  • 21. Data: 2010-09-05 10:26:40
    Temat: Re: Świetlówki reflektorowe
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    > Mam sufi podwieszany z tzw oczkami świetlnymi czyli dziury na żarówki.
    > kiepskie rozwiązanie bo żarówki są drogie i dużo prądu żrą. Myślałem o
    > świetlówkach kompaktowych ale niestety te sa zbyt kompaktowe i połowa
    > żarówki oświetla sufit nad płyta GK. Macie jakieś rozwiązanie tego jak
    > oświetlać energooszczędnie a przy okazji skutecznie?
    > Przeróbki sufitu nie wchodzą w grę.

    A coś takiego, próbowaliście?
    http://img844.imageshack.us/img844/4268/swietlowka5c
    mmala.jpg

    Świetlówka energooszczędna GU10 230V 7W = 35W GU-10F około 17 zł/szt.
    zasilanie: ~230V/50Hz moc: 7W
    rodzaj trzonka: GU10
    barwa światła: 4000K (pośrednia między barwą ciepłą i zimną).
    waga: ~70g

  • 22. Data: 2010-09-12 21:17:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-27 07:09, Marek Dyjor pisze:
    > no i są jeszcze ekosyfy wielkości żarówki halogenowej, jak ktos kocha
    > gówniane światło.
    Te ekosyfy nadają się tylko i wyłącznie do świecenia ciągłego. Ze
    względu na rozmiar rurki i miniaturyzację elektroniki) nie mają
    szybkiego startu (podgrzewania), po włączeniu mają siłę cherlawego
    świetlika w brudnym słoiku, rozświetlają się w przeciągu minut jak nie
    kilkunastu minut, i osiągają jasność na poziomie żarówki halogen 5W...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 23. Data: 2010-09-12 21:19:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-09-05 12:26, Adax pisze:

> [...]
    > zasilanie: ~230V/50Hz moc: 7W
    > rodzaj trzonka: GU10
    > barwa światła: 4000K (pośrednia między barwą ciepłą i zimną).
    Daj sobie spokój. To się nadaje (od wielkiej biedy) do oświetlania np
    wewnątrz regału w sklepie jubilerskim itp tam gdzie świeci cały czas (bo
    rozpędza się mozolnie), i jasności za wiele nie potrzeba.
    7W to pobiera "elektrycznie" a jasności z pewnością nie można porównywać
    ani z "pełnowymiarową 7W energooszczędną" ani z żarówką 35W.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 24. Data: 2010-09-12 22:27:15
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > słoiku, rozświetlają się w przeciągu minut jak nie kilkunastu minut, i
    > osiągają jasność na poziomie żarówki halogen 5W...

    Nie można porównywać z halogenem: halogen świeci pełnym widmem- świetlówka
    (dioda) tylko określonym zakresem. Zdrowe dla oczu to nie jest. A i
    oszczędność problematyczna: jarzeniówki są nieodporne na częste wyłączanie

    --
    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.