  • 11. Data: 2011-10-14 13:39:50
    Temat: Re: Wełna ECOSE
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:j79dbe$tpd$1@news.onet.pl...
    > Jak już jesteś tak precyzyjny to napisz że te 13% więcej to dotyczy ciepła
    > które będzie uciekało dachem. Napisz może też mniej lub bardziej dokładnie
    > ile procentowo z całości ucieka dachem. I wtedy okaże się być może ze te
    > 13% z powodu "gorszej" wełny to w przeliczeniu na złotówki równowartość
    > kilku piw lub flaszki marnej wódki.

    Ależ nie ma znaczenia jak pozostała czesc jest ocieplona - jesli dachem
    ucieka ciepła za 1000zł rocznie to po zmianie grubosci ocieplenia scian -
    też ucieknie 1000zł. Liczyc mozna tylko dach o współczynniku do dachu o
    innym współczynniku. Sciany, podłogi wentylacje liczymy osobno i dopiero na
    koncu sumujemy wszystko.

    b.

  • 12. Data: 2011-10-14 13:49:54
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > też ucieknie 1000zł. Liczyc mozna tylko dach o współczynniku do dachu o
    > innym współczynniku. Sciany, podłogi wentylacje liczymy osobno i dopiero

    Ale jak wydaję np. 2500 zł. na cały dom to ucieka mi przez dach 13% z ilu
    procent?
    Chodzi o to że na samym tylko dachu dobrze ocieplonym zyskam jakąś śmieszną
    kwotę ocieplając go lepszą wełną niż tą tańszą niby gorszą.
    Nie skupiam się w szczegółach jak to policzyć bo poszedłbym do koleżanki
    nauczycielki fizyki,
    interesuje mnie praktyka i fakty użytkowe a to pytanie na forum.

    Rafał

  • 13. Data: 2011-10-14 14:00:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Ale jak wydaję np. 2500 zł. na cały dom to ucieka mi przez dach 13% z ilu
    > procent?

    te 13% dotyczyło dachu i to różnicy miedzy jednym pokryciem a drugim. Wiec
    nie pomieszaj aparatu matematycznego bo sie zgubisz. Wychodzi ze to jest 13%
    z powiedzmy 20tu.
    Juz napisałem ze zmiana jednej wełny na druga da oszczednosci poniżej 100zł/
    sezon.

    > Nie skupiam się w szczegółach jak to policzyć bo poszedłbym do koleżanki
    > nauczycielki fizyki,

    Fajna jakas? :-)

    > interesuje mnie praktyka i fakty użytkowe a to pytanie na forum.

    sam jestes forum :-) To nie jest forum ...Chociaż w dzisiejszych czasach to
    przestaje miec znaczenie.

    b.

  • 14. Data: 2011-10-14 14:09:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >pozostała czesc jest ocieplona - jesli dachem ucieka ciepła za 1000zł
    >rocznie to po zmianie grubosci ocieplenia scian - też ucieknie 1000zł.

    Przecież tak właśnie napisałem. Adam napisał "marketingowo" 13% i ktoś
    nieświadomy wyliczy te 13% od całkowitych kosztów ogrzewania domu(np 4000
    *13%= 520zł)
    A przecież 13% dotyczy tylko dachu.
    A jak już mowa o współczynnikach to nie jestem pewien na ile one są uczciwie
    podane. Można w necie znaleźć jak nagle kilka lat temu gdy zmieniły się
    normy dotyczące przenikalności cieplnej nagle porotherm uzyskał lepsze
    parametry/wskaźniki. Dodam od siebie że sam proces produkcji się nie
    zmienił. Magicznie zmieniły się parametry w karcie produktu. to samo z
    wełna, ludzie chca płacić więcej za lepszą lambdę to jest wełna z
    nadrukowanym lepszym parametrem. A czy technologia produkcji się zmieniła?
    tego nie wiemy. ;))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 15. Data: 2011-10-14 15:03:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Paź, 14:30, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

    > Wielokrotnie na grupie widać dyskusje (często zażarte) o 3 miesjce po
    > przecinku, które praktycznego sensu nie mają.
    > Podsumowując warto dokładać na grubości generalnie natomiast nie spuszczać
    > się na numerki ponad miarę.

    Bo jak ktos widzi ktorystam numerek po przecinku i same zera to mu sie
    wydaje ze to nie ma znaczenia :D

    A tymczasem wezmy np. 30cm warstwe welny 0,033 i 30cm warstwe welny
    0,044. Przeciez to tylko setna roznicy nie ?
    A jakby to pokazac inaczej - tj. wyliczyc opor (R) tych warstw to jak
    to wyglada? Ta lepsza ma R=9, a ta gorsza ma R=6,8. Teraz latwiej
    sobie wyobrazic roznice ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-10-14 15:08:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Paź, 16:09, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Przecież tak właśnie napisałem. Adam napisał "marketingowo" 13% i ktoś
    > nieświadomy wyliczy te 13% od całkowitych kosztów ogrzewania domu(np 4000
    > *13%= 520zł)
    > A przecież 13% dotyczy tylko dachu.

    Dom trzeba traktowac calosciowo. Nie moge napisac ile % mi ucieka
    dachem z ogolnej wartosci strat w domu bo to nic nie da. Jak mam b.
    dobrze ocieplony dach to moze to byc 5%, jak go wogole nie ocieple to
    moze to byc 50% - dlatego procenty nic nie mowia, bo te zaleza tez od
    ocieplenia reszty :) Jakby kazdy mowil "ee to tylko dach, damy mniej
    bo i tak bedzie uciekalo sciana", "eee to tylko sciana, damy mniej bo
    i tak bedzie uciekalo dachem" to jego dom zuzywalby dwa razy tyle
    opalu co by mogl. Ocieplic trzeba jak najgrubiej sie da, w granicach
    cenowych na jakie nas stac. Jak mamy duzo miejsca to jestem jak
    najbardziej "za" gorszym wspolczynnikowo materialem ale w wiekszej
    ilosci (wiecej warstw). Kazda warstwa kladziona w poprzek do
    poprzedniej przykrywa niedorobki i mostki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-10-14 19:44:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > jest wełna z nadrukowanym lepszym parametrem. A czy technologia produkcji

    Ja tak od siebie, mimo, ze jestem umiarkowanym sceptykiem ocieplenia jak
    jasny gwint za wszelka cene, to w kwestii welny jestem tu chyba jedynym
    zwolennikiem stosowania na poddasza wylacznie welen o lepszych parametrach.
    Piszesz Kris, ze nie wiemy czy technologia produkcji sie zmienia.. Ja wiem
    czy sie zmienia. Mialem okazje ocieplac Toprockiem i Unimata. Pisalem o tym
    pare razy. Tych welen w zaden sposob nie mozna porownywac ze soba. Unimata
    przy Toprocku to zwykla szmata, od ktorej sprezystosci w ogole nie mozna
    oczekiwac. Dotkniesz palcem i tak zostaje. Przy ukladaniu poddasza trzeba by
    te welne spowrotem jakby odciagac, by wrocila do poprzedniego ksztaltu.
    Tyle, ze wtedy zwyczajnie sie rozwarstwia i powstaja dziury. Toprock to
    zupelnie inna para kaloszy. Ta welna zachowuje sie niemalze jak gabka.
    Spokojnie ucina sie dwa cm. szerzej i niemal sama siedzi miedzy krokwiami
    bez sznurowania. Roznica po prostu powala, nie mowiac juz o tym, ze np.
    Unimata realnie u mnie byla o jakies 2-3cm ciensza od deklarowanych
    parametrow. Osobiscie bardzo watpie, zeby realnie bylo mozliwe uzyskanie
    zapisanych paramtrow kiepskich welen ulozonych na poddaszu. To liczenie
    oporu to tylko teoria, bo w praktyce roznica miedzy nimi bedzie znacznie
    wieksza.
    To tyle po raz kolejny...

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2011-10-15 12:52:15
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    b.googlegroups.com...

> [...]
    > dobrze ocieplony dach to moze to byc 5%, jak go wogole nie ocieple to
    > moze to byc 50% - dlatego procenty nic nie mowia, bo te zaleza tez od

    reszta = const, przeciez grubosc izolacji scian, podlog ma w projekcie, ew.
    sam sobie ustalil. Wtedy juz mozna policzyc te procenty uciekajace dachem dla
    welny lepszej i gorszej :)

    --
    pozdr Z.

  • 19. Data: 2011-10-15 22:36:07
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >sam sobie ustalil. Wtedy juz mozna policzyc te procenty uciekajace dachem

    Tak jakoś przypadkiem zauważyłem że ci którzy mają swoje domy powprowadzane
    do magicznego OZC jakoś boją się danych w PLN pokazywać;) A w ich
    sytuacji(OZC) to banał-klikasz i pokazujesz oszczędności;)). Jak ktoś
    dociekliwy to poszuka: pytałem czas jakiś temu chyba Adama (ma chałupę w OZC
    dokładnie wprowadzoną) aby podał symulacje dla graf i went. Odpowiedzi brak.
    teraz dla wełny padają straszne 13%- a w PLN ile to wyjdzie to już nikt nie
    ma odwagi z OZC odczytać. A przecież nie zarabiamy w % tylko w PLN. To samo
    z innymi "tanimi" gadżetami- Marek D już czas jakiś temu obiecał podać
    wyniki swojej PC a jakoś nie mamy okazji do dzisiaj tego ocenić.

  • 20. Data: 2011-10-16 12:12:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Paź, 00:36, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

> [...]
    > z innymi "tanimi" gadżetami- Marek D już czas jakiś temu obiecał podać
    > wyniki swojej PC a jakoś nie mamy okazji do dzisiaj tego ocenić.

    Przeciez podawalem calkiem niedawno te wyniki - w dodatku dla roznych
    wersji ocieplenia :)
    Ostatnio skorygowalem wentylacje (bo wczesniej zakladalem 400m3/h a w
    praktyce srednio wentyluje 150m3/h) i wynik wyszedl ok. 16 tys kWh dla
    grawitacyjnej, 15 tys kWh dla mechanicznej (przy 400m3/h) i 12 tys kWh
    dla mechanicznej (przy 150m3/h).

    Dach to u mnie 15% z ogolnych strat ciepla. Ale co tak naprawde daje
    taka wiedza pytajacemu o procent ucieczki przez dach ?;) Jakbym mial
    15cm welny to by to bylo juz 40-50%. Napisalem ze mam 15% to sobie
    ktos pomysli "eee tylko tyle ucieka przez dach - to nie ma sensu
    ladowac w jego izolacje", a tyle to ucieka ale w dobrze zaizolowanym
    dachu (30cm welny 0,035).
    pozdr.

    --
    Adam