    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wilgoć w domu ...
    Date: Wed, 28 Sep 2011 02:26:18 -0700 (PDT)

    Witam !

    Dom nowy oddany do użytku w maju 2011 :). Budowa rozpoczęła się we
    wrześniu 2010.
    Od czerwca do końca lipca trwały roboty wykończeniowe
    (malowanie,kafleki) ...

    Wilgotność w domu po oddaniu domu była bardzo wysoka >95% ...

    Przez pewien czas grzałem na max (2 dni) i wilgotność spadała do około
    40-50% , ale po przestaniu grzania wzrosła do około 60-75% ...
    Dałem sobie szybko spokój z grzaniem bo temperatura w pomieszeniach
    wynosiła powyżej 30-35 stopni co było mało komfortowe ;)

    Dodatkowo tydzień dogrzewałem (do 25 stopni) i też wilgotnośc spadła
    (choć w mniejszym stopniu) niż przy grzaniu na max ;)
    Jednakże nie ukrywam że dla mnie optymalna temperatura to około 20
    stopni i przy wyższej temperaturze źle się czuję ...

    W domu czuć wilgoć. Kupiłem w Lidlu jakieś największe pochłaniacze
    wilgoci (takie pudełka z jakimś proszkiem) (wydałem 200zł za 4
    sztuki) i szczerze mówiąc widać że zbiera się woda w tych
    pochłaniaczach ale efektywność działania i ilość tej wody nie robi
    zbytnio wrażenia i chyba zbytnio nie zwalcza wilgoci ...

    Cały czas okna są albo pootwierane albo na max rozszczelnione (raczej
    w dzień pootwierane) a na noc rozszczelnione.

    Zapewne najsensowniej było by zacząć sezon grzewczy , tyle że przy
    obecnych temperaturach nie jest to chyba zbyt rozsądne a robienie
    łaźni z domu niezbyt mi się uśmiecha ...

    Pomyślałem więc że może kupić osuszacz elektryczny. Takie potrafią
    podobno nawet kilka litrów dziennie wilgoci wypompować ...

    Spokojnie mógłbym więc wychodząc do pracy włączać taki osuszacz i po
    powrocie wyłączać ...

    Pytanie , czy jest sens wydawać kilkaset złotych na taki osuszacz (z
    kompresorem) i potem płacic wyższe rachunki za prąd (kilkaset wat to
    to bierze ..) ...

    Czy zakup takiego osuszacza za kilkaset złotych (niby 10l na dzień) to
    dobry pomysł , czy na razie dogrzewać kominkiem , wietrzyć i czekać na
    większe ochłodzenie aby sens było rozpocząć sezon grzewczy :) ?

    Dzięki