    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tak mnie jakos naszlo - dylematy dachowe.
    Date: Fri, 20 Nov 2009 11:39:11 +0100

    news:he5qfs$blm$1@news.onet.pl...

    > Na razie draże temat. Szczegółó technicznych jeszcze nie znam ale wiem że
    > takie domy buduja ludzie.

    Buduja, buduja w mniejszosci. Taki entuzjazm to juz widzialem do momentu
    zliczenia kosztow. Wyjdzie blisko dwa razy drozej bez pokrycia koncowego
    rzecz jasna. Ocieplenie jakies trzeba dac tak samo i to wcale nie mniejsze.
    Musi byc na nie miejsce i tez musi byc chronione przed wiatrem. No chyba, ze
    ktos przyklei po prostu styropian jak leci bez zadnego wykonczenia. Nie
    jestem pewien czy to wystarczajaco bezpieczne. Czy tego ocieplenia jakies
    Boze stworzenia z czasem nie uszczupla. Lepiej blo by zaciagnac klejem i
    siatka, a to dodatkowy koszt. Krokwie trzeba by uniesc ponad ocieplenie
    inaczej pracujacy dach moze uszkadzac ocieplenie. Zeby w nie nie wnikala
    skraplajaca sie woda na krokwiach trzeba by bylo przybic chocby jakas
    membrane. Murlate na dole bedziemy mieli a na gorze z powodu ocieplenia nie
    przykrecimy drugiej murlaty i trzeba by przykrecac do krokwi jetki, bo
    platwi tez nie ma jak. No i mamy caly dach krokwiowy ze stropem pod spodem.
    Tak widze mniej wiecej zrobienie tego w sposob jakis logiczny. Oczywiscie
    mozna by oprzec krokwie prawie na tym skosnym stropie i wsadzic styropianu
    tyle ile sie zmiesci miedzy nimi, a tak to pewnie jest robione w wiekszosci
    przypadkow. Tylko czy to wystarczy??

    > łaty można mocować długimi kołkami poprzez styro do betonu myśle.

    Ale przykrecajac je do stropu dociagasz do styropianu i jak by nie bylo one
    leza na nim. Pare lat wiatrow w Twojej okolicy i caly dach zacznie
    skrzypiec.Oby tylko. Wszystko jak zwykle na poczatek wyglada ladnie i
    prosto, tylko jak popatrzy sie na szczegoly to widac sporo problemow.

    Pozdro.. TK