  • 21. Data: 2013-03-26 10:24:02
    Temat: Re: Technologie. materiały w temacie hydrauliki
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irek N. wrote:

    > Pozostają rury i osprzęt. Myślę o technologii PEX, ale nie mam
    > sprecyzowanego producenta.

    Ja polecam system Hep2O firmy Hepworth. Gwarancję czasowo dają jak
    na najlepsze PEXy, a system doskonale nadaje się do "refaktoryzacji"
    wprowadzania ulepszeń, i -- zwłaszcza -- budowy przyrostowej, co ma
    znaczenie, jeśli musisz mieszkać w remontowanym domu/mieszkaniu.
    W przypadku PEXa będziesz biegał za panem ze stosowną zaciskarką,
    w Hep2O wyciągasz nożyce i po 10 minutach masz poprawione. Co
    wyjdzie taniej, to nie wiem, statystyk nie prowadzę, ale PEXowe
    złączki dobrego producenta też trzepną po kieszeni.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2013-03-26 17:05:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > wyjdzie taniej, to nie wiem, statystyk nie prowadzę, ale PEXowe
    > złączki dobrego producenta też trzepną po kieszeni.

    Liczyłem i wyszło mi że bardziej opłaca się kupić zaciskarkę :-) A jak ktoś
    koniecznie chce system beznarzędziowy to Wavin Tigris SmartFix ma wszelkie
    zalety Hep2O a jest tańszy. Można też zrobienie pierwszego etapu komuś
    zlecić, a później rozbudowywać układ już złączkami beznarzędziowymi.

    Natomiast Hep20 ma inną zaletę - można go bezproblemowo łączyć z miedzią. Za
    jego pomocą można modernizować miedzianą instalację bez używania palnika.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2013-03-26 17:58:46
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Natomiast Hep20 ma inną zaletę - można go bezproblemowo łączyć z
    > miedzią. Za jego pomocą można modernizować miedzianą instalację bez

    Każdy system da się bezproblemowo łączyć z miedzią. Jakoś nie widzę tu
    wybitnych zalet dla Hep2O.
    Jedyna przewaga Hep2O nad innymi systemami to to, że potrafi przetrwać
    pełne zamarznięcie.

  • 24. Data: 2013-03-28 23:33:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
> [...]
    > wybitnych zalet dla Hep2O.
    > Jedyna przewaga Hep2O nad innymi systemami to to, że potrafi przetrwać

    super tylko ze to jest sustem uszczelkowy, trzyma sie tylko dzięki jednemu
    oringowi.

    dlaczego bardzo lubie system TECE (podobny jest tez rehau)? bo ten system
    nie ma uszczelek,

    ostatni po 11 latach musiałem wymienić złączkę wavin tigris która zaczęła
    lać, prawdopodobnie puścił oring.

  • 25. Data: 2013-03-28 23:44:42
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > super tylko ze to jest sustem uszczelkowy, trzyma sie tylko dzięki
    > jednemu oringowi.

    Zrezygnowałem z takiego rozwiązania, właśnie z tego powodu.

    > dlaczego bardzo lubie system TECE (podobny jest tez rehau)? bo ten
    > system nie ma uszczelek,

    Dużo producentów oferuje zaciskane systemy.
    Ja wybralem PE-XC/AI/PE-HD PUSH PLATINUM, "kalibruje" się rurę, nasuwa
    na złączkę (pełny mosiądz) i nasuwa tuleję. Myślę że niezniszczalne i
    nie ma żadnych dodatkowych uszczelek. Dodatkowo przewężen tyż nie :)
    Mam podobny system w pneumatyce - nigdy nie było z nim problemu, ale też
    wredny jest w serwisowaniu/poprawkach.

    > ostatni po 11 latach musiałem wymienić złączkę wavin tigris która
    > zaczęła lać, prawdopodobnie puścił oring.

    No właśnie, a jak złączek dużo, to prawdopodobieństwo rośnie :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2013-04-02 11:44:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Każdy system da się bezproblemowo łączyć z miedzią. Jakoś nie widzę tu
    > wybitnych zalet dla Hep2O.

    Może, nie wiem, ja jeszcze nie spotkałem innego systemu gdzie można używać
    tych samych złączek do rury PEX i do rury miedzianej. W systemie Hep2O po
    prostu na rurę miedzianą nasuwa się złączkę (taką samą jak dla rur PEX) bez
    żadnych przejściówek bez żadnych narzędzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2013-04-02 22:50:07
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > systemie Hep2O po prostu na rurę miedzianą nasuwa się złączkę (taką
    > samą jak dla rur PEX) bez żadnych przejściówek bez żadnych narzędzi.

    Też nie do końca, ponieważ w przypadku rury miedzianej powinno się
    używać dodatkowego pierścienia tzw. protektora, a nie używa się tulei
    usztywniającej. Ponadto można je łączyć w ten sposób z rurami
    miedzianymi twardymi. Rura miękka ze względu na problemy z utrzymaniem
    idealnego przekroju kołowego w tym przypadku się nie nadaje.
    Jak więc widać nie do końca montaż jest taki sam i nie można powiedzieć,
    że można je łączyć z wszystkimi rurami miedzianymi, choć niewątpliwie
    sam system w montażu jest jednym z najłatwiejszych spośród innych
    systemów.
    Osobiście jakoś nie mam przekonania do stosowania złączek Hep2O dla rur
    miedzianych.
    Przypatrz się tylko jak głębokie nacięcie w rurze miedzianej robi
    pierścień trzymający.
    Oczywiście sam fakt, że Hep2O montuje się na wcisk sprawia, że praca
    staje się łatwa dla laika.
    Na ile jest pewny ten system? Niby producent daje gwarancję na jakość
    połączeń, ale nie mam do końca przekonania. Ponadto ceny rur i złączek
    są z kosmosu. Poza tym sam system rozbieralny Hep2O ma pewną wadę -
    chodzi o możliwość zmontowania złączek bez któregoś z wewnętrznych
    elementów. Bywa, że ktoś się bawi złączkami i wyjmie np. pierścień
    trzymający, a podczas montażu ktoś nie zwróci uwagi. Tego gwarancja nie
    obejmuje :)

    W systemach AluPex czy innych tworzywach są specjalne złączki
    dwusystemowe zaciskane, skręcane, zaprasowywane, lutowane, które z
    jednej strony łączą miedź, a z drugiej dany system z tworzywa.
    Oczywiście nie da się użyć tej samej mufy łączącej z obydwu stron
    AluPexa do połączenia z rurą miedzianą. Trzeba użyć specjalnych złączek
    dwusystemowych lub zrobić przejście gwintem.
    Dla mnie nie jest to jednak powodem do "wynoszenia na szczyty" systemu
    Hep2O

  • 28. Data: 2013-04-03 09:42:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dla mnie nie jest to jednak powodem do "wynoszenia na szczyty" systemu
    > Hep2O

    Dla mnie też. Po prostu dla porządku podałem to jako zaletę tego systemu o
    wyższej cenie jako wadzie też wspomniałem.

    Pozdrawiam
    Ergie