  • 1. Data: 2010-08-26 09:42:36
    Temat: koks w popiele
    Od: "Tomasz M." <m...@i...pl>

    witam

    jak w temacie mam problem z ustawieniem kotła z podajnikiem tak aby w
    popielniku nie było koksu.
    różne warianty próbowałem. zimą tego problemu nie było jednak teraz kiedy
    kocioł ma pracować na 1/10 mocy nominalanej(m.nom to 108kW) trudno go
    ustawić.
    ...a wydłużanie czasu przedmuchu między kolejnymi podaniami powoduje
    cofanie się żaru w stronę ślimaka i tak jestem w kropce.

    może macie jakieś doświadczenia albo dostęp do instrukcji.
    generalnie mówi się o stosunku podawanie/powietrze ale widzę że nie ma
    złotego środka bo jeszcze wiele zależy od jakości opału.

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2010-08-27 19:35:44
    Temat: Re: koks w popiele
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Zmniejszaj dopływ powietrza, aż płomień zrobi się czerwono-żółty.

    Chociaż jakość opału ma także bardzo duże znaczenie. Miałem kiedyś taki
    groszek, który pęczniał niemal jak popcorn. Jeden zasyp podajnika i trzy
    razy musiałem wybierać popiół...

    Pozdry,
    MW

  • 3. Data: 2010-09-01 02:03:48