  • 161. Data: 2021-12-17 20:46:53
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Dopiszę jeszcze - działałem kiedyś jak Ty - kupowałem wszystko z
    > elektryki w sklepach/hurtowniach GRODNO S.A. bo miałem je "pod ręką".

    Żabka też jest pod ręką i także ma wysokie ceny. A do tego o wiele
    wyższe ceny nawet w wielopaku niż obok w osiedlowym, prywatnym sklepiku,
    gdzie nie zmuszają mnie do zakupu wielu sztuk :)

    > Od dwóch lat to nie ma sensu, świat się zmienił.
    > Kiedyś w takiej hurtowni było 5-7 handlowców i kolejka. Teraz na
    > Puławskiej w Wawie - jest max 2 i nikogo. Wszyscy kupują via NET. W
    > necie masz większy asortyment, ceny 20-30% niższe, dostawa na następny
    > dzień do południa. Nie ma teraz sensu tam jechać i usłyszeć, że teraz
    > nie ma - będzie za 2-3 dni.
    > To samo mam w IT. Już nie będzie jak dawniej, trza się przestawiać :-)
    >

    > TG

    No popatrz, a u nas instalatorzy kupują kotły CO o 1,5-2 tys. taniej niż
    jesteś w stanie je znaleźć w necie.

    Podobnie wiele innych urządzeń i materiałów.

    Nie twierdzę, że wszystko, ale przy dużym zakupie, ogólnie wychodzi
    taniej niż byś zamawiał w necie.

  • 162. Data: 2021-12-17 20:51:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 20:46 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Podobnie wiele innych urządzeń i materiałów.
    >
    > Nie twierdzę, że wszystko, ale przy dużym zakupie, ogólnie wychodzi

    Kotły to nie moja branża. Tu nie wiem jak jest.

    TG

  • 163. Data: 2021-12-17 20:55:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > wyższe ceny nawet w wielopaku niż obok w osiedlowym, prywatnym sklepiku,
    > gdzie nie zmuszają mnie do zakupu wielu sztuk :)

    Grodno to nie żabka, nie ma u mnie tańszych hurtowni stacjonarnych z
    większym asortymentem.

    TG

  • 164. Data: 2021-12-17 21:02:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 20:19:40 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > i energii elektrycznej?
    > Mierzyłeś zawartość harmonicznych generowanych przez urządzenia
    > elektryczne do sieci zasilającej?
    >
    > Posługiwałeś się kiedykolwiek analizatorami jakości energii lub
    > oscyloskopem?
    A jaz apytam ponownie bo uciekaszy od tematu:
    -Jak ktoś zechce z gniazdka na podjeździe ładować?
    -Jak ktoś zechcę elektryka u teściowej naładować?
    Czy wtedy też mu zaproponujesz zeby woził ze sobą mobilną skrzynkę z ogranicznikami
    przepięć żeby sprzętów w domu nie uszkodzić?
    No o z apytam jeszcze raz:
    Jak duzo znasz przypadków że ładow jużarki od elektryków uszkodziły sprzęt
    elektroniczny w domu ponieważ brakowało ogranicznika przepięć który ty proponujesz?

    > Widzisz ja się nie zajmowałem zbijaniem skrzynek pod kwiatki ani
    > produkcją pseudo mebli metalowo-paździerzowych, ale połowę swojego życia
    > przepracowałem w laboratoriach, gdzie m.in. zajmowaliśmy się takimi
    > pomiarami.
    Na perkusji też grales?

    > Pamiętaj, że "kto sieje wiatr, ten zbiera burzę".
    Dopisz Sobie jeszcze w stopce "Oculum pro oculo, ..."
    Albo tylko się przeloguj.
    Poziom ten sam.
    > Dyskutuj o zbijaniu skrzynek, a nie wpieprzaj się w tematy o których nie
    > masz kompletnie pojęcia.
    Po raz kolejny napusze- twoje szkodliwe porady będę punktował.

  • 165. Data: 2021-12-17 21:05:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jakby hydraulik czy elektryk miał kupować wszystko przez internet to
    > gwarantuje Ci że wykonawstwo było by droższe.

    Chyba się mylisz. Koło mnie zamknęli sklepik dla instalatorów/hurtownię
    małą, bo zwyczajnie nie było klientów.

    > Jak Ty sobie to
    > wyobrażasz? Dzwonisz - panie pompa wody w studni chyba wysiadła, bo nie
    > pompuje. I zamiast hydraulik przyjechać następnego dnia i wymienić, to
    > Ci odpowie - zamówię na alle wieczorem, ale mamy czwartek to w
    > poniedziałek dojdzie, no może w sobotę do paczkomatu wsadzą :-D

    Mylisz pogotowie awarii z planowaniem budowy. Cavallino nie ma awarii
    garażu, szuka materiałów do budowy i może spokojnie poczekać dwa dni na
    ten towar. Woli za niego zapłacić 500zł zamiast 1500zł, dlatego
    rozpoczął wątek i ma rację w 100% :) Mam pisać o wniosku jaki z tego wynika?

    > Mam hydraulika w rodzinie i jasne że kupuje przez internet "na magazyn"
    > to czego schodzi w kilometrach np. pexy lub też narzędzia do roboty, ale
    > kształtki, złączki, pasty, pakuły, termostaty i wiele innych bibelotów
    > bierze w lokalnych sklepach chociażby dlatego że na robocie zawsze coś
    > wychodzi lub klient "przy okazji" jeszcze to i tamto - po co miałby
    > zamrażać kasę i powierzchnie na te rzeczy?

    To też zależy od specyfiki zawodu i pracy. Po 10m kabla podjadę do
    sklepu ale nie mam z deklem i wolę zamówić 300m z netu bo wiem, że to
    wykorzystam i w systemie jazd do sklepu stracę mega więcej niż zakup
    kabla z netu, który do mnie przyjedzie w cenie 100m kabla ze sklepu a w
    sumie zapłaci za to klient końcowy.

    Nie dość że oszczędzę na czasie i mogę w tym czasie wykonać całe stado
    innych prac, to klient końcowy dostanie niższą cenę za 1m kabla:)

    > Jak uważasz że Ty byś tak robił i ten model będzie super zajebisty, to
    > ponownie nic tylko otwierać biznes i zgarniasz rynek.

    Ci którzy mają 100%, 200% przebicia na cenie towaru bo kupili go w
    sklepie u Józefa nie robią tego dla kasy, bo zysku tutaj nie ma.
    Zwyczajnie są drodzy i często w obecnym czasie tracą klientów...i mając
    więcej czasu, nadal jadą do sklepu doliczając jeszcze ten czas do
    usługi. Dla mnie to bezsens zupełny i brak organizacji pracy i nie
    szanowanie portfela klienta.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 166. Data: 2021-12-17 21:34:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 18:13, Kris pisze:

    > Co najmniej kilkakrotnie w różnych dyskusjach pisałem że materiał brany od
    wykonawcy zawsze jest droższy(bo wykonawca czasu nie ma na szukanie)
    > To pisałeś że to nieprawda a teraz sam przyznajesz mi rację

    Ty jak zwykle wszystko sobie tłumaczysz po swojemu.

    Czy tak trudno jest ci zrozumieć, że dla ciebie jako klienta
    indywidualnego zakup w necie jest tańszy niż w lokalnych sklepach czy
    hurtowniach. Bywa, że przebitki są naprawdę duże.

    Ale dla instalatora ceny w hurtowniach są zazwyczaj niższe jak w necie
    lub na zbliżonym poziomie. Dla przykładu kup kocioł ACV w necie. Choć
    byś się zesrał i znalazł najtańszą ofertę w necie to instalator ma go o
    1,5-2 tys. zł taniej z lokalnej hurtowni.

    Jeżeli instalator dostaje rabat i ma cenę niższą lub nawet podobną do
    ceny internetowej to po co mu się pier...ć z zakupami internetowymi?

    Klient zadowolony, bo dostanie rabat od instalatora taki, że nie jest
    samemu w stanie kupić taniej lokalnie czy w internecie, a instalator
    jeszcze zarobi. I to jest właśnie zdrowa sytuacja.

    Co do obliczenia w przypadku Cavallino, wziąłem pod uwagę pierwsze z
    brzegu ceny Allegro. Tyle, że brałem pod uwagę markowe materiały. Nie
    wiem za ile ja bym kupił lokalnie te elementy, bo już dawno przestałem
    się zajmować montażem instalacji elektrycznych.

    Tu zaś na grupie chłopaki pokazują ceny chińszczyzny, że jest taniej. No
    chińszczyzna jest taniej, ale ja chińszczyzny bym nikomu nie zamontował.

  • 167. Data: 2021-12-17 21:47:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 21:34:54 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > wiem za ile ja bym kupił lokalnie te elementy, bo już dawno przestałem
    > się zajmować montażem instalacji elektrycznych.
    Czyli po raz z kolejny zrobiłeś gownoburze o nic.
    Przy okazji obrażając ze 3 osoby.
    Pa
    Moje pytania i sens ograniczników przepięć wciąż aktualne
    Odpowiesz?

  • 168. Data: 2021-12-17 21:57:14
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > byś się zesrał i znalazł najtańszą ofertę w necie to instalator ma go o
    > 1,5-2 tys. zł taniej z lokalnej hurtowni.
    Dotrze do Ciebie kiedyś)/zrozumiesz w końcu że mam dostęp do cen "dla instalatorów"?
    Myślałem że zalapiesz.
    Ale ok, bawmy się dalej

  • 169. Data: 2021-12-17 22:26:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Już to się stało i w hydraulice. Mam koło siebie hurtownię "Bolesta".
    > Kiedyś było tak jak piszesz, kupa panów w berecikach z antenką,
    > biorących po 20, 30 szt. kolanek i innego złomu. Teraz byłem tam kilka
    > razy w ciągu tego miesiąca i sami klienci detaliczni. Panowie z
    > "antenką" brali pojedyńcze sztuki tego co im akurat zabrakło na
    > robocie. ,,Bolesta" poszedł po rozum do głowy i ma sklep internetowy
    > dla tych panów (a kiedyś to było nie do pomyślenia).
    > Jak zamówisz coś w czwartek w ,,swojej" hurtowni internetowej to choćby
    > ,,gały srały" będziesz to miał na piątek.

    W ten sposób niszczą rynek i robią sobie krzywdę. Traktując instalatorów
    na równi z klientami detalicznymi powodują, że instalatorzy zaczynają
    kupować u innych.

    > Na alle też możesz kupić w sklepach z gwarantowaną dostawą w ciągu
    > 24h. Jeszcze nie miałem tu obsuwy.
    > Ja mam praktycznie codziennie jakąś przesyłkę - czy to prywatnie, czy
    > firmowo. Czasami mam kilka w ciągu dnia. Średniorocznie pewnie wyjdzie
    > 1 dziennie.

    Ze 2 miesiące temu zamawiałem części do odkurzacza budowlanego.
    Gwarantowali wysyłkę w przeciągu 24 godzin. Dobrze, że miałem drugi
    odkurzacz, bo po prawie 2 tygodniach i braku odpowiedzi ze strony
    sprzedającego na moje dwa zapytania, kiedy wyśle towar, zmuszony byłem
    zamówić u innego sprzedającego. Towar od tego drugiego odebrałem z
    paczkomatu kolejnego dnia. Po dwóch dniach jak odebrałem towar od tego
    drugiego sprzedawcy, dotarła przesyłka od pierwszego sprzedawcy.
    Oczywiście nie odebrałem jej i przesyłka powróciła do sprzedawcy, który
    później miał do mnie pretensje dlaczego nie odebrałem przesyłki.

    > Świat się zmienił, nie trzeba nigdzie ganiać za kurierem, jak
    > przesyłka przy zamówieniu mam być do 13 - tej następnego dnia - to
    > będzie. Jak ma być w sobotę - to też będzie.
    > InPost paczkomatami zdemolował rynek kurierski. Za chwilę nie będzie
    > niczego poza inPostem...
    >
    > TG

    Tylko nie wszyscy sprzedawcy wiedzą, że istnieją paczkomaty.

  • 170. Data: 2021-12-17 22:31:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-17 o 21:02, Kris pisze:

    > No o z apytam jeszcze raz:
    > Jak duzo znasz przypadków że ładow jużarki od elektryków uszkodziły sprzęt
    elektroniczny w domu ponieważ brakowało ogranicznika przepięć który ty proponujesz?
    Daj spokój, to jest piramidalna bzdura, ten facet nie ma pojęcia o
    ładowarkach czy falownikach.

    --
    Janusz