    From: Niewe <n...@b...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Trawnik mi się zaperzył :(
    Date: Wed, 17 Jun 2009 20:22:46 +0200
    Sender: n...@n...wsisiz.edu.pl

    Miałem ja sobie całkiem ładny trawnik. Założony w zeszłym roku, w maju.
    Przed założeniem trawnik wszystkie chwasty zostały opryskane mieszaniną
    wszystkich najgorszych świństw dostępnych na rynku. Wywaliłem kilka
    wywrotek czarnoziemu i wysiałem trawę. Na początku było trochę pielenia,
    jeden oprysk przed jesienią i chwasty w zasadzie zostały wyeliminowane.
    Nawóz i wygrabianie na jesień. Wygrabianie i nawożenie na wiosnę.
    Teoretycznie wszystko zgodnie ze sztuką.
    No i miałem ja sobie całkiem ładny trawnik gdzieś tak do końca kwietnia.
    Wtedy to skosiłem go jakby za nisko. Chyba coś było nie tak ze sprężyną
    w kosiarce. Trawnik się jakby "wypalił" Trawa pożółkła i już nie
    odrosła. Zamiast niej wyrósł perz :-(
    Trawa jest tylko w kilku miejscach, w których w kwietniu robiłem
    dosiewanie (w tych miejscach, coś leżało podczas budowy i trawa nie
    chciała rosnąć)
    Po tym przydługim wstępie proszę o poradę. Wiem, że perzu nie za bardzo
    da się zwalczać selektywnie przez oprysk. Czy spryskać wszystko
    roundapem i zakładać trawnik od nowa, czy może warto spróbować cały
    trawniki objąć "dosiewaniem" w nadziei, że trawa zagłuszy z czasem perz,
    jak to ma miejsce na fragmentach "dosiewanych" wcześniej? Czy jest na to
    szansa czy to wydawanie kasy i praca bez sensu?