  • 71. Data: 2012-05-26 23:30:45
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    news:ca4a314a-bf86-484a-a26a-31b536b81342@googlegrou
    ps.com...

    > http://www.icopal.pl/index.php?page=wady

    Heh mnie zawsze zastanawiało jak te tanie membrany dachowe przeżyją ruchy
    więźby :-) Nie ma siły żeby dach niedeskowany nie pracował.
    Tam na icopalu są 2 filmy. Wiadomo, nieco tendencyjnie nakręcone ale coś w
    tym jest. Ta wytrzymałość membrany mnie zawsze zastanawiała, a ludzie już
    takie cienkie byle co kładą, że włosy dęba stają. Są i tacy, którzy
    zustawiają szelinę i pozwalają tej membranie łopotać jak flaga 1-maja :-)

    Czy aby te membrany Tyveki i inne nie powinny być pod deski ale ze szczeliną
    między deskowaniem, a membraną? No a wełna dociśnieta oczywiście?
    Coś mi się zaczyna wydawać, że te dachy u nas to jeden wielki wał na skalę
    kraju :-)
    Jam mam dach deskowany z papą jakby co.

  • 72. Data: 2012-05-27 13:31:21
    Od: <news>

    Użytkownik "kiki" napisał:
    > No ciekawe kiedy te autostrady zamkną, te co tak teraz oddają
    > przed euro :-) Przecież to nie może być dobrze zrobione
    > w takim pośpiechu :-)

    Tak wiem, mamy najdroższe na świecie autostrady którymi nie da się jeździć i
    najdroższe na świecie stadiony na których nie da się grać! Oczywiste jest że
    się to za chwilę posypie, widać mamy bogaty kraj skoro pozwalamy sobie na
    takie marnotrawstwo pieniędzy!

    Dyskusja toczy się o prawidłowości układania ocieplenia poddasza a ja
    przypomnę wszystkim że ocieplone poddasze to najdroższe pomieszczenie
    mieszkalne, zupełnie nieopłacalne ekonomicznie, bo postawienie domku o tej
    samej powierzchni mieszkalnej z nieużytkowym poddaszem jest znacznie tańsze
    niż ta sama powierzchnia użytkowa w domku z ocieplonym poddaszem, więc
    zupełnie nie rozumiem ludzi którzy świadomie coś takiego robią i jeszcze
    chce im się po schodach biegać:)

  • 73. Data: 2012-05-27 13:43:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <news> wrote in message news:4fc2116a$1$1228$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > więc zupełnie nie rozumiem ludzi którzy świadomie coś takiego robią i
    > jeszcze chce im się po schodach biegać:)

    Dokładnie tak jest. Też nie wiem czemu mi odbiło żeby robić piętro ze
    skosami.
    Taki był owczy pęd.
    Trzeba było zrobić strop, walnąć 20cm styro, przykryć udawanym dachem i
    tyle, bez żadnych membran, niczego takiego.

  • 74. Data: 2012-05-27 16:00:36
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > W dniu sobota, 26 maja 2012 19:16:31 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    A ten DuPont przestał mi sie podobać.
    http://www2.dupont.com/Tyvek_Construction/pl_PL/asse
    ts/downloads/installation_guidelines/DPTyvek_Połącze
    nia_ze_ścianą4.pdf

    Chyba sami nie wiedzą jak ocieplać ścianę szczytową. Coś jest w tych filmach
    icopal'a, że te membrany to wielkie gówno 21 wieku.
    Skoro sami nie wiedzą, że ściany szczytowej nie wolno tak zostawiać to
    powątpiewam w znajomość tematu tych co przygotowywali te ulotki.
    Czyli całe to ich doradztwo jest do kitu.

    Na tych rysunkach jest dokładnie tak jak nie powinno sie tego robić.

  • 75. Data: 2012-05-27 19:45:06
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 25 Maj, 23:45, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik <news> napisał w wiadomościnews:4fbf9b5a$0$1315$65785112@news.neostra
    da.pl...

    > Pod moze nie, ale z czasem gdyby ew. membrana w jakis sposob sie
    > zdegradowala, a byly tu takie sygnaly instalatorow przy okazji montowania
    > solarow, to wowczas woda moze wsiakac w welne.

    Jam ci to pisał. Nawet nie pamiętam kiedy to było, ale parę lat już
    jest.
    Gratuluję pamięci.
    Zaobserwowałem wówczas perforację membrany coś na kształt komety :)
    Wyglądało to tak, jakby uległa zniszczeniu zachlapana strugą oleju,
    rozpylonego z łańcucha piły do drewna. Mniej prawdopodobne, że przy
    docinaniu dachówek kątówką.

    pozdrawiam Piotr

    pozdrawiam Piotr

  • 76. Data: 2012-05-27 21:03:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Piotr Boncza" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Jam ci to pisał. Nawet nie pamiętam kiedy to było, ale parę lat już
    >jest.
    >Gratuluję pamięci.

    Wiem, ze Ty. :-) Nie chcialem sypac nickami, fakt mial miejsce i starczy...

> [...]
    >Wyglądało to tak, jakby uległa zniszczeniu zachlapana strugą oleju,
    >rozpylonego z łańcucha piły do drewna. Mniej prawdopodobne, że przy

    Byc moze ci co robili wiezbe docinali cos ponad ulozona membrana. Dawno
    temu, ponad dziesiec lat bedzie, kiedy zaczalem pisywac na tej grupie ktos
    opisywal wlasny przypadek degradacji membrany pod calym pokryciem z blachy.
    Zdaje sie, ze producent uznal reklamacje i dal nowa membrane, ale byl
    problem z pokryciem kosztow polozenia tego na nowo.
    To nie sa historie wyssane z palca, bo to sie zdarzalo, miejmy nadzieje, ze
    w czasach poczatkow membran i wiele od tamtej pory poprawiono. Podejrzewam,
    ze wielu ma membrane bez jej pierwotnych wlasciwosci tylko o tym nie wie.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2012-05-27 22:58:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > ze w czasach poczatkow membran i wiele od tamtej pory poprawiono.
    > Podejrzewam, ze wielu ma membrane bez jej pierwotnych wlasciwosci tylko o

    A jadąc drogami gdzie budują się nowe domy, co prawda w mniejszej ilości,
    widać że ludzie nie czytają jak należy ocieplać i murować ściany szczytowe
    :-)