  • 281. Data: 2010-12-15 12:58:28
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Myślę, że instytucja państwowa może uzyskać korzystniejsze warunki:
    > większe sumy, lepsze zabezpieczenie, większa pewność spłaty.

    Oczywiście.
    Banki właśnie dzięki samorządom mają się tak dobrze ;-)

  • 282. Data: 2010-12-15 13:03:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > No właśnie drożej!!!! KRIS!!! PLIZZZ

    A pisałes sam że są nieuczciwa konkurencja dla firm prywatnych;))
    Jak zwykle u Ciebie- banały piszesz a konkretów żadnych

    Krzysiek

  • 283. Data: 2010-12-15 13:03:43
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ludzie potracili pracę... zaczęli tam mocno zaciskać pasa... od nowego
    > roku zapowiedź cięć socjalnych itp...
    > Jak na święta przyjedzie rodzinaka z IRL to opowiedzą dokładniej. Na razie
    > wiem, że nie jest dobrze a było jeszcze 6 lat temu wspaniale...

    PKB -2% to ma być ta tragedia? Owszem rok 2009 wyglądał w statystykach
    niewesoło, ale weźmy pod uwagę poziom bezwzględny, bez porównania wyższy niż
    choćby w Polsce, a także to, że jest to trochę efekt pozorny, wykreowany
    przez sektor nieruchomości.
    Dodatkowo w Irlandii mamy wzięcie "za mordę" bezrobotnych (obniżenie
    zasiłków) oraz sektora publicznego (zamrożenie czy wręcz obniżki płac).
    Irlandia dla mnie to sztandarowy przykład sensownego używania długu
    publicznego (no może poza ratowaniem banków, ale to zapewne było w strefie
    euro mniej lub bardziej obowiązkowe).

    > Właśnie gdzieś w tym wątku je zebrałem.

    Jak będziesz na tyle miły aby je tu przekleić to sobie możemy o nich
    pogadać.

    > Ależ pisałem, że prywatnie każdy robi co uważa za stosowne.

    Więc nie miej tendencji do zakazywania istnienia instrumentów typu obligacje
    państwowe czy samorządowe, do czego sprowadza się zakaz zadłużania się przez
    samorządy.

  • 284. Data: 2010-12-15 13:17:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > Irlandia dla mnie to sztandarowy przykład sensownego używania długu
    > publicznego (no może poza ratowaniem banków, ale to zapewne było w strefie

    Skutki obrania drogi IRLandziej w Polsce były by bardziej widoczne i
    przykre.
    Zawsze warto odnieść się do efektu jaki wywołałby taki kryzys tu gdzie
    żyjemy. I tylko w tym kontekście o tym pisałem.
    Bogate kraje są jak Titanic, toną powoli i efekt nie dotyka aż tak mocno...
    PL jest przy nich jak szalupa.
    Kryzys z IRL w moim odczuciu dopiero się zaczyna. Mogą się jednak opamiętać
    i dać sobie z nim radę w końcu oni nie są tak jak my skażeni sowickim
    myśleniem o gospodarce.

    > Jak będziesz na tyle miły aby je tu przekleić to sobie możemy o nich
    > pogadać.

    Ale musiałbym tego szukać :-/

    > Więc nie miej tendencji do zakazywania istnienia instrumentów typu
    > obligacje państwowe czy samorządowe, do czego sprowadza się zakaz
    > zadłużania się przez samorządy.

    A to dlaczego?
    Nie rozumiem analogii.
    Chodzi o to aby zmniejszyć zadłużenie. Można do tego celu np. zmienić jeden
    kredyt na inny - tańszy. Można wypuszczać obligacje. Nie mam nic przeciewko
    różnym działaniom jeśli ich celem jest zmiejszenie zadłuzenia. Mam przeciwko
    jeśli np. zwiększa się VAT nie tnąc nic w wydatkach.
    Zakaz zadłużania się samorządów można przeprowadzić gdy nie będzie już długu
    oczywiście.

  • 285. Data: 2010-12-15 13:20:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A pisałes sam że są nieuczciwa konkurencja dla firm prywatnych;))
    > Jak zwykle u Ciebie- banały piszesz a konkretów żadnych

    Jak zwykle u mnie?
    Piszę wprost przecież, może nie całkiem jasno bo ciężko jest się dogadać tu
    na forum. Mało czasu i tyrzeba pisać skrutowo.

    Poza tym nie jestem pewien czy jednakowo rozumiemy słowo "banał".

  • 286. Data: 2010-12-15 13:34:24
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ślepy jesteś?

    ~-1dpt.

  • 287. Data: 2010-12-15 14:00:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.12.2010 14:17, quent pisze:

    > Kryzys z IRL w moim odczuciu dopiero się zaczyna. Mogą się jednak
    > opamiętać i dać sobie z nim radę w końcu oni nie są tak jak my skażeni
    > sowickim myśleniem o gospodarce.

    LOL

    A widziałeś ich programy socjalne dla dzieciorobów?

  • 288. Data: 2010-12-15 14:00:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.12.2010 14:34, quent pisze:

    > ~-1dpt.

    I jeszcze palce ci ktoś połamał.

    PS: np. ja wspominałem o różnicach kursowych, ślepawko.

  • 289. Data: 2010-12-15 14:01:44
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > Mam przeciwko jeśli np. zwiększa się VAT nie tnąc nic w wydatkach.
    > Zakaz zadłużania się samorządów można przeprowadzić gdy nie będzie już

    Obligacje samorządowe to zazwyczaj droższe finansowanie niż to pochodzące z
    banku. Tyle że ewentualne profity (ale i ryzyko) trafiają nie do sektora
    bankowego, a do szerszego grona inwestorów.

    Zakaz zadłużania samorządów wprowadzony po dobrowolnym zredukowaniu
    zadłużenia do zera, pozwolę sobie włożyć pomiędzy kurioza. No chyba że
    chciałbyś para-socjalizmu typu, w tym roku maksymalne dopuszczalne
    zadłużenie to 56% dochodów rocznych. A w przyszłym to 47%. I ani o jotę
    więcej, urzędnik albo ustawodawca wie lepiej!

  • 290. Data: 2010-12-15 14:03:37
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > PS: np. ja wspominałem o różnicach kursowych, ślepawko.

    No tak... Nie doskrolowałem do tego.