  • 1. Data: 2012-01-20 19:22:59
    Temat: Szybkie wiązanie gpisu
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Pytanie dla znających się na chemii - czy dodanie chloru do wody, którą
    później używa się do przygotowania gipsu szpachlowego będzie
    przyspieszać jego wiązanie?

    --
    M.

  • 2. Data: 2012-01-21 06:19:42
    Temat: Re: Szybkie wiązanie gpisu
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik SkiMir napisał:

    > Pytanie dla znających się na chemii - czy dodanie chloru do wody, którą
    > później używa się do przygotowania gipsu szpachlowego będzie
    > przyspieszać jego wiązanie?

    Tego nie wiem, ale jak chcesz szybsze wiązanie, to weź budowlany :-))).

    pozdrawiam
    Robert G

  • 3. Data: 2012-01-21 09:48:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Robert G napisał:

    > Tego nie wiem, ale jak chcesz szybsze wiązanie, to weź budowlany :-))).

    Sztukatorski do odlewów. Praktycznie czysty gips z odrobinką wapna
    gaszonego - bez żadnych moderatorów czy plastyfikatorów (często to jeden
    i ten sam klej, czy to kostny, czy acetylocelulozowy). W większej masie
    twardnieje w pojedyncze minuty a grzeje się przy tym że aż parować potrafi.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2012-01-21 19:14:12
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 20 Sty, 20:22, SkiMir <p...@M...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie dla znających się na chemii - czy dodanie chloru do wody, którą
    > później używa się do przygotowania gipsu szpachlowego będzie

    Mozesz mieszac gips szpachlowy i budowlany w dowolnej proporcji i tak
    ustawic czas wiazania, jak Ci pasuje.

  • 5. Data: 2012-01-22 09:18:46
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Problem polega na tym, że zrobiłem sobie 1/4 wiaderka gipsu szpachlowego
    i on mi związał w 10min.

    Wiaderko było czyste, prawie wszystko jak poprzednio kiedy gips był
    dobry przez 45min.
    Jedyne czynniki jakie się zmieniły to:
    - temperatura - przygotowałem ten gips w dosyć niskiej temperaturze
    (jakieś 4stC)
    - woda z chlorem - do przechowywanej w 1000l baniaku wody dodałem
    butelkę jakiegoś wybielacza z chlorem aby nie zaczęła kwitnąć.

    Wkurzyłem się, bo osadziłem gniazdo centralnego odkurzacza na ty gipsie
    i zanim poprawiłem ułożenie rury to już tego gniazda nie mogłem poprawić
    (musiałem odkuć).

    --
    M.

  • 6. Data: 2012-01-22 17:33:38
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 22 Sty, 10:18, SkiMir <p...@M...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wkurzyłem się, bo osadziłem gniazdo centralnego odkurzacza na ty gipsie
    > i zanim poprawiłem ułożenie rury to już tego gniazda nie mogłem poprawić

    Chlorek wapnia przyspiesza wiazanie betonu.
    Nie wiem, czy ten zwiazek wplywa tez na wiazanie gipsu, ale wiem, ze
    generalnie przyspieszacze i opozniacze betonu, maja tez takie
    dzialanie na gips.

  • 7. Data: 2012-01-22 19:08:38
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-22 18:33, Marek pisze:

    > Chlorek wapnia przyspiesza wiazanie betonu.
    > Nie wiem, czy ten zwiazek wplywa tez na wiazanie gipsu, ale wiem, ze
    > generalnie przyspieszacze i opozniacze betonu, maja tez takie
    > dzialanie na gips.

    Właśnie obawiam się tego przyspieszania wiązania przez chlor bo jeśli
    tak jest to praktycznie cały baniak wody do wymiany.

    --
    M.

  • 8. Data: 2012-01-23 11:02:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4f1a89e9$0$1271$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    >ten sam klej, czy to kostny, czy acetylocelulozowy). W większej masie
    >twardnieje w pojedyncze minuty a grzeje się przy tym że aż parować potrafi.

    Taki gips ugotował ręke pewnej studentce na praktykach. Mieszała go ręką w
    wiadrze, odebrała telefon i rozgadała się nie wyciągając ręki z wiaderka.
    Gdy chciała wyjąć rękę z wiadra było już za późno.

    Marek