widz nie zauważy różnicy

    Tu zamiast konkretów stwierdzenie że przeciętny widz nie zobaczy różnicy.

    > pomiędzy LCD z podświetleniem LED, a plazmą. Głębia czerni za sprawą
    > podświetlania polowego także jest już na poziomie plazmy, z tą różnicą, ze
    > LCD z LED posiada o wiele większość jasność w stosunku do plazmy i dzięki
    > temu można oglądać TV nawet przy ostrym świetle zewnętrznym, co przy
    > plazmie jest po prostu niemożliwe. TV plazmowe mają zbyt małą jasność i
    > dlatego oglądanie przy świetle dziennym jest bardzo utrudnione.

    Tu powtarzanie mitów o braku możliwości oglądania plazmy w jasnym pokoju.

    > Poza tym w plazmach nie wyeliminowano jeszcze dotąd zjawiska wypalania,
    > które powoduje, że oglądając często jeden kanał telewizyjny, pozostaje na
    > ekranie ślad logo tego kanału.

    Tu powtarzanie mitu w dodatku z błędnym założeniem że ktoś ciągle ogląda
    jeden kanał.

    Powtarzanie dwóch mitów nazywasz "argumentami"?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 165. Data: 2014-07-30 19:47:14
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Niespodzianka 100/120Hz - tadaaa!

    Co 100/120Hz? Znów sobie żartujesz, no chyba, że chcesz powiedzieć, że nie
    rejestrujesz migotania, będziesz pierwszym którego znam.

    >Tyle że ta jasność nawet po tym obniżeniu o circa 50% nadal jest
    >wystarczająco wysoką - więc _nie_ wpływa na jakość obrazu. Po prostu
    >zmaiast na telewizorze ją obniżać do np. 15% trzeba ją obniżyć tylko do
    >30%.

    Nie jest wystarczająca i nie jest to spadek o naiwne 50%

    >Przecież Ty sam podałeś linka do wikipedii. Więc jaka "moja" definicja?
    >Chyba że nie rozumiesz określenia "na poziomie pikseli", albo "między
    >sąsiednimi pikselami". No cóż jaśniej już się nie da.

    Tak, chodzi mi o _Twoją_ definicję "na poziomie pikseli", skąd ja wziąłeś? Z
    własnej głowy? Nie pytam, jak brzmi, pytam po raz trzeci, skąd ja wziąłeś i
    przestań udawać, że nie wiesz o co pytam.

    Jest tak samo widoczny, minimalny border nic tu nie zmienia.

  • 166. Data: 2014-07-30 19:49:56
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >To że nie da się w grupie pikseli oświetlanych wspólną diodą sterować
    >luminancją każdego z nich w sposób całkowicie odseparowany od reszty, a
    >więc nie da się osiągnąć dowolnych rezultatów.

    Da się uzyskać te rezultaty o których tutaj mówimy. Tak wiem, teraz
    zapytasz, "a o czym my mówimy?"

    >Co to ma być "odpowiednio"?

    Wiedziałem, teraz to już na 100% widać, że rżniesz głupa.

  • 167. Data: 2014-07-30 19:51:42
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Gdzie?

    W wątku, natomiast widzę też jak się miotasz udając, że nic nie rozumiesz.

    EOT

  • 168. Data: 2014-07-30 19:53:09
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Kuźwa przecież ja nie twierdzę że ich nie ma od początku piszę że ich
    >krawędzie są mniej widoczne. Ileż razy można to powtarzać?

    Od początku twierdzisz, ze plazma redukuje efekty kompresji, grubszy border
    to żadna likwidacja.

    EOT

  • 169. Data: 2014-07-30 19:56:47
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Odpowiedziałem Ergiemu, aby zobaczył moje przeprosiny.
    >Nie wiedziałem, czy on czyta wszystkie posty czy tylko odpowiedzi na swoje
    >wypowiedzi.

    Aaaa, rozumiem, znacie się z reala, ale tu go musisz przepraszać :-DDDDDD
    Ale wersal.

  • 170. Data: 2014-07-30 21:52:47
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-30 10:19, Ergie pisze:

    > O doszedłeś do tego co piszę od początku. Brawo!

    Ja do tego nie doszedłem, tylko ja to wiedziałem od samego początku, od
    kiedy istnieją telewizory plazmowe.
    Dla ciebie jest to ogromną zaletą, a dla mnie jest to ogromną wadą.

    > ROTFL
    > W tym sęk że nie "taką samą".
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Masz rację, że nie "taką samą", bo w przypadku plazmy "przebijanie"
    światła danej komórki do komórek sąsiednich jest wadą, której nie można
    się pozbyć, a w przypadku LCD jest to dodatkowa funkcja, z której można
    korzystać jeżeli ktoś woli obraz rozmyty i nieostry lub nie korzystać,
    jeżeli komuś to przeszkadza. Ja tam wolę osobiście widzieć każdy pryszcz
    i cenie sobie obraz "ostry jak żyleta".