  • 1. Data: 2011-10-20 20:29:32
    Temat: Terma gazowa +terma elektryczna pojemnościowa
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    Witam.
    Wpadł mi do głowy taki pomysł:
    Mam termę gazową w łazience.Do kuchni jakieś 5mb rury.
    Wiec krótkie mycie np.szklanka to duza strata wody do puki doleci ciepła.
    Jak by tak na końcu z ciepłą wodą zamontować ogrzewacz pojemnościowy np.5l??
    czy ktoś próbował takiej hybrydy?
    pozdro.jack

  • 2. Data: 2011-10-21 09:22:55
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-20 22:29, jack pisze:
> [...]
    > Jak by tak na końcu z ciepłą wodą zamontować ogrzewacz pojemnościowy np.5l??

    No raczej zużyta energia przez ten miniboiler nie zrekompensuje Ci
    ewentualnych kosztów wylanej wody.

  • 3. Data: 2011-10-21 09:48:02
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiec krótkie mycie np.szklanka to duza strata wody do puki doleci ciepła.
    > Jak by tak na końcu z ciepłą wodą zamontować ogrzewacz pojemnościowy

    Nie, ale jak Pan zrobi to pusci fotki, ocenimy.;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2011-10-21 12:56:14
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

> [...]
    > Wiec krótkie mycie np.szklanka to duza strata wody do puki doleci ciepła.
    > Jak by tak na końcu z ciepłą wodą zamontować ogrzewacz pojemnościowy

    Ja się przymierzam do podobnego choć nie analogicznego pomysłu. Chodzi mi o
    kwestie falowania temp. CWU. Do prysznica zastosowąłbym baterię
    termostatyczną i CWU przepuścił w czasie prysznica przez 5 litrową
    ciśnieniową termę elektryczną.
    Co mnie wstrzymuje??
    Pomysł mam od 2 lat, ale w tym roku przy oczyszczaniu elektrody jonizacyjnej
    zauważyłem sporo przypalonego brudu na blaszkach wymiennika ciepła
    wężownicy. Umyłem te blaszki szczoteczką do mycia rąk (z włosia) i wodą z
    płynem do mycia naczyń. Po tym oczyszczeniu od razu ZMALAŁO falowanie temp.
    wody. (kocioł Junkers Euromaxx). A wskaźnik temp. pokazujący temp. na
    wyjściu z wymiennika pierwotnego zdecydowanie stabilniej pokazuje
    temperautrę (mniejsze oscylacje).

    Tłumaczę to to "głupieniem" automatyki kotła, która z jednej strony "żąda"
    więcej gazu z uwagi na potrzebną moc, a z drugiej strony płomienie falują,
    bo spaliny nie są w stanie swobodnie przepłynąć przez wymiennik i oddać
    ciepło- spaliny falując tłumią płomień i moc spada.

    Zatem czyszczenie wymiennika ciepła to istotna czynność konserwacyjna- a nie
    był czyszczony od dnia zainstalowania w czerwcu 2002.

    Pozdr.
    Tomek.

  • 5. Data: 2011-10-21 13:32:30
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Dokładnie taki patent zrobiłem u babci dobre 8-10 lat temu.
    Na wyjściu ciepłej wody z piecyka PG-17 jest 30 litrowy bojler elektryczny.
    Zalety: ciepła woda leci od razu, bez czekania aż się łaskawie "junkers"
    zapali i zacznie grzać. Temperatura wody jest stała i nie można się
    poparzyć.
    Wady: dodatkowy koszt bojlera i dodatkowy koszt energii.
    Nie wiem, czy jest dużo większe zużycie energii, bo w większości bojler
    napełnia się już wodą ciepłą. Wzrostu rachunków nie zauważyłem, ale z
    ciekawości podłączę miernik energii przed bojlerem i za parę dni
    zamelduję ile wyszło.
    Myślę, że 5 litrów to trochę mało.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-10-23 21:45:42
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zatem czyszczenie wymiennika ciepła to istotna czynność konserwacyjna- a
    > nie był czyszczony od dnia zainstalowania w czerwcu 2002.

    No to jeszcze wypadałoby oczyścić ten wymiennik od srodka, czyli wezwać
    fachowca z płuczką i przepłukać, tzn odkamienić nagrzewnicę.

  • 7. Data: 2011-10-24 06:35:17
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    > No to jeszcze wypadałoby oczyścić ten wymiennik od srodka, czyli wezwać
    > fachowca z płuczką i przepłukać, tzn odkamienić nagrzewnicę.
    Płukanie mogę sobiem sam zrobić poprzez wykonane wcześniej odejścia i
    zawory - bez demontażu całości. I to robiłem. Nie było zanieczyszczeń w
    przeciwprądzie. Gdyby faktycznie serwisant nazwijmy to pobył ze 2 godziny i
    Kamixem (czy innym odkamieniaczem) faktycznie nagrzewnicę pierwotną
    odkamienił, to gra być możę byłaby warta świeczki. Ale tutejsi serwisanci
    jedynie płuczą nagrzewnicę- ja nie mając o-ringów czy innych uszczelniaczy
    sam tego demontował nie będę. Z resztą temp. spalin jest niepodwyższona,
    więc odbiór ciepła od spalin nie jest pogorszony. Poza kwestiami
    naturalnego zużycia.
    Tomek.

  • 8. Data: 2011-10-31 17:16:40
    Temat: Re: Terma gazowa +terma elektryczna pojemno?ciowa
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jak obiecałem tak podaję:
    za 4 doby pomiaru zużycia energii wyszło mi około 3 kWh.
    Terma ma 30 litrów. Przez te parę dni była jedna dłuższa kąpiel pod
    prysznicem i reszta normalne użytkowanie - mycie się, mycie naczyń itp.
    Pomiar jest trochę nieprecyzyjny, bo do jednego gniazdka jest podłączony
    i piec c.o. i terma. Szacuję, że piec c.o. pobiera w czasie pracy pompy
    ok. 60 W i pracuje 1/4 czasu więc na samą termę pozostaje 1,5 kWh.
    Jacek

  • 9. Data: 2011-10-31 19:29:57
    Od: Jacek <n...@g...com>

    te 3 kWh to na całe 4 dni, nie na dobę
    Jacek

  • 10. Data: 2011-11-03 08:42:42
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > Jak by tak na końcu z ciepłą wodą zamontować ogrzewacz pojemnościowy np.5l??

    Nie wiem, jak często myjesz szklankę, i czy za każdym razem czekasz na
    ciepłą wodę, ale jeśli to jest tylko 5mb, to nie zawracałbym sobie tym
    głowy.

    Tak na szybko policzyłem, że zimnej wody w rurze pięciometrowej jest nie
    więcej niż 1,5 litra. Ile kosztuje u Ciebie metr sześcienny wody? Bo u
    mnie jakieś 3 złote. Za te 3 złote musiałbym 666 razy odkręcać kran w
    ciągu miesiąca i czekać aż zleci zimna woda. To jest jakieś 22 razy na
    dobę. Biorąc pod uwagę, że 8 godzin na dobę się pracuje i 8 godzin śpi,
    pozostaje 8 godzin na odkręcanie wody. 8 godzin, to 480 minut. Podziel
    teraz 480 minut na 22 i wychodzi, że musiałbyś co jakieś 20 minut
    odkręcać wodę. U mnie w ciągu 20 minut woda w rurach nie wystygnie

    To tak z przymrużeniem oka:)

    Pozdry,
    MW