  • 31. Data: 2013-10-15 11:11:46
    Temat: Re: Wiatrak do okapu kuchennego
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-15 09:45, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Tak domowe.

    Jakis przyklad moze powszechnego okapu? Tylko swoim zwyczajem nie szukaj
    w sklepach na Madagaskarze zeby udowodnic, ze w przyrodzie wystepuja.

    > [ciach]

    > O co mam pytać i jaki wątek się"rozjeżdża"?

    Wentylator w kominie kontra wentylator w okapie.

    > Ty tak na poważnie? 62 dB to 62 dB. Mamy demokrację więc masz prawo
    > uważać że to jest cicho, ale ja mam prawo twierdzić że jest inaczej.

    A w jakim trybie te 62dB doczytales juz? Rozumie, ze jak wyciagniemy
    wentylator do komina to ten sam okap nie bedzie generowal podobnej
    ilosci halasu? Bo wiesz, ja usilnie staram sie Ciebie przekonac, ze to
    nie wentylator jest powodem owych 62dB, ale Ty wolisz swoje.

    > To Ty jako argumentu za cichością swojego okapu użyłeś tego że lodówka
    > go zagłusza. Skoro lodówkę słyszysz w pokoju to znaczy że jest głośna,
    > ale w żaden sposób nie oznacza że okap jest cichy.

    Wiesz co - po prostu rece mi opadaja. Lodowka jest tak glosna jak
    normalnie lodowka, do tego stoi w zabudowie. Chcesz sie licytowac o pol
    decybela prosz bardzo, choc ciagle nie powiazales smazenia z lodowka.

    > Człowieku a kto ci każe przepychać powietrze rurą fi 150 ???

    Bo taka jest w okapie rozumiesz? Kominowe kanaly wentylacyjne tez sa
    podobnego przekroju, nie zauwazyles?

    > Druga sprawa - powietrze płynące w gładkiej rurze praktycznie nie szumi
    > - to co słychać to właśnie szum na wlotach lub maskownicy i filtrach -
    > oraz hałas powodowany przez łopatki wirnika. Jeśli słychać szum
    > powietrza w kanale wentylacyjnym to znaczy że on jest źle zrobiony.

    Dupa Jasio kanal zle zrobiony. Wiesz dlaczego Ci sie watek rozjezdza? Bo
    zaproponowales wentylator w kominie, a taraz piszesz o szumie na wlotach
    i filtrach nie piszac nic o tym jak z szumem na filtrach poradzi sobie
    owy wentylator w kominie, bo ja w okapie pracy wentylatora nie slysze
    prawie wogole.

    > Przykro mi że zepsułem Ci humor twierdząc że Twój okap wcale nie jest
    > wyjątkowy.

    I myslisz, ze to ma dla mnie znaczenie?

    > Czy Ty jesteś takim megalomanem że uważasz że w Twoim okapie producent
    > zamontował jakiś wyjątkowy silnik? Tych silników dostępnych na rynku
    > jest raptem kilkanaście (pomijam chińszczyznę) Nie trzeba oglądać
    > każdego z setek okapów jakie są dostępne na rynku by mieć pojęcie o tym
    > jakie są możliwości.

    Bredzisz stary. Ja Ci pisze, ze nie slysze silnika tylko szum, a Ty na
    to, ze zle wyprofilowany i mam glosna lodowke. Zaraz sie dowiem, ze
    sasiad glosno pierdzi. Daj spokoj, szkoda czasu.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2013-10-15 12:23:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    >>> Domowe?

    > Jakis przyklad moze powszechnego okapu? Tylko swoim zwyczajem nie szukaj w
    > sklepach na Madagaskarze zeby udowodnic, ze w przyrodzie wystepuja.

    Okapu o szerokości 120 cm są czymś normalnym a nie wyjątkowym, proszę oferta
    pierwszego sklepu z brzegu:
    - tradycyjne (35 modeli):
    http://www.okapykuchenne.pl/przyscienne/okapy-przysc
    ienne-standardowe/wyciagi-przyscienne-standardowe-12
    0-cm/
    - rustykalne (8 modeli):
    http://www.okapykuchenne.pl/przyscienne/okapy-przysc
    ienne-rustykalne/wyciagi-przyscienne-rustykalne-120-
    cm/
    - skosne - jak Twój (4 modele):
    http://www.okapykuchenne.pl/przyscienne/okapy-przysc
    ienne-skosne/wyciagi-przyscienne-skosne-120-cm/

    Oprócz tego jest jeszcze ponad 20 modeli okapów o szerokości ponad 120cm. A
    to wszystko w pierwszym z brzegu sklepie.

    A i tak jak ktoś chce mieć naprawdę cicho to robi okap na zamówienie.

    > [ciach]

    > Wentylator w kominie kontra wentylator w okapie.

    Nie nadążam za Tobą. O co i kogo mam pytać?

    > A w jakim trybie te 62dB doczytales juz? Rozumie, ze jak wyciagniemy
    > wentylator do komina to ten sam okap nie bedzie generowal podobnej ilosci
    > halasu?

    Nie będzie.

    > Bo wiesz, ja usilnie staram sie Ciebie przekonac, ze to nie wentylator
    > jest powodem owych 62dB, ale Ty wolisz swoje.

    Równie dobrze możesz mnie przekonywać że 2+2=5. Rozumiem, że Tobie się
    wydaje że silnik w Twoim okapie jest bezgłośny, ale to znaczy tylko tyle że
    Tobie się wydaje. Nic więcej. Źródłem hałasu jest wentylator _i_ szum
    powietrza.

    [ciach]

    > Wiesz co - po prostu rece mi opadaja. Lodowka jest tak glosna jak
    > normalnie lodowka, do tego stoi w zabudowie.

    Czy Ty czytasz to co piszesz? Normalna lodówka stojąca w zabudowie jest
    bezgłośna nawet z odległości 1m, a co dopiero z salonu.

    > Chcesz sie licytowac o pol decybela prosz bardzo, choc ciagle nie
    > powiazales smazenia z lodowka.

    Bo ja się w ogóle nie odnosiłem do smażenia.

    > Bo taka jest w okapie rozumiesz? Kominowe kanaly wentylacyjne tez sa
    > podobnego przekroju, nie zauwazyles?

    A to jest jakiś obowiązek mieć takie wąskie kanały czy po prostu Ty tak masz
    i dlatego każdy tak musi?

> [...]
    > filtrach nie piszac nic o tym jak z szumem na filtrach poradzi sobie owy
    > wentylator w kominie, bo ja w okapie pracy wentylatora nie slysze prawie

    A dlaczego zakładasz że inne okapy mają tak samo hałaśliwe wloty i filtry
    jak Twój ???
    Masz okap który ma tak duże szumy że zagłuszają silnik - ok. Tylko dlaczego
    zakładasz że inne okapy też takie są ???

    > I myslisz, ze to ma dla mnie znaczenie?

    Najwyraźniej ma skoro tak uparcie twierdzisz że Twój okap jest wyjątkowy.

    > Bredzisz stary. Ja Ci pisze, ze nie slysze silnika tylko szum, a Ty na to,
    > ze zle wyprofilowany i mam glosna lodowke. Zaraz sie dowiem, ze sasiad
    > glosno pierdzi. Daj spokoj, szkoda czasu.

    Masz problemy z logiką - w jaki sposób z tezy że szum jest głośniejszy od
    silnika wysuwasz wniosek że silnik nie hałasuje?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2013-10-15 13:31:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-15 12:23, Ergie pisze:
> [...]
    > - tradycyjne (35 modeli):
    > http://www.okapykuchenne.pl/przyscienne/okapy-przysc
    ienne-standardowe/wyciagi-przyscienne-standardowe-12

    Te zwlaszcza bardzo mnie przekoaly. Tylko piszac o wielkosci mialem na
    mysli cos wiecej niz szerokosc grzybka, bo tam o czym moze nie wiesz nie
    montuje sie wentylatorow, tylko w kanale.

> [...]
    >

    > Oprócz tego jest jeszcze ponad 20 modeli okapów o szerokości ponad
    > 120cm. A to wszystko w pierwszym z brzegu sklepie.

    No ale tu to juz poleglem przyznaje. Mam maly okap. Co prawda nie znam
    zadnej z tych firm, ale jak masz z takimi doswiadczenie to moze nie
    trzeba sie dziwic, ze mozesz nie wiedziec nic o cichych okapach.

    > Nie nadążam za Tobą. O co i kogo mam pytać?

    o wydajnosc, przeplyw, rodzaj fitrow, ilosc obrotow silnika, srednica
    wirnika dmuchawy, wielkosc wlotu i inne rzeczy ktore determinuja poziom
    halasu. Na razie to sie pograzasz po prostu.

    > Nie będzie.

    To z Twoje fizyki widac wychodzi, ze kilka set metrow szesciennych da
    sie bezglosnie przepchac rura 150mm przez godzine, stosujac wczesniej
    filtry. Zaraz dojdziesz do tego, ze odkurzacze centralne sa tak ciche,
    ze ich wogole nie slychac tylko dla tego, ze centrala jest gdzies tam
    dalej od rury ssawnej.

> [...]
    > wydaje że silnik w Twoim okapie jest bezgłośny, ale to znaczy tylko tyle
    > że Tobie się wydaje. Nic więcej. Źródłem hałasu jest wentylator _i_ szum

    Masz racje mi sie wydaje, tylko czemu go nie slyszales i wiesz?

    > Czy Ty czytasz to co piszesz? Normalna lodówka stojąca w zabudowie jest
    > bezgłośna nawet z odległości 1m, a co dopiero z salonu.

    Masz doswiadczenie w temacie, nie ma co. Bardzo ciche lodowki maja
    poziom halasu na poziomie 38 dB, a wiekszosc ma znacznie powyzej 40. Jak
    nie slyszysz z metra to odwiedz laryngologa, a halas jaki slyszysz przy
    okapie moze wcale od niego nie pochodzic w takim razie.

    > Bo ja się w ogóle nie odnosiłem do smażenia.

    A szkoda, bo to tez wyznacznik poziomu halasu okapu.

    > A to jest jakiś obowiązek mieć takie wąskie kanały czy po prostu Ty tak
    > masz i dlatego każdy tak musi?

    To pokaz mi okaz z wieksza rura.

    > A dlaczego zakładasz że inne okapy mają tak samo hałaśliwe wloty i
    > filtry jak Twój ???

    Bo maja takie same filtry.

    > Masz okap który ma tak duże szumy że zagłuszają silnik - ok. Tylko
    > dlaczego zakładasz że inne okapy też takie są ???

    Jasne.
    Bo to tylko Ty swiadomie wybierasz sprzet codzienny? Myslisz, ze w zyciu
    nie widzialem okapu kuchennego, a ten moj to znalazlem przypadkiem na w
    przydroznym rowie?

    > Najwyraźniej ma skoro tak uparcie twierdzisz że Twój okap jest wyjątkowy.

    Nie jest wyjatkowy tylko cichy. Nie rozmawiamy tu designie.

    > Masz problemy z logiką - w jaki sposób z tezy że szum jest głośniejszy
    > od silnika wysuwasz wniosek że silnik nie hałasuje?

    Bo go nie slysze, bo nie pierdzi jak wiekszosc okapow w ktorych nie
    slychac nic poza wyciem silnika i nie jest to szum powietrza z cala
    pewnoscia, bo rozmawiamy normalnie stojac przy nim, bo nie jest wiele
    glosniejszy od lodowki, bo slysze jak cos wykipi kiedy okap pracuje, bo
    smazenie jest glosniejsze, a przy tym wszystkim wyciaga co trzeba i
    porownujac z wiekszoscia okapow jakie w zyciu widzialem ten jest cichy.
    Reszta mnie nie interesuje. Okap to okap, ma tylko pompowac cicho powietrze.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2013-10-15 15:16:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Te zwlaszcza bardzo mnie przekoaly. Tylko piszac o wielkosci mialem na
    > mysli cos wiecej niz szerokosc grzybka, bo tam o czym moze nie wiesz nie
    > montuje sie wentylatorow, tylko w kanale.

    Sam pisałeś że Ci szumi powietrze na filtrze - im większa powierzchnia
    filtra tym mniejsza prędkość przepływu powietrza przy tej samej wydajności.
    Elementarne.

    > No ale tu to juz poleglem przyznaje. Mam maly okap.

    Nie, masz najzwyklejszy na świecie.

    > Co prawda nie znam zadnej z tych firm, ale jak masz z takimi doswiadczenie
    > to moze nie trzeba sie dziwic, ze mozesz nie wiedziec nic o cichych
    > okapach.

    Nie pogrążaj się.

> [...]

    > wirnika dmuchawy, wielkosc wlotu i inne rzeczy ktore determinuja poziom
    > halasu. Na razie to sie pograzasz po prostu.

    Po co? Twój okap naprawdę nie jest wyjątkowy.

    > To z Twoje fizyki widac wychodzi, ze kilka set metrow szesciennych da sie
    > bezglosnie przepchac rura 150mm przez godzine

    Czy ja pisałem że wywalenie wentylatora do komina spowoduje że ten okap
    stanie się bezgłośny? Może skup się na uważnym czytaniu ze zrozumieniem tego
    co ja piszę a nie na wymyślaniu bzdur.

    > Masz racje mi sie wydaje, tylko czemu go nie slyszales i wiesz?

    Bo ja wiem, jakie silniki montuje się w okapach i jak one hałasują. Twój
    okap nie jest wyjątkiem zrozum to wreszcie.

    > Masz doswiadczenie w temacie, nie ma co. Bardzo ciche lodowki maja poziom
    > halasu na poziomie 38 dB, a wiekszosc ma znacznie powyzej 40.

    Wydawało Ci się że masz duży okap a teraz wydaje Ci się że coś wiesz o
    cichych lodówkach. Proszę pierwszy z brzegu przykład lodówki o poziomie
    hałasu 35 dB:

    http://www.agito.pl/lodowka-do-zabudowy-siemens-ki-8
    7saf30-3068-692604.html?attr=1-273029

    A przypominam że piszemy o lodówce do zabudowy. Dobrze zabudowana jest
    _znacznie_ cichsza.

    > A szkoda, bo to tez wyznacznik poziomu halasu okapu.

    ROTFL. Człowieku ja w swojej pracy używałem mierników a nie smażenia!

    > To pokaz mi okaz z wieksza rura.

    Z jaką rurą? O czym Ty znowu piszesz? To się robi w ten sposób że w ścianie
    jest kratka o dowolnym rozmiarze np. 20x20 i na tym wieszasz okap. Najlepiej
    się sprawdzają tradycyjne obecnie zwane "rustykalnymi".

    > Bo maja takie same filtry.

    ROTFL. Istotna jest jeszcze ich powierzchnia i sposób montażu.

    > Jasne.
    > Bo to tylko Ty swiadomie wybierasz sprzet codzienny? Myslisz, ze w zyciu
    > nie widzialem okapu kuchennego, a ten moj to znalazlem przypadkiem na w
    > przydroznym rowie?

    Bynajmniej. Sporo osób świadomie wybiera cisze w kuchni i zgłaszają się do
    _specjalistów_ a nie do sklepu. W sklepach cichych okapów nie znajdziesz.

    > Nie jest wyjatkowy tylko cichy. Nie rozmawiamy tu designie.

    Czyli jednak wyjątkowy bo według Ciebie cichy w odróżnieniu od całej reszty.

> [...]
    > porownujac z wiekszoscia okapow jakie w zyciu widzialem ten jest cichy.
    > Reszta mnie nie interesuje. Okap to okap, ma tylko pompowac cicho

    No nareszcie rozsądnie piszesz - ten okap jest cichszy niż większość tych
    które w życiu widziałeś. Tyle że to nie jest odpowiedź na pytanie o cichy
    okap a o najcichszy jaki Ty widziałeś. Rozumiesz różnicę?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2013-10-15 16:50:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-15 15:16, Ergie pisze:

    > Sam pisałeś że Ci szumi powietrze na filtrze - im większa powierzchnia
    > filtra tym mniejsza prędkość przepływu powietrza przy tej samej
    > wydajności. Elementarne.

    i przewezenie w malym wentylatorze. Elementarne... :-)

    > Nie, masz najzwyklejszy na świecie.

    Przeciez nie pisalem, ze jest z Marsa tylko podalem przyklad cichego.

    > Nie pogrążaj się.

    Ta jasne i co jeszcze?
    Lider okapow kuchennych znanych na calym swiecie.

    > Po co? Twój okap naprawdę nie jest wyjątkowy.

    Szkoda, ze go nie slyszales, ale dobrze, ze wiesz lepiej ode mnie. hehe

    > Czy ja pisałem że wywalenie wentylatora do komina spowoduje że ten okap
    > stanie się bezgłośny? Może skup się na uważnym czytaniu ze zrozumieniem
    > tego co ja piszę a nie na wymyślaniu bzdur.

    To dlaczego uwazasz, ze moj jest glosny skoro slysze tylko szum powietrza?

    > Bo ja wiem, jakie silniki montuje się w okapach i jak one hałasują. Twój
    > okap nie jest wyjątkiem zrozum to wreszcie.

    Jaki silnik siedzi u mnie w okapie i jakiego rodzaju jest wentylator?

    > Wydawało Ci się że masz duży okap a teraz wydaje Ci się że coś wiesz o
    > cichych lodówkach. Proszę pierwszy z brzegu przykład lodówki o poziomie
> [...]

    I nie slyszysz jej z metra tak? Zabawne...
    A znajac Ciebie juz troche nie moglem nie myslec, ze nie znajdziesz
    cichszej lodowki niz ta ktora podalem. Podobnie jak kociol kondensacyjny
    i temp. zasilania 90C z innej dyskusji. No przeciez mozliwe nie?
    Ciekawe, ze wybierajac pierwsza z brzegu nie natknales sie np. na ta:

    http://www.agito.pl/lodowka-do-zabudowy-amica-bk-313
    -3-3068-527414.html
    hehe

    > A przypominam że piszemy o lodówce do zabudowy. Dobrze zabudowana jest
    > _znacznie_ cichsza.

    Tak wiem, noca kiedy wszyscy spia nie slychac z metra. :-)

    > ROTFL. Człowieku ja w swojej pracy używałem mierników a nie smażenia!

    Moze nie potrafisz sie nimi poslugiwac skoro 35 dB nie slyszysz z metra?
    Myslisz, ze wogole kogos to obchodzi? Mierniki jakies? Jak robisz cos w
    kuchni to chcesz zeby bylo cicho i tyle. Ja pisze to co mnie interesuje,
    bo wiesz gdybym Ci podwal wartosci w dB z roznych odleglosci to raczej
    powinienem sie zastanawiac nad stanem wlasnego umyslu, ze chce mi sie w
    tym wieku udowadniac cos o jakims gownianym okapie od ktorego nic nie
    zalezy.
    Przyjmuje wiec normalne halasy w domu, a nawet nie halasy, jak gotujaca
    sie w czajniku woda, lodowka, smazenie na patelni i okap. Wychodzi na
    to, ze jest glosniejszy od lodowki, ale od smazenia i czajnika juz nie.
    Ty oczywiscie mozesz sie z tego smiac i dalej dzielic wlos na czworo,
    ale mnie to nie interesuje. Po co mam opisywac wiecej skoro zaraz
    napiszesz, ze mam czajnik glosny. Jak napisze, ze latem przy otwartych
    oknach bardziej slysze to co na dworzu niz okap to napiszesz, ze
    mieszkam w tunelu merta i ciagle jezdza pociagi. I tak bedziesz sobie
    wyszukiwal kolejne antytezy jak np. najcichsza przypadkowo w linku
    lodowka. Nie trafiaja do Ciebie uzytkowe argumenty, ze jest
    wystarczajaco cichy by nie byl meczacy Twoja sprawa, a mi wszystko jedno.

    > Z jaką rurą? O czym Ty znowu piszesz? To się robi w ten sposób że w
    > ścianie jest kratka o dowolnym rozmiarze np. 20x20 i na tym wieszasz
    > okap. Najlepiej się sprawdzają tradycyjne obecnie zwane "rustykalnymi".

    No jak takie okapy widujesz w zyciu to ja powoli przestaje sie dziwic,
    ze nie rozumiesz o czym pisze. Okapy ktore ja znam maja na gorze
    normalny krociec z kolniezem na ktory naklada sie rure spiro, a te
    dopiero w sciane z mozliwie malymi przegieciami. Pompowanie powietrza w
    jakas kratke istotnie moze sporo zaburzac i nie dziwie sie, ze okap moze
    byc glosny.

    > ROTFL. Istotna jest jeszcze ich powierzchnia i sposób montażu.

    Szkoda, ze nie widziales jak jest u mnie.

    > Bynajmniej. Sporo osób świadomie wybiera cisze w kuchni i zgłaszają się
    > do _specjalistów_ a nie do sklepu. W sklepach cichych okapów nie
    > znajdziesz.

    Widocznie na Slasku nie ma sklepow z tanimi okapami.

    > Czyli jednak wyjątkowy bo według Ciebie cichy w odróżnieniu od całej
    > reszty.

    Bo widzisz, ja nie spodziewalem sie, ze kilka setek kupie cichy i
    wydajny okap. Wiec jesli przyjmiemy, ze cala reszta to okapy za te kilka
    setek to istotnie moj jest wyjatkowy. A te ktore podawales za pare tysi
    jakos znane nie sa, wiec pewnie bardziej chodzi o design niz parametry.
    Ale moge sie mylic, bo u nas na wsi takich nima.

    > No nareszcie rozsądnie piszesz - ten okap jest cichszy niż większość
    > tych które w życiu widziałeś. Tyle że to nie jest odpowiedź na pytanie o
    > cichy okap a o najcichszy jaki Ty widziałeś. Rozumiesz różnicę?

    Wez sie nie wykrecaj. Okap nie wiele glosniejszy od lodowki nie jest
    cichym okapem? Jaja sobie robisz, czy chcesz uzywac go jako poduszki? Bo
    mysle, ze w takim przypadku znajdziesz wiecej negatywow niz tylko halas.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2013-10-16 09:48:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > i przewezenie w malym wentylatorze. Elementarne... :-)

    Przy _tym_ _samym_ wentylatorze i _tej_ _samej_ wydajności szum powietrza na
    filtrze będzie tym mniejszy im większa jego powierzchnia.

    > Ta jasne i co jeszcze?
    > Lider okapow kuchennych znanych na calym swiecie.

    To że dla Ciebie jakaś firma jest nieznana to świadczy tylko o Tobie i
    Twojej wiedzy w temacie, ale to już ustaliliśmy.

    > Szkoda, ze go nie slyszales, ale dobrze, ze wiesz lepiej ode mnie. hehe

    Szkoda że podchodzisz emocjonalnie do fizyki.

    > To dlaczego uwazasz, ze moj jest glosny skoro slysze tylko szum powietrza?

    I znowu coś sobie ubzdurałeś. Gdzie ja napisałem że jest głośny? Po prostu
    nie jest cichy. Świat nie jest czarno-biały, a Ty jak zawsze widzisz tylko
    dwie skrajności.

    > Jaki silnik siedzi u mnie w okapie i jakiego rodzaju jest wentylator?

    Najzwyklejszy na świecie - taki sam jak w dziesiątkach innych modeli.

    7saf30-3068-692604.html?attr=1-273029

    > I nie slyszysz jej z metra tak? Zabawne...
    > A znajac Ciebie juz troche nie moglem nie myslec, ze nie znajdziesz
    > cichszej lodowki niz ta ktora podalem.

    Problemem jest to że wcale nie musiałem daleko szukać. Po raz kolejny Twoja
    wizja świata okazała się mijać z rzeczywistością.

    > Podobnie jak kociol kondensacyjny i temp. zasilania 90C z innej dyskusji.
    > No przeciez mozliwe nie?

    Pokaż gdzie tak napisałem. Po raz kolejny kłamiesz podając co ja jakoby
    miałem napisać.

    > Ciekawe, ze wybierajac pierwsza z brzegu nie natknales sie np. na ta:
    > http://www.agito.pl/lodowka-do-zabudowy-amica-bk-313
    -3-3068-527414.html
    > hehe

    I znowu problemy z logiką. Dlaczego ja miałbym dostarczać argumentów w
    dyskusji Tobie?

> [...]
    > powinienem sie zastanawiac nad stanem wlasnego umyslu, ze chce mi sie w
    > tym wieku udowadniac cos o jakims gownianym okapie od ktorego nic nie

    No to skąd te emocje :-)

> [...]
    > ze mam czajnik glosny. Jak napisze, ze latem przy otwartych oknach
    > bardziej slysze to co na dworzu niz okap to napiszesz, ze mieszkam w

    A pisz sobie co chcesz, ja tylko prostuję.

    > I tak bedziesz sobie wyszukiwal kolejne antytezy jak np. najcichsza
    > przypadkowo w linku lodowka.

    Ona wcale nie jest najcichsza. Pokazałem Ci tylko że to co ty nazywasz
    cichym wcale takim nie jest.

    > Nie trafiaja do Ciebie uzytkowe argumenty, ze jest wystarczajaco cichy by
    > nie byl meczacy Twoja sprawa, a mi wszystko jedno.

    Z tym nie polemizuję. Może następnym razem napisz "dla mnie jest
    wystarczająco cichy" i wtedy nie będzie całej tej dyskusji.

> [...]
    > z mozliwie malymi przegieciami. Pompowanie powietrza w jakas kratke
    > istotnie moze sporo zaburzac i nie dziwie sie, ze okap moze byc glosny.

    Nie pogrążaj się. Nikt kto chce mieć ciszę w kuchni i wzywa do tego
    fachowców nie dostaje okapu z cienką rurą wychodzącą do góry. Rozumiem że Ty
    cichych rozwiązań nie widziałeś, ale to nie znaczy że musisz od razu negować
    ich istnienie.

    > Szkoda, ze nie widziales jak jest u mnie.

    Wyobraź sobie że sprawdziłem i nie ma w nim nic niestandardowego.
    Rozwiązanie jakich wiele.

    > Widocznie na Slasku nie ma sklepow z tanimi okapami.

    Nie wiesz o czym piszesz.

> [...]
    > nie sa, wiec pewnie bardziej chodzi o design niz parametry. Ale moge sie

    Te które podałem są tak samo przeciętne jak ten Twój. Cichych gotowych
    rozwiązań nie ma.

    > Wez sie nie wykrecaj. Okap nie wiele glosniejszy od lodowki nie jest
    > cichym okapem?

    Nie jest. Tym właśnie się różnimy że Ty tego nie rozumiesz, a ja dobrze
    zarabiałem na klientach którzy to rozumieli i byli w stanie za ciszę
    zapłacić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-10-16 16:25:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-16 09:48, Ergie pisze:

    [...]

    MASZ RACJE

    > Nie jest. Tym właśnie się różnimy że Ty tego nie rozumiesz, a ja dobrze
    > zarabiałem na klientach którzy to rozumieli i byli w stanie za ciszę
    > zapłacić.

    No przeciez Ty jej z metra nie slyszysz. :-DDD

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2013-10-16 18:04:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2013 16:25:41 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > MASZ RACJE
    [...]

    Ee no nie poddawaj sie, mam jeszcze troche popcornu ;)

    A tak w ogole to halas okapu moze przeszkadzac tylko tym co poszli za
    "nowomoda" i zrobili sobie kuchnie w salonie, ja mam tylko lekko otwarta na
    salon i nie mam z tym klopotow. Sa znacznie glosniejsze od okapu urzadzenia
    jak chocby zmywarka i telepiace sie w niej naczynia, a ona chodzi z reguly
    po jedzeniu kiedy chcialoby sie odpoczac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2013-10-16 18:26:09
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2013 18:04:45 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu środa, 16 października 2013 16:25:41 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    >

    > A tak w ogole to halas okapu moze przeszkadzac tylko tym co poszli za
    >
    > "nowomoda" i zrobili sobie kuchnie w salonie,
    Każdy standardowy okap, aby skutecznie działać musi wyć, bo tylko na najwyższych
    obrotach daje rade od biedy zebrać, to co ma zebrać. A jak jeszcze salon z aneksem
    kuchennym ma 20 m2, to umarł w butach.
    A nie każdego stać i ma odwagę na taki salon z kuchnią
    http://imageshack.us/a/img803/6225/kuchnia7.jpg

  • 40. Data: 2013-10-16 22:42:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-16 18:04, Adam pisze:

    > [...]
    >
    > Ee no nie poddawaj sie, mam jeszcze troche popcornu ;)

    A ja juz myslalem, ze nikt tego juz nie czyta. :-)

> [...]
    > jak chocby zmywarka i telepiace sie w niej naczynia, a ona chodzi z reguly
    > po jedzeniu kiedy chcialoby sie odpoczac :)

    Widocznie kupiles kaszene standardowa w sklepie, a nie na zamowienie u
    specjalisty. Ja zreszta tez. :-)

    Pozdro.. TK