  • 11. Data: 2009-01-20 07:46:45
    Temat: Re: Taras na dachu
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sty, 00:16, "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam pytanie odnosnie domu z plaskim dachem.
    > Jestem w trakcie projektowania domu i chcialbym na dachu zrobic sobie taras
    > widokowy i teraz dwa pytania:
    >
    > 1. Czym najlepiej wylozyc taki taras aby nie przeciekal i byl odporny na
    > uderzenia i zabrudzenia.
    Najlepiej zrobić "dach" (wylewany nie żadna teriva) z betonu W6 lub W8
    (pilnować żeby nie dolewali wody na budowie i żeby dobrze zawibrowali
    i zatarli powierzchnię). Potem (opcjonalnie) wymalować produktem
    penetrującym beton - np. "hydrostop mieszanka profesjonalna). W tym
    momencie już nie będzie nigdy przeciekał....
    Zamiast tego co powyżej (lub oprócz tego) można dać na beton folię HD-
    PE grubości 1,5 do 2 mm (tak to nie pomyłka - 2 milimetry) zgrzewaną
    lub spawaną (lub opcja mniej pewna - zgrzewana papa). Jeżeli da się
    folię HD-PE to można ją IMHO dać na izolację termiczną.
    To tyle w temacie "hydroizolacji"

    Teraz na to ocieplenie - styrodur czy inny XPS lub PU (opcjonalnie
    natrysk piany poliuretanowej) - to warstwa izolacji termicznej..

    Potem kolejne warstwy (zgodnie z koncepcją "dachu odwróconego") w
    zależności od tego jak się chce to wykończyć.

    I uwaga- wszelkie "barierki" montować z boku płyty a nie od góry
    (przebijając wszystkie warstwy izolacji ). Oprócz tego zaizolować też
    ścianę domu w miejscu styku z tym tarasem.

    > 2. Czy lepiej zrobic wejscie na dach kreconymi schodkami na zewnatrz (tak
    > jak ma to mniej wiecej miejsce tutajhttp://www.projekty.ign.com.pl/pliki/widoki/ren
    der_alfa_2_zoom.jpg) czy tez
    > kreconymi schodkami od srodka i na wylaz (klape) na dachu.

    Najlepiej przewidzieć drzwi na piętrze wychodzące bezpośrednio na ten
    taras.

    Ewentualnie wejście na taras zewnętrznymi schodami (wariant mniej
    fajny)
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.