  • 111. Data: 2010-02-26 20:42:54
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Swoja droga caly czas fascynuje mnie czemu "pompa ciepla" wywoluje
    > taka burzliwa dyskusje, a udzial w niej zabieraja przede wszystkim
    > osoby, ktore nie maja z nia *zadnych* doswiadczen :) Nawet nikt nie
    > pisze ze kumpel jego kumpla mial kumpla, co podobno mial PC i byl
    > niezadowolony ;-)

    Mam znajomego, który jest bardzo zadowolony z pompy ciepła. Zapłacił za
    nią jedyne 75 tys. zł (rurki 100m w dół) i w jego przypadku miało się to
    zwrócić w 5 lat. Może rzeczywiście było to lepsze niż inwestycja w
    docieplenie domu.

    M.

  • 112. Data: 2010-02-26 20:46:30
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Ty mi lepiej Maniek pokaz wsrod tych rzekomo inteligentniejszych
    > inwestorow co maja po trzy kominy - ktory z nich ma instalacje, ktora
    > pojdzie grawitacyjnie ;-) A kominek ma prawie kazdy dodatkowo, zeby
    > sobie dogrzac w takich chwilach chatke :) I raczej ten mlodowilkowy
    > inwestor co ma na scianach 30cm styro, wentylacje z reku i 50cm welny
    > w dachu bedzie z litoscia patrzyl na stare budowlane wygi, ktorym po
    > 12h w domu zrobi sie 15st C, podczas gdy mu spadnie dopiero o 0,1 st
    > C ;)

    Hmm, 30 cm styro i praktycznie zero okien w domu :-)
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1999
    przynajmniej na tych dwóch ścianach są tylko jakieś takie dwa małe
    wizjery. :-)

    M.

  • 113. Data: 2010-02-26 20:49:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hana, litosci.
    > Jestes doswiadczonym, sporo wnoszacym uzytkownikiem usenetu i cytujesz
    > caly tekst dla jednego zdania?
    >
    > Pozdro.. TK
    a bo warto bylo
    az zal clou bylo wykasowac
    sorki za...
    i dzieki za...
    ;-)
    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 114. Data: 2010-02-26 21:22:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    t.googlegroups.com...
    On 26 Lut, 19:33, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Mozesz rozwinac? Bo teraz Ty banialuki piszesz :) Kupujesz pompe za 16
    >tys i masz w niej absolutnie wszystko - podpinasz tylko czujnik
    >temperatury na zewnatrz, dwie rurki dolnego i dwie rurki gornego
    >zrodla. Nie biore pod uwagi CWU bo przy gazie tez musisz to rozwiazac
    >(w pewnie identyczny sposob).

    No i ile to wszystko z robocizna? Bo domyslam sie, ze same w ziemie nie
    wlezie ta instalacja?

    >Swoja droga caly czas fascynuje mnie czemu "pompa ciepla" wywoluje
    >taka burzliwa dyskusje, a udzial w niej zabieraja przede wszystkim
    >osoby, ktore nie maja z nia *zadnych* doswiadczen :)

    Pochwal sie zatem - jakie koszty calosci, ile pradu obecnie zzera i jaka
    temperatura w domu?

    Dokladnie to samo mnie fascynuje, zaden pompowiec nie chce sie pochwalic.

  • 115. Data: 2010-02-26 22:04:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    >tys i masz w niej absolutnie wszystko - podpinasz tylko czujnik
    >temperatury na zewnatrz, dwie rurki dolnego i dwie rurki gornego

    Zapomniałeś o kosztach odwiertów. do dolnego żródła. 80zł/m a odwiertów
    około 5 po 70 metrów kazdy. To tak średnio wypada.
    Policz sobie teraz. Dio tego weź pod uwagę że na odwierty musisz zgłosić i
    to też dodatkowy koszt.
    Co zrobisz nielegalnie ?

    >Najstarsza instalacja pompy o ktorej teraz bede pisal ma 12 lat.
    >Wymiana sprezarki -> 0 razy.

    Pewnikiem jej COP jest dobre kilkadziesiąt % niższy niż nowej więc zużycie
    prądu o tyle większe.

    > Do takiej instalacji samego glikolu wejdzie około 70l. Cena za 20l okolo
    > 170zł. Glikol należy wymieniać co 5 lat a czasem częściej.
    > Niech będzie 5 wymian i doliczamy kolejne 595zł.

    >Wymiana w w/w instalacji glikolu - 0 razy (raz na rok dolewa ~1l na
    >poczatku sezonu).

    To już tylko glikol z nazwy pozostał.

    >Wymiana czynnika chlodniczego - 0 razy. W lodowce tez czesto
    >wymieniasz czynnik ? Znam lodowki majace 25 lat i nikt w nich nic nie
    >uzupelnial.

    Jasne! Po25 latach taka lodówka pracuje 23 godziny na dobę.
    Zapewne nie jeden spotkał się z koniecznością uzupełniania czynnika w
    samochodowej instalacji, wymianą sprężarki więc dlaczego ten problem nie
    miałby występować w PC? Co chcesz udowodnić? Że agregat póki się silnik nie
    spali to działa? Owszem ale na ile sprawnie aby to było uzasadnione
    ekonomicznie ?

    >udzial w niej zabieraja przede wszystkim
    >osoby, ktore nie maja z nia *zadnych* doswiadczen :)

    Ty już wiesz najlepiej. Palisz drewnem ale wiesz.

    >Nawet nikt nie
    >pisze ze kumpel jego kumpla mial kumpla, co podobno mial PC i byl
    >niezadowolony ;-)

    Znam co prawda nie bezpośrednio ale są dwie osoby które używają PC. Obie
    dopalają drewnem w kominku i mają gorąca linię z firmą ktora to instalowała.

    W necie jest wizualizacja PC Viessmann.
    http://www.viessmann.pl/pl/products/Heat_pumps/wizua
    lizacja.html
    Założę się że postarali się o maksymalne osiągi, wybrali dobre miejsce z
    maksymalnie sprawnym dolnym żródłem i wyciskają ile się da bo przecież
    zalezy im na tym żeby to sprzedać co nie?

    Odpowiedz mi na pytania:
    1. Jaki jest współczynnik COP całej Instalacji? (modelowej instalacji)
    2. Jaka jest temparatura w zbiorniku CWU i czy jest według ciebie
    wystarczająca ?
    3. Jakie jest zużycie prądu w I i II taryfie? Jaki jest procentowy podział
    zużycia obu taryf ?
    4. Policz według obowiązujących stawek a nie tych sufitowych które są na tej
    stronie ile zapłacić trzeba za prąd według stanu licznika energii
    elektrycznej.
    5. Jest to dom 200m2. Wyprodukowano w sezonie 45608MJ. Ile zapłaciłbym za
    gaz?
    6. Ile kosztuje ta instalacja ?
    7. Ile kosztuje wykonanie komercyjne dwóch sond po 91m każda tak aby było to
    w zgodzie z prawem?
    8. Ile zyskam rocznie z lokaty bankowej zamiast inwestować w pompe ciepła i
    odwierty?

    Zapewne nie odpowiesz albo odpowiesz wymijająco.

    Odwieczny problem u obu osób które to używają. Woda CWU jest za zimna.
    Trzeba dogrzewać prądem. A miało być tak pieknie.
    Po odpaleniu na jesień jest OK Ale w styczniu i lutym aż do roztopów kiedy
    wody gruntowe niemal zanikają sprawność dolnego źródła drastycznie spada i
    COP spada poniżej 2. Jedyne rozwiązanie to wiercić głębiej albo gęściej ale
    to kosztuje. A miało być tak pięknie.
    Dochodzą jeszcze drobne inne niedogodności jak obowiązki przeglądów i wymian
    płynów aby nie stracić gwarancj i masz obraz całości.

    Marek

  • 116. Data: 2010-02-26 22:09:39
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...
    > 12h w domu zrobi sie 15st C, podczas gdy mu spadnie dopiero o 0,1 st

    Móglbys darowac sobie te bajki z 0,1st po 12 godzinach.
    Nie w twoim wykonaniu. Same tylko okna nie pozwalaja ci na taki wynik.
    Musialbys miec dom niemal pasywny aby miec tak znikome straty a z tego co
    czytalem to cudów nie masz.

    Marek

  • 117. Data: 2010-02-26 22:16:10
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

> [...]
    > maksymalnie sprawnym dolnym żródłem i wyciskają ile się da bo przecież
    > zalezy im na tym żeby to sprzedać co nie?

    300L c.w.u przygotowywane o 2giej w nocy raz dziennie do temperatury 39
    stopni. HAHAHA - chyba się nie myją albo myją się w zimnej :-)

  • 118. Data: 2010-02-26 22:24:34
    Od: M <M...@w...pl>

    kiki pisze:
    > "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

    lizacja.html

    > 300L c.w.u przygotowywane o 2giej w nocy raz dziennie do temperatury 39
    > stopni. HAHAHA - chyba się nie myją albo myją się w zimnej :-)

    Oni tam hodują legionellę i dbają, by jej nie przegrzać, bo by biedaczka
    im zmarła. :-)

    M.

  • 119. Data: 2010-02-26 22:29:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > Oni tam hodują legionellę i dbają, by jej nie przegrzać, bo by biedaczka
    > im zmarła. :-)

    Właśnie :-) Albo to jeden wielki kit i nie ma żadnego budynku tylko skrypcik
    i grafika :-)

  • 120. Data: 2010-02-26 22:31:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papa5merf" <5...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale tu nie chodzi o to żeby ze starej lodufki zrobić PC, nie te moce:O)

    Czy ja gdzieś napisałem że chciał z tego zrobic PC?
    Mowa była o kompresorku. Czytaj uważnie.

    > wszystko do budowy PC jest w polsce do kupienia za rozsądne pieniądze, nie
    > wiem tylko czy część sprężająca jest u nas produkowana czy się to
    > sprowadza,

    A ja wiem bo temat rozstrząsałem dość dokładnie jakieś 2 lata temu.
    Chciałem wykonac sam. Mam możłiwości, narzędzia i dostęp do kilku osób
    serwisujących od lodówek po wielkie chłodnie.
    Miałem już wybraną sprężarkę odpowiedniej mocy i na odpowiedni czynnik.
    Niedrogo wtedy było. Tylko 2,5kzł.
    Na szczęście po przeanalizaowaniu i przedyskutowaniu całości z serwisantem
    odeszło mi.
    Po prostu w moim domu się nie opłaca bo mam na tyle niewielkie rachunki za
    gaz że lepiej wsadzić kasę na lokatę.

    > PC to silnik napędzający sprężarkę, zamknięty obwód parownika i skraplacza
    > rozdzielony zaworem, nawet sterowanie żadne tam nie jest potszebne:O)

    I wyjdzie ci pompa z COP 1,2 Hahahaha
    Co ty wypisujesz ?

    >się spytam jaki obecnie czynik chłodzący/grzejący jest stosowany w PC?

    Różnie. Zależy od sprężarki, temperatur źródła i oddawanej, oleju, ceny.
    Kazdy producent określa jaki czynnik ma być zastosowany w jego sprężarce i
    należy się tego trzymać chyba że jestes serwisantem, znasz się na tym to
    wiesz co czym można zastapić.

    > a PC zasilana prądem już z samego założenia jest nieopłacalna, bo prąd
    > jest drogi, żeby się opłacało trzeba dać silnik spalinowy, wtedy dla cop=3
    > miałbyś 3kWh ciepła z 1kWh paliwa:O)

    Powodzenia!
    Litr benzyny kosztuje 4zł a jego ekwiwalent gazu GZ50 to około 0.9m3. GZ50
    kosztuje 1,73zł

    Marek