  • 1. Data: 2011-02-03 19:08:40
    Temat: Wszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią napowietrzną :)
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Nie ma sensu zwracać się do Energetyki, czy TPSA z prośbą o skablowanie
    linii.

    Można sobie poradzić z problemem na własną rękę:

    http://www.tvn24.pl/2409296,28377,0,1,1,nie-ma-takie
    go-numeru,wideo.html

    :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2011-02-03 20:52:54
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote in message

    z problemem na własną rękę:

    > http://www.tvn24.pl/2409296,28377,0,1,1,nie-ma-takie
    go-numeru,wideo.html

    Ja bym to obciął i tyle by było negocjacji.

  • 3. Data: 2011-02-03 21:05:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 20:08:40 +0100, wolim napisał(a):

    > Można sobie poradzić z problemem na własną rękę:
    >
    > http://www.tvn24.pl/2409296,28377,0,1,1,nie-ma-takie
    go-numeru,wideo.html

    > :)

    A tymczasem właściciel działki powinien wysłać do TPSA żądanie usunięcia
    ich infrastruktury ze swojej ziemi, wyznaczając termin na dokonanie tego, a
    po jego upłynięciu usunąć na koszt TPSA.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2011-02-03 21:53:25
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 3 Feb 2011 22:05:16 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

> [...]
    > ich infrastruktury ze swojej ziemi, wyznaczając termin na dokonanie tego, a
    > po jego upłynięciu usunąć na koszt TPSA.

    I działa to z każdą tego typu infrastrukturą? Przez naszą działkę leci
    rura z wodą - blisko do podłączenia się ;-) ale z ciekawości myślałem
    czy z racji takiego przebiegu nie można od wodociągów czegoś wywalczyć.

    --
    ŁC
    Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam - ilekroć obok nich

  • 5. Data: 2011-02-03 22:42:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wiadomości news:c1.01.3PLYd8$06Q@mike.oldfield.org.pl...
    > A tymczasem właściciel działki powinien wysłać do TPSA żądanie usunięcia
    > ich infrastruktury ze swojej ziemi, wyznaczając termin na dokonanie tego,
    > po jego upłynięciu usunąć na koszt TPSA.

    obawiam sie ze to takie łatwe nie jest... nawet jak ktos ci dom na dzialce
    wybuduje (np przekroczy granice) to nie ma jak go pogonić.

    b.

  • 6. Data: 2011-02-03 23:17:43
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-02-03 22:53, ŁC pisze:

    > I działa to z każdą tego typu infrastrukturą? Przez naszą działkę leci
    > rura z wodą - blisko do podłączenia się ;-) ale z ciekawości myślałem
    > czy z racji takiego przebiegu nie można od wodociągów czegoś wywalczyć.

    Znajomy miał podobną sytuację. Przez jego lokal w szergówce przechodził
    kabel TPSA. Podanie o podłączenie telefonu -> BMT. Udał się do siedziby
    i zapytał o plany i uzgodnienia na przejście przez jego nieruchomość.
    Brak konkretnych odpowiedzi. To zapytał z kim uzgodnić kiedy mają zamiar
    usunąć ten bezprawny kabel, bo on wyznacza im termin 7 dni.
    Od razu pojawiły się możliwości techniczne podłączenia telefonu i za 2
    dni już aparat działał ;) A wcześniej przez 2 lata podania o podłączenie
    były olewane.
    No ale to było ponad 10 lat temu więc może to być nieprawda ;)

    Marek

  • 7. Data: 2011-02-04 06:37:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:
    > Nie ma sensu zwracać się do Energetyki, czy TPSA z prośbą o skablowanie
    > linii.
    >
    > Można sobie poradzić z problemem na własną rękę:

    A ja się dziwię niezmiernie jakim sposobem wydano temu panu pozwolenie
    na budowę...
    Czy kabel ktoś zainstalował w trakcie budowy...?

    Czemu na to właściciel pozwolił?

    A jak już tam był, to jakim sposobem nie został uwzględniony przy
    procedurze uzyskania PnB...???

    A może był tam na lewo??? :-)))

    No chyba bym się nie cyrtolił z kablem... W momencie stawiania murów,
    kiedy okazałoby się, że koliduje mo on z murami domu, wyciąłbym go i
    niech się tpsa martwi... w końcu ja mam wszystkie pozwolenia i dom
    stawiam legalnie na swoim terenie... Niech wewzą nadzór budowlany :-))),
    albo sobie jakoś inaczej radzą.

    Jakiś kant tu widzę...

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-02-04 06:50:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No chyba bym się nie cyrtolił z kablem... W momencie stawiania murów,
    > kiedy okazałoby się, że koliduje mo on z murami domu, wyciąłbym go i niech
    > się tpsa martwi...

    i jakbyś trafił na optyczny to bys nieżle popłynął. Nie masz prawa do
    zniszczenia cudzego mienia nawet jeśli jest na twojej posesji.
    zdaje sie ze jedyna mozliwosc samodzielnego usunięcia go to natychmiast po
    jego budowie - cos tak czytałem.

    b.

  • 9. Data: 2011-02-04 08:28:43
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

> [...]
    > zniszczenia cudzego mienia nawet jeśli jest na twojej posesji.
    > zdaje sie ze jedyna mozliwosc samodzielnego usunięcia go to natychmiast po

    O! Witam kolegę serdecznie,
    Ale zdaje się, że kolega reprezentuje firmę która najczęściej tak robi
    kształtując rzeczywistość metodą faktów dokonanych.

    Ostatnie zmiany w KC pozwalają dochodzić od niechcianego "gościa
    rekompensaty".
    A moja rada?
    Jak tego czegoś nie ma w planach, wyrysach, mapkach, KW, etc. Czyli
    oficjalnie nic o takim cudzie nie wiemy to takie coś "przypadkowo
    doprowadzamy" do stanu nieczynności. Bo skąd mielibyśmy wiedzieć że tam coś
    jest lub było?
    Po czym zupełnie legalnie gonimy ewentualnie ekipę naprawczą za wstęp na
    cudzy teren. (wzywamy policję),
    Potem pozwalamy zabrać z naszego terenu resztki cudzej infrastruktury albo
    negocjujemy stosowną rekompensatę za ograniczone korzystanie z własnej
    nieruchomości (stała miesięczna oplata + VAT)
    UWAGA! Sprawdzić KW czy jest tam służebność. Bo jak jest to pozostaje tylko
    dogadanie się.
    sorry za kodowanie ale nie mam na to wpływu,

    Hej, Budyń napisz jak Wy to robicie,
    Pzdr.
    X.x.

  • 10. Data: 2011-02-04 08:51:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > O! Witam kolegę serdecznie,
    > Ale zdaje się, że kolega reprezentuje firmę która najczęściej tak robi
    > kształtując rzeczywistość metodą faktów dokonanych.

    tak robi tepsa, energetyka sie hamuje :-) Najczesciej to sa zaszłości -
    obecnie dba sie o uzgodnienia z włascicielami.

> [...]
    > oficjalnie nic o takim cudzie nie wiemy to takie coś "przypadkowo
    > doprowadzamy" do stanu nieczynności. Bo skąd mielibyśmy wiedzieć że tam

    Linie napowietrzną widać, kablowa jest zwykle wrysowana - wiec nie tak łatwo
    o ten "przypadek".

    > Po czym zupełnie legalnie gonimy ewentualnie ekipę naprawczą za wstęp na
    > cudzy teren. (wzywamy policję),

    Jak nie było zgody wczesniej - takie prawo nawet do tych linii co widać.

    > negocjujemy stosowną rekompensatę za ograniczone korzystanie z własnej
    > nieruchomości (stała miesięczna oplata + VAT)

    jakies smieszna kwoty wychodzą. I raczej bez vatu :-)

    > Hej, Budyń napisz jak Wy to robicie,

    Skutecznie :-)

    W kazdym razie jesli ktos ma ochote kupic dzialke z linią, a mówią mu że
    łatwo energetyke pogoni z działki - to ja mówie: to nie takie proste.

    b.