  • Data: 2011-03-27 19:08:05
    Temat: Świetlówka mnie kopie
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Help! Zrobiłem sobie oświetlenie do akwarium. 4 świetlówki T5 po 54W zasilane
    przez 2 stateczniki elelktroniczne. Świetlówki wiszą 5cm nad powierzchnią wody,
    zamocowane do profila aluminiowego za pomocą metalowych klipsów
    http://tnij.org/k399
    Klips utrzymuje również odbłyśnik z blachy kwasoodpornej. Końcówki świetlówek
    włożone są w typowe oprawy akwarystyczne z przewodem http://tnij.org/k4ac
    Problem polega na tym, że odbłyśnik, profil aluminiowy, klips świetlówki są pod
    napięciem. Po przyłożeniu probówki - świeci. Przy zbliżeniu palca - pieści.
    Zmierzone napięcie, między kopiącą blachą a PE w gniazdku, to ok. 600V. Prąd
    jaki przepływa - 13mA.
    Różnicówki 30mA nie wywala, więc wiem jak to zlikwidować. Ale skąd to cholerstwo
    się bierze?

    --
    Bartek