  • 11. Data: 2009-06-19 15:41:47
    Temat: Re: Trawnik mi się zaperzył :(
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:h1g8s5$tnb$2@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > No dziękuję bardzo za taką poradę.

    Kup kozę, będzie koniczynę kosiła.

  • 12. Data: 2009-06-19 21:41:20
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Panslavista pisze:

    > Kup kozę, będzie koniczynę kosiła.

    Z ciekawości spytam. Jaka motywacja Tobą kieruje? Gdybym podszedł
    bezkrytycznie i po Twoim poście kupił i opryskał trawnik tym Fusiladem
    to bym go sobie zniszczył. Czy to sprawiłoby ci radość? Czy mój trawnik
    ci w czymś przeszkadza? Czy sprawia ci przyjemność bycie złośliwym?

  • 13. Data: 2009-06-20 02:50:35
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > to bym go sobie zniszczył. Czy to sprawiłoby ci radość? Czy mój trawnik
    > ci w czymś przeszkadza? Czy sprawia ci przyjemność bycie złośliwym?

    Żartowałem teraz o kozie. - pytałeś o środek selektywny na perz czyli
    jednoliścienne. Niestety trawy są jednoliścienne. Pytanie - czym ci
    przeszkadza perz na trawniku? Trawa między trawami?
    Trawniki kosi się, przynajmniej raz na tydzień i perzu nie widać.

  • 14. Data: 2009-06-20 04:29:02
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

    Tu jest kosiarka, która poradzi sobie także z perzem - przy koszeniu co 4-5
    dni i nawożeniu przynajmniej raz na dwa tygodnie niezbyt dużymi ilościami
    saletry wapniowej, o ile ziemia jest kwaśna (zbadać pH-metrem) i
    systematycznym podlewaniu trawnika.
    Kosiarki:
    http://www.zielenservice.pl/lawnmaster.html

    Nawozy:
    http://www.e-hortico.pl/go/_info/index.php?id=930&it
    em=1&sess_id=b49d86601b200f115d3fd1276e95f338#menu

    http://www.prolab.pl/index.php?id=88

    Kwasomierz (pH-metr):
    http://www.draminski.pl/products/termometry_i_ph_met
    ry/tester_kwasowosci_do_gleby_i_plynow
    Prostszy - płytkowy (oczy muszą być wrażliwe na kolory):
    http://www.prolab.pl/index.php?id=122

    http://pwbio.super.sklep.pl/product_info.php/product
    s_id/270?topSsid=3c545b9b81f75b0782cb812244f02015
    Taniej:
    http://www.e-centrumogrodnicze.pl/produkt/wyposazeni
    e/pozostale/kwasomierz-glebowy-783.html

    Podlewanie:
    http://www.zraszacze.pl/

  • 15. Data: 2009-06-20 04:37:27
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

    Hm, trzeba było przygotować teren pod trawnik, jeżeli miał wyglądać jak
    angielskie boiska.

    Najważniejsze jest odchwaszczenie, wyrównanie terenu, właściwie dobrana
    trawa lub ich mieszanka - stosownie do planowanego użytkowania (trawnik
    deptany czy nie i jak intensywnie). Posiać trawę, zwałować, kosić i nawozić.
    do koszenia co 4-5 dni potrzebny jest mulczer lub kosiarka ze zbiornikiem.
    Tanie kosiarki są do .... Podlewanie - najlepsze automatyczne, sterowane
    przez elektroniczny sterownik z podłączonym czujnikiem deszczu.
    To nie są małe pieniądze, pracy też mnóstwo. W zasadzie życie szybko
    zmniejsza wymagania...

  • 16. Data: 2009-06-20 07:59:31
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h1h0lv$8sd$1@portraits.wsisiz.edu.pl Niewe
    <n...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > Fusiladem to bym go sobie zniszczył. Czy to sprawiłoby ci radość?
    > Czy mój trawnik ci w czymś przeszkadza? Czy sprawia ci przyjemność

    Hejka. Może nie lubi użytkowników, którzy nie tną postów?
    Pozdrawiam nieporządnie Ja...cki
    PS Bierzesz się za porządkowanie ogrodu a zwykłego postu nie potrafisz
    ogarnąć.

  • 17. Data: 2009-06-20 08:14:40
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Hejka. Może nie lubi użytkowników, którzy nie tną postów?

    Musiałbym przestać czytać... :-))))))))

    Zbyt dużo jest na grupach tych, którzy rzucają jakiś prosty temat w celu
    wydrwienia piszących odpowiedzi zarzucając niekompetencje.
    Także pytanie moze służyć do oceny... :-))))))

  • 18. Data: 2009-06-20 09:27:22
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Panslavista pisze:
    > Żartowałem teraz o kozie. - pytałeś o środek selektywny na perz czyli
    > jednoliścienne. Niestety trawy są jednoliścienne. Pytanie - czym ci
    > przeszkadza perz na trawniku? Trawa między trawami?

    Przeszkadza mi bo:
    - ma brzydki kolor
    - kłuje jak się chodzi na bosaka :-)

    > Trawniki kosi się, przynajmniej raz na tydzień i perzu nie widać.

    Sęk w tym, że od pewnego czasu nie bardzo mam co kosić. Trawa jakby
    przestała rosnąć, ewentualnie rośnie baaaaardzo powoli.

  • 19. Data: 2009-06-20 09:30:44
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Panslavista pisze:
    > Najważniejsze jest odchwaszczenie, wyrównanie terenu, właściwie dobrana
    > trawa lub ich mieszanka - stosownie do planowanego użytkowania

    Odchwaściłem dwukrotnie i przekopałem. Nawiozłem ziemi, zwałowałem,
    posadziłem.

    > Posiać trawę, zwałować, kosić i nawozić.

    Koszę i nawożę.

    > do koszenia co 4-5 dni potrzebny jest mulczer lub kosiarka ze zbiornikiem.
    > Tanie kosiarki są do ....

    Kosiarkę mam ze zbiornikiem. Czy tanią? Nie wiem. Dostałem używaną,
    jakiś WolfGarten. Ostrza ostrze regularnie.

    > Podlewanie - najlepsze automatyczne, sterowane
    > przez elektroniczny sterownik z podłączonym czujnikiem deszczu.

    Tyż mam.
    I nadal dupa :(

  • 20. Data: 2009-06-20 09:31:30
    Od: Niewe <n...@b...pl>