  • 21. Data: 2011-02-04 11:03:09
    Temat: Re: Wszystkim, którzy zastanawiają się nad zakupem działki z linią napowietrzną :)
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:283d6611-27c5-435a-895c-c18d62bcdec9@z31g2000vb
    s.googlegroups.com...
    >czyja ziemia, tego dom...:-)
    >stajesz się współwłaścicielem domu sąsiada... :-)

    niestety nie - sąsiad bez problemu wpisze ci przymusowo słuzebnosc tego
    kawałka terenu który ci zajął. Chore ale prawdziwe.

    b.

  • 22. Data: 2011-02-04 11:25:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > wiadomości news:iiges9$n4l$1@news.onet.pl...
    >
    > zwykle kable , nawet te nielegalne na mapach są

    > To mozesz zrobić -zniszczyć nie możesz.

    > jest jakis przepis chyba w kodeksie cywilnym ze jak ci ktos zajmuje
    > dzialke to mozesz go pogonic ale "natychmiast" - czytałem jakis wyrok
    > czy cos takiego: koles wybudował płot na dziace sąsiada wiec ten
    > chciał go rozebrać - i sąd orzekł ze mógł to zrobić "natychmiast" nazwijmy
    > to w
    > trybie ratowania działki, ale 3 tygodnie po budowie juz nie - wtedy
    > juz obowiązuje przepisy rozbiorkowe i pełna procedura.

    A jak sie kabel zerwie przypadkowo, na przykład gałąź go zerwie.

    chciałem zwrócić uwagę że prowadzenie linii napowietrznej ponad czyimś
    terenem wymaga zgody posiadacza tego terenu. Jeśli TPSA nie ma papierów na
    tę przewieszkę to gdy nasapi przypadkowa awaria tej linii mogą właściciela
    działki cmoknąć w trąbkę, a najprościej jto sobie puścić kabelek w granicy
    miedzy działkami.

  • 23. Data: 2011-02-04 11:28:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > działki cmoknąć w trąbkę, a najprościej jto sobie puścić kabelek w granicy
    > miedzy działkami.

    nie ma pojęcie "miedzy działkami" - bedzie po jednej, albo po drugiej albo
    na obu.

    b.

  • 24. Data: 2011-02-04 11:36:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...

    > niestety nie - sąsiad bez problemu wpisze ci przymusowo słuzebnosc
    > tego kawałka terenu który ci zajął. Chore ale prawdziwe.

    la la la...

    można uzyskać taka służebność (co nie jest raczej proste) ale i tak nie
    znaczy to wcale że będzie ona darmowa.

  • 25. Data: 2011-02-04 11:46:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > można uzyskać taka służebność (co nie jest raczej proste) ale i tak nie
    > znaczy to wcale że będzie ona darmowa.

    wniosek do sądu i tyle, co ma byc nieproste jak sytuacja jest jasna.
    Odszkodowanie owszem - ale w polskiej rzeczywistosci - niewielkie. To nie
    ameryka. W polsce prawo własnosci jest jest kiepsko respektowane.

    b.

  • 26. Data: 2011-02-04 11:51:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > Odszkodowanie owszem - ale w polskiej rzeczywistosci - niewielkie.
    > To nie ameryka. W polsce prawo własnosci jest jest kiepsko

    imho to gadasz sobie takie tam bzdetki...

    aby komuś zabudować działkę trzeba raczej na 100% popełnić samowolę
    budowlaną, więc pierwsze co czeka delikwenta to doprowadzić swoją budowę do
    statusu legalności, a to nie bezie proste, szczególnei ze trzeba w tym celu
    mieć porządek w paierach a nie można go mieć nie mając tytułu prawnego do
    dysponowania gruntem pod wybudowanym obiektem.

  • 27. Data: 2011-02-04 11:57:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > celu mieć porządek w paierach a nie można go mieć nie mając tytułu
    > prawnego do dysponowania gruntem pod wybudowanym obiektem.

    dlatego w trakcie procesu "naprawczego" występuje sie do sądu o ustanowienie
    służebnosci. Do wyboru jest rozbiórka lub ustanowienie tej służebnosci.
    Zgdnij co postanowi sąd?

    b.

  • 28. Data: 2011-02-04 11:59:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > dlatego w trakcie procesu "naprawczego" występuje sie do sądu o
    > ustanowienie służebnosci. Do wyboru jest rozbiórka lub ustanowienie
    > tej służebnosci. Zgdnij co postanowi sąd?

    ty już wiesz co sąd postanowi w każdej sytuacji? dobry jesteś, powinieneś
    grać w totka.

  • 29. Data: 2011-02-04 16:14:18
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-02-04 10:45, GS pisze:
> [...]
    > nie przejmowałem. 2 dni pózniej zawitało na budowę wosjko że jakiś kabel
    > im uszkodziłem. Pokazałem dokumentację gdzie kabla nie było. Wojacy do
    > mnie że to tajny kabel więc na cywilnych mapach jego nie ma ;-) Żądali
    > natychmiastowej naprawy. Wskazałem im najbliższe drzewo z którym mogliby
    > by sobie o tym porozmawiać poczem poprosiłem o oficjane pismo z ich
    > strony z prośbą/groźbą/rozkazem naprawy kabla z podaniem jego
    > lokalizacji na konkretnej mapie. Więcej się nie pojawili, kabel
    > (przerwany) leży w ziemi od ponad 2 lat. Więcej tematu nie było.

    A do służby rezerwowej jeszcze mogą wzywać?

    Pozdrawiam
    Czesławek

  • 30. Data: 2011-02-04 18:47:13
    Temat: Re: Wszystkim, kt rzy zastanawiaj si nad zakupem dzia ki z lini napowietrzn :)
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    > sorry za kodowanie ale nie mam na to wp?ywu,

    Możesz tu nie pisać