  • 31. Data: 2016-11-10 00:50:20
    Temat: Re: Włączniki na schodach - używać przekaźników, czy "klasycznie"?
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > czujniki ruchu. super sprawa

    Czujnik ciągnie 5 W i steruje LEDem 3 W!
    --
    Grzexs

  • 32. Data: 2016-11-10 10:07:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-10 o 00:50, Grzexs pisze:

    > Czujnik ciągnie 5 W i steruje LEDem 3 W!

    Czyli miesięcznie 4KW, czyli 2 PLN. Faktycznie, koszt kolosalny

    --
    Pete

  • 33. Data: 2016-11-10 11:29:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete pisze:

    > Czyli miesięcznie 4KW, czyli 2 PLN. Faktycznie, koszt kolosalny

    A to chodzi o koszt miesięczny? Myślałem, że o sensownośc robienia
    "oszczędności" przez dwukrotne zwiększenie pobieranej mocy. Chyba
    że w ogóle nie idzie o ekonomię, lecz o podniesienie komfortu przez
    wyeliminowanie światła w nocy. Też nie lubię kiedy jest jasno w
    czasie, gdy mam spać. Więc to akurat doskonale rozumiem. Ale jakieś
    schody gdzie mnie nie ma, za zamkniętymi drzwimi -- a niech się świeci.
    Takie lampki o znikomym poborze, bez żadnych pieprzonych czujek czy
    wyłączników -- super sprawa.

    Jarek

    --
    Im ciemniej, tym przyjemniej.

  • 34. Data: 2016-11-10 14:10:13
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Thu, 10 Nov 2016 10:07:59 +0100, Pete napisał(a):

    > Czyli miesięcznie 4KW, czyli 2 PLN. Faktycznie, koszt kolosalny

    A nie prościej po prostu nie gasić w ogóle tego LEDa?

    --
    Yakhub

  • 35. Data: 2016-11-10 14:17:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-10 o 14:10, Yakhub pisze:

    > A nie prościej po prostu nie gasić w ogóle tego LEDa?

    Ok, rozumiem teraz tok myślenia.
    Prościej albo i nie. Zależy, gdzie ten led świeci.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2016-11-10 21:52:15
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-11-09 23:50, Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > Czujnik ciągnie 5 W i steruje LEDem 3 W!

    Można znaleź takie gdzie (deklarowany) pobór prądu jest rzędu 0,1 W.

    Wiesz może czy to prawda czy takie same tylko etykietka bardziej
    sfałszowana?

  • 37. Data: 2016-11-11 23:18:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-08 o 09:28, Kżyho pisze:

    > Ja też nie cierpię tych wszystkich LEDowych barw. Nawet w tych ciepłych
    > 2700 K dopatruje się jednak innych odcieni i, jak podejrzewam, to co
    > widzę to również efekt właśnie niepełnego pasma światła z LEDów. Bo ono
    > nawet jak ciepłe to ma jakąś taką inną, trochę trupią poświatę.
    Oczywiście że jest niepełne, białe diody dzisiaj się robi z diod
    niebieskich które świecą w luminofor dający kolor zółty, ze stosunku
    tych kolorów wynika barwa białego światła czy jest
    ciepła czy zimna. Dlatego to światło podobnie jak ze świetlówek jest
    takie nieprzyjemne dla oka.Żarówki czy zwykłe czy halogeny dają pełne
    pokrycie pasma od podczerwieni aż do fioletu a nawet UV dla halogenów.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 38. Data: 2016-11-12 14:27:32
    Od: KIKI <n...@e...il>

> [...]
    > takie nieprzyjemne dla oka.Żarówki czy zwykłe czy halogeny dają pełne
    > pokrycie pasma od podczerwieni aż do fioletu a nawet UV dla halogenów.

    A wiecie co... Wymieniłem już większość halogenów na LEDY, takie 6W na
    12V. Oczywiście zasilacze trzeba było nowe, bo stare migały. Kupiłem
    ciepłe i jest tak jasno jak nigdy. Kiedyś trzeba było dawać ledy 2x
    gęściej, a te 6W tak dają czadu jak słońce.
    Jak patrzę na halogeny to wydają mi się teraz syfiaste :-)

  • 39. Data: 2016-11-13 00:10:34
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-12 o 14:27, KIKI pisze:

> [...]
    > gęściej, a te 6W tak dają czadu jak słońce.
    > Jak patrzę na halogeny to wydają mi się teraz syfiaste :-)

    Ja też mam trochę ledów, jak się kupuje z głową to się sprawdzają,
    trzeba co najmniej 2* mocniejsze niż wychodzi z lumenów i nie najtańsze
    :) dają radę :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2016-11-13 00:15:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-30 o 19:37, Marcin N pisze:
    > Myślę, jak wykonać instalację oświetleniową na schodach (dwa
    > przełączniki - na górze i na dole).
    >
    > Warto pchać się w przekaźniki? Będzie drożej. Czy może klasycznie?

    Ja zrobiłem zejście do piwnicy i garażu z domu na czujnik podczerwieni i
    taka kombinacja jest najlepsza, tak musiałbym mieć 3 włączniki,
    wlampie zwykła żarówka czas 20sek wystarcza spokojnie, uchylenie drzwi
    wystarcza żeby mnie czujnik "zobaczył" i włączył lampę. jedynie jak idę
    od garażu to muszę machnąć ręką przed czujnikiem bo jest przy samych
    drzwiach a idę do niego od tyłu, ale to mały problem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K