  • 11. Data: 2010-11-03 09:37:29
    Temat: Re: Stacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi urządzeniami?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-11-2010 o 09:28:36 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):

    > Może dajesz zbyt dużo nabłyszczacza ?
    Przy mniej było jeszcze gorzej.
    Po prostu woda za twarda i przy wysokiej temp wapno sie na wszystkim
    osadza.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-11-03 09:58:48
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 03.11.2010 10:36, janusz_kk1 wrote:
    > a ja ma 369, chcesz się licytować?

    a jak sadzisz ?
    Wartosc podalem aby pokazac ze moja stytuacja jest podobna, tyle ze
    zelaza mam 1,65 (przed procesem odzelaziania).

    > Nie mam żelaza w wodzie, w instrukcji zmywarki wyrażnie pisze że

    Czy to studnia glebinowa? W polsce to prawie niespotykane aby w wodzie
    glebinowej zelaza nie bylo. Chyba ze to teren np jury.
    W badaniu labolatoryjnym ile tego zelaza wyszlo?

    > jak sie dosypuje sól to tylko przed zmywaniem, dosypanie wcześniejsze
    > i pozostawienie soli wew zmywarki spowoduje jej korozję.
    > Piszą także aby rozsądnie dawkować bo nadmiar powoduje korozję sztućców.
    > A zmywarkę mam AEG, od półtora roku.

    Przedziwna ta zmywarka, w wiekszosci sol sie po prostu sypie do
    zbiorniczka tyle ile wlezie, przewaznie cale opakowanie. Zbiorniczek sie
    zakreca i do czasu az sie ona nie skonczy zapomina sie o problemie na ~
    miesiac.
    Sol ta nie powoduje korozji, bo nie jest ona uzywana do zmywania a
    jedynie do regeneracji zloza, ktore zmiekcza wode. Tej soli sie nie
    dawkuje robi to sama zmywarka.
    Chyba ze piszac sol masz na mysli proszek do zmywarki ktorego ilosc
    faktycznie mozna dozowac, chyba ze stosuje sie piguly.

    S.

  • 13. Data: 2010-11-03 09:59:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Badasz dokladnie wode, okreslasz co chcesz miec na wyjsciu, stawiasz
    > odpowiednio "mocne" filtry i masz. Jak to wyglada w realu to niestety
    > nie przetrenowalem.
    Ja już przeciwiczyłem, 'mocne' filtry, znimi jest taki problem że mocno
    ograniczają przepływ
    wody, danie ich za zbiornikiem ciśnieniowym powoduje że woda w kranie
    ledwo ciurka,
    danie przed czyli pomiędzy zbiornikiem a pompą powoduje że pompa jest
    przeciążona
    bo idzie na max ciśnieniu i powoli ładuje zbiornik.
    Ja zrobiłem kombinację tego, czyszczę tylko wodę do zmywarki filtr za
    zbiornikiem a do mycia i picia
    oczyszczam tylko węglem a tam opory przepływu są dużo mniejsze, filtry mam

  • 14. Data: 2010-11-03 16:35:00
    Od: barcys <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11/2/10 8:53 AM, Bartek pisze:
    > Witam
    > Ponieważ mam w domu wodę z własnej studni, muszę zastosować filtry,
    > stację uzdatniania wody itd.
    > Nie chodzi tu tylko o zmiękczanie, ale odżelazianie i odmanganianie.
    >
    > Czy używacie jakiś tego typu urządzeń, czy możecie się podzielić

    Ja mam stację uzdatniania wody(usuwa nadmiar żelaza i manganu)
    Jest to złoże katalityczne regenerowane co jakiś czas roztworem
    nadmanganianu potasu. Działa już trzy lata i jest o.k.
    Z tego co wiem dobór uzdatniacza zależy nie tylko od problemu jaki jest
    z wodą ale też od rodzaju hydroforu jaki jest zamontowany. U mnie w
    związku z hydroforem przeponowym w rachubę wchodziło tylko złoże
    katalityczne z chemiczną regeneracją, ale gdybym miał hydrofor
    przepływowy wystarczyłoby tańsze rozwiązanie.

    Barcys

  • 15. Data: 2010-11-03 20:20:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-11-2010 o 10:58:48 Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    napisał(a):

    > a jak sadzisz ?
    > Wartosc podalem aby pokazac ze moja stytuacja jest podobna, tyle ze
    > zelaza mam 1,65 (przed procesem odzelaziania).
    Ja mam żelaza 0,2mg/l a manganu 0,05

    > Czy to studnia glebinowa? W polsce to prawie niespotykane aby w wodzie
    > glebinowej zelaza nie bylo.
    Nie studnia ma 8m, ale jest na źródle, tak że nie mam wody powierzchniowej
    ale wpływ pewien jej jest bo mam np azotanów 0,88g/l i chlorków 6mg/l

    > Chyba ze to teren np jury.

    Nie, podbeskidzie, góry, 355mnpm.

    > W badaniu labolatoryjnym ile tego zelaza wyszlo?
    0,2mg/l

    > Przedziwna ta zmywarka,
    Zwykła, średni poziom w swojej klasie.

    > w wiekszosci sol sie po prostu sypie do zbiorniczka tyle ile wlezie,
    > przewaznie cale opakowanie. Zbiorniczek sie zakreca i do czasu az sie
    > ona nie skonczy zapomina sie o problemie na ~ miesiac.
    To ci się tylko tak wydaje.Tutaj masz instrukcję
    http://www.electrolux-ui.com:8080/2007/152/959511PL.
    pdf
    przeczytaj sobie od strony 10 :)

    Zacytuję tutaj fragment:

    Ustawienie zmiękczacza wody
    Woda zawiera różną ilość wapnia i soli mineralnych, które osadzają się na
    naczyniach, tworząc białe plamy. Duża zawartość tych składników wskazuje,
    że woda jest twarda. W celu zapewnienia dopływu wody bez wapnia, czyli
    wody zmiękczonej, zmywarkę wyposażono w zmiękczacz wody, do którego
    stosuje się specjalną sól regeneracyjną do zmywarek.
    Twardość wody mierzy się w równoważnych skalach: niemieckiej, francuskiej i
    w mmol/l.
    Zmiękczacz wody należy ustawić odpowiednio do stopnia twardości wody w
    Państwa miejscu zamieszkania. Informację dotyczącą twardości wody można
    uzyskać w miejscowym zakładzie wodociągowym.
    Zmiękczacz należy wyregulować ręcznie (ustawiając przełącznik) i
    elektronicznie (wciskając przyciski funkcyjne na panelu sterującym).

    No i co? masz ustawiony zmiękczacz? czy zostało na nastawach fabrycznych.
    Jak miałem zmywarkę w bloku to nie było problemu bo woda była mieka
    i poziom 1 wystarczył, teraz miałem 4 a nawet 5 ale to nie wystarczało,
    szklanki były białe.

    > Sol ta nie powoduje korozji, bo nie jest ona uzywana do zmywania a
    > jedynie do regeneracji zloza, ktore zmiekcza wode. Tej soli sie nie
    > dawkuje robi to sama zmywarka.
    W tej samej instrukcji troche dalej masz napisane że nie masz racji :)

    > Chyba ze piszac sol masz na mysli proszek do zmywarki ktorego ilosc
    > faktycznie mozna dozowac, chyba ze stosuje sie piguly.
    Nie rób ze mnie 'blondyna', rozróżniam sól od proszku.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-11-03 20:37:29
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Bartek pisze:
    > Witam
    > Ponieważ mam w domu wodę z własnej studni, muszę zastosować filtry, stację
    > uzdatniania wody itd.
    > Nie chodzi tu tylko o zmiękczanie, ale odżelazianie i odmanganianie.

    Hej,

    Warto stosować te wynalazki jeśli się ma wodę z wodociągu?
    Interesowałoby mnie najwyżej samo zmiękczanie.

    Warto by stosować zmiękczanie do pralek i uzupełniania wody w CO?

    bajcik

  • 17. Data: 2010-11-04 08:29:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-11-2010 o 21:37:29 <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał(a):

    > Hej,
    >
    > Warto stosować te wynalazki jeśli się ma wodę z wodociągu?
    > Interesowałoby mnie najwyżej samo zmiękczanie.
    >
    > Warto by stosować zmiękczanie do pralek i uzupełniania wody w CO?
    Kup zestaw do badania twardości dla rybek, kosztuje to około 20zł
    i zbadaj jaką twardość ma twoja woda, jak się okaże że twarda
    to dopiero myśl nad zmiękczaniem, możesz zrobić jak już mopisałem
    obudowa 10" i fitr 10" zmiękczający za 20 parę złotych kupisz na alledrogo.
    do tego zawory odcinające.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2010-11-04 09:18:37
    Od: mk <d...@t...pl>

    janusz_kk1 pisze:
    w instrukcji zmywarki wyrażnie pisze że
    > jak sie dosypuje sól to tylko przed zmywaniem, dosypanie wcześniejsze
    > i pozostawienie soli wew zmywarki spowoduje jej korozję.

    Coś mi się zdaję, że masz problem ze zrozumieniem instrukcji, najlepiej
    jakbyś zacytował co tam jest napisane (nie pisze).
    Pdr. M

  • 19. Data: 2010-11-04 11:17:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    --
    > Pozdr
    > JanuszK

    Ja bym sie obawial wierzyc takim pomiarom.
    oze to byc obarczone zbyt duzym bledem.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 20. Data: 2010-11-04 21:04:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-11-2010 o 12:17:57 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > --
    >
    > Ja bym sie obawial wierzyc takim pomiarom.
    > oze to byc obarczone zbyt duzym bledem.
    Wbrew pozorom nie jest tak źle, test jest dość czuły,
    też nim wpierw badałem twardość a później dałem wodę do sanepidu
    na kompleksowe badania. Niestety nie mogę ich porównać bo były robione
    w różnych okresach czasu, a twardość zmienia się w zależności od poboru
    wody i ilosci opadów bo studnia nie jest za głęboka.

    --
    Pozdr
    JanuszK