  • 11. Data: 2009-11-19 22:57:21
    Temat: Re: Tak mnie jakos naszlo - dylematy dachowe.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisal w wiadomosci
    news:he4i7r$dnd$1@inews.gazeta.pl...

    > Nad tym stromy dach (chocby dwu-spadowy) dla picu :)

    Dokladnie tak.

    > Z minusów jakie widze.
    > Jesli chcialbys wykorzystac te przestrzen pod stromym dachem,
    > to przydalyby sie schody zewnetrzne - z której by nie byly
    > strony domu, beda szpecic elewacje.

    Schody wewnetrzne w jednym ciagu ze schodami pomiedzy parterem i pietrem. Na
    dachu dobudowana budka, w której koncza sie schody + normalne drzwi.

  • 12. Data: 2009-11-20 00:49:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Lis, 23:49, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > Dom np. pietrowy, ale bez poddasza uzytkowego.
    > Ponad pietrem kolejny strop ocieplony styropianem i wylany wylewka
    > zabezpieczona przeciwwilgociowo na tym styropianie.
    > A dopiero ponad tym konstrukcja nosna dachu i pokrycie dachowe, bez membran,
    > bez ocieplen. To poddasze sluzylo by tylko i wylacznie jako strych do
    > suszenia bielizny czy tez w celach rekreacyjnych w przypadku pozostawienia
    > go niezakrytego lub zakrytego przezroczysta plyta poliweglanowa.

    Czyli proponujesz najzwyklejszy na swiecie dom pietrowy z nieuzytkowym
    poddaszem - zwanym tez strychem :) Czym sie niby ta konstrukcja rozni
    od innych tego typu ? Gdybym swoje poddasze ocieplil - zamiast w
    skosach - na podlodze, mialbym dokladnie to o czym piszesz.. Tak
    przeciez wielu robi! Nie kapuje :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-11-20 08:09:26
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Jacek "Plumpi" napisał(a):

> [...]
    > stropem z betonu. Na ten strop dac porzadna izolacje ze styropianu i
    > wylac kolejna cienka plyte betonowa z dodatkiem uszczelniaczy
    > przeciwwilgociowych. Na tym zamontowac stalowa lub drewniana konstukcje
    > dachu zakotwiona stalowymi ksztaltownikami w stropie i dla ozdoby
    > blachodachówke lub dowolne inne pokrycie nie muszac nawet dbac o jakosc
    > wykonania i uszczelnien. Oczywiscie mozna wyciagnac pod dach sciany
    > szczytowe, zeby ladnie wygladalo lub wykonac je po prostu z desek czy
    > zabezpieczonej przed wilgocia plyty OSB.

    A nie prościej normalnie na tym stropodachu dać np. styropapę?
    A jak kto lubi i ma za co, to zielony dach :-)

    Bo to co proponujesz, to IMO po prostu klasyczne poddasze nieużytkowe :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 14. Data: 2009-11-20 08:24:27
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 20 Lis, 09:09, Dominik & Co
    <D...@i...com> wrote:

> [...]
    > Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54
    Konstytucji RP

    Powiem więcej to jest poprostu najpopularniejsza, znienawidzona,
    PRLowska, kostka :)
    Bywały jeszcze czasem w postaci stropodachu.

    Pzdr
    QbaB

  • 15. Data: 2009-11-20 08:50:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi""

    Pisalem niedawmno o czyms podobnym. Tylko tam pisalem o calych dachach
    skosnych np wylanych z betonu+zbrojenie. Ktos pisal ze 5cm grubosci betonu
    wystarczy.
    Na ten beton styro na to laty kontrlaty i pokrycie dachowe
    Bardzo mi sie podoba takie rozwiazanie i coraz powazniej o nim mysle przed
    budowa kolejnego domu.
    Wad tam za duzo nie widze a zalet sporo.
    Tylko odpowiednich fachofców od szalunków i zbrojen ciezko bedzie znalezc.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-11-20 09:39:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Na ten beton styro na to laty kontrlaty i pokrycie dachowe
    > Bardzo mi sie podoba takie rozwiazanie i coraz powazniej o nim mysle przed

    Strop ma byc pod sama kalenice i z okapami na zewnatrz?? Pokrycie ma sie
    trzymac samych lat polozonych na stosunkowo miekkim styropianie?

    > Wad tam za duzo nie widze a zalet sporo.

    Wyjdzie sporo drozej, bo wiezby nie unikniesz.

  • 17. Data: 2009-11-20 10:06:18
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal

    > Schody wewnetrzne w jednym ciagu ze schodami pomiedzy parterem i pietrem.
    > Na dachu dobudowana budka, w której koncza sie schody + normalne drzwi.
    To jest bardzo tradycyjna metoda budowy.
    Spójrz na domy przedwojenne - wszystkie w mojej okolicy (te kryte
    dwuspadowym dachem z karpiówka) maja wlasnie takie strychy - czy, jak Ty to
    nazywasz, poddasza nieuzytkowe. I tez schody koncza sie "budka" z drzwiami
    ;)

    Niestety, wiekszosc z tych domów dachy ma juz w oplakanym stanie.

    Druga sprawa, to watpliwosc Twojej tezy, ze jak dach zdmuchnie, to moze dom
    stac bez niego. Po pierwsze - wyglad tragiczny - jakby dom w rozbiórce. Po
    drugie nie do konca ufam stropom, tzw. odwróconym, niewykonczonym chocby
    papa. Musialbys to czyms wykonczyc od góry (bo nie zostawisz takiej golej
    wylewki. Wiec np. kaflami - a tu juz koszta sa spore.

    Pzry,
    /\/\\/\/

  • 18. Data: 2009-11-20 10:19:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > trzymac samych lat polozonych na stosunkowo miekkim styropianie?

    > Wyjdzie sporo drozej, bo wiezby nie unikniesz.

    Na razie draże temat. Szczegółó technicznych jeszcze nie znam ale wiem że
    takie domy buduja ludzie.

    łaty można mocować długimi kołkami poprzez styro do betonu myśle.
    Ale to narazie takie luzne przemyślenia.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2009-11-20 10:39:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na razie draże temat. Szczegółó technicznych jeszcze nie znam ale wiem że
    > takie domy buduja ludzie.

    Buduja, buduja w mniejszosci. Taki entuzjazm to juz widzialem do momentu
    zliczenia kosztow. Wyjdzie blisko dwa razy drozej bez pokrycia koncowego
    rzecz jasna. Ocieplenie jakies trzeba dac tak samo i to wcale nie mniejsze.
    Musi byc na nie miejsce i tez musi byc chronione przed wiatrem. No chyba, ze
    ktos przyklei po prostu styropian jak leci bez zadnego wykonczenia. Nie
    jestem pewien czy to wystarczajaco bezpieczne. Czy tego ocieplenia jakies
    Boze stworzenia z czasem nie uszczupla. Lepiej blo by zaciagnac klejem i
    siatka, a to dodatkowy koszt. Krokwie trzeba by uniesc ponad ocieplenie
    inaczej pracujacy dach moze uszkadzac ocieplenie. Zeby w nie nie wnikala
    skraplajaca sie woda na krokwiach trzeba by bylo przybic chocby jakas
    membrane. Murlate na dole bedziemy mieli a na gorze z powodu ocieplenia nie
    przykrecimy drugiej murlaty i trzeba by przykrecac do krokwi jetki, bo
    platwi tez nie ma jak. No i mamy caly dach krokwiowy ze stropem pod spodem.
    Tak widze mniej wiecej zrobienie tego w sposob jakis logiczny. Oczywiscie
    mozna by oprzec krokwie prawie na tym skosnym stropie i wsadzic styropianu
    tyle ile sie zmiesci miedzy nimi, a tak to pewnie jest robione w wiekszosci
    przypadkow. Tylko czy to wystarczy??

    > łaty można mocować długimi kołkami poprzez styro do betonu myśle.

    Ale przykrecajac je do stropu dociagasz do styropianu i jak by nie bylo one
    leza na nim. Pare lat wiatrow w Twojej okolicy i caly dach zacznie
    skrzypiec.Oby tylko. Wszystko jak zwykle na poczatek wyglada ladnie i
    prosto, tylko jak popatrzy sie na szczegoly to widac sporo problemow.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-11-20 11:14:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mniejsze. Musi byc na nie miejsce i tez musi byc chronione przed wiatrem.
    > No chyba, ze ktos przyklei po prostu styropian jak leci bez zadnego

    Pewnie masz racje. Podoba mi sie idea a szczegóły techniczne dopiero
    zaczynam analizować.
    Czasu na analize jeszcze Z pół roku pewnie bo dopiero działke mam na oku.
    Więc jeszcze projekt i technologie moge spokojnie przemyśleć
    Tak sobie myśle ze cały dom po wymurowaniu i zalaniu dachu okleić można
    dokładnie styropianem

> [...]
    > skrzypiec.Oby tylko. Wszystko jak zwykle na poczatek wyglada ladnie i
    > prosto, tylko jak popatrzy sie na szczegoly to widac sporo problemow.

    Marek Dyjor tak ma(krokwie przez styro do więżby). Co prawda rok dopiero ale
    może podzieli sie z nami swoimi spostrzezeniami.
    A tak na szybko sobie wymyśliłem że mozna te łaty przykrecić długimi kołkami
    do betonu i dac tuleje dystansowe np.
    Ale to takie pomysł na szybko

    Krzysiek