-
41. Data: 2023-11-17 18:56:18
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 17/11/2023 06:17, Cavallino wrote:
> W dniu 16-11-2023 o 21:19, ddddddddddd pisze:
>
>>>>> Przez resztę czasu prąd z sieci, czyli odllicz połowę.
>>>>
>>>> przez resztę czasu prąd z sieci z taryfy nocnej, czyli 4x tańszy
>>>
>>> A za dnia to skąd?
>>> Przecież będą dni, że ze słońca będziesz miał po kilkaset Wh łącznie.
>>
>> będę ładował baterię w nocy i wykorzystywał energię w dzień
>
> Ale w ten sposób już nie będziesz miał w niej miejsca, gdyby jednak
> słońce zaświeciło następnego dnia.
>
> Doliczyłeś te kwoty do rachunku i obniżyłeś spodziewany zysk z
> instalacji o tą część?
>
jak pisałem wcześniej, samo używanie baterii bez paneli też się szybko
zwraca. A żeby mieć lepszy zwrot tworzę sobie 'pogodówkę' - na podstawie
prognozy zachmurzenia w dniu następnym będę ustalał poziom naładowania w
nocy. Na chwilę obecną jestem bliski rozpracowania komunikacji z
inwerterem testowo już wysyłałem ustawienia z poziomu nRF connect (bo
łączę się przez bluetooth) i działa, przy czym wysyłałem pojedyncze
konkretne ustawienie
>>>> nie kalkulowałem tego dla Polski bo mnie to nie obchodzi,
>>>
>>> A nas UK.
>>
>> to po co pytasz?
>
> A po co tu o tym piszesz?
wróć do pierwszego mojego posta i zobacz na co odpowiada
>
>
>
> napisałem tylko, że warunki mogą się zmienić i bateria
>> może się opłacać i w Polsce, bo już się opłaca w innych krajach.
>
> Głównie dlatego, że inaczej kosztuje.
>
> Gdyby u nas były po 1000 zł za 1kWh to sam bym wziął.
kosztuje raczej tyle samo, chyba że chińczyk dolicza vat
>
>
>> Dzisiaj nawet dowiedziałem się, że mój dostawca (niestety jeszcze nie
>> w mojej części kraju) daje darmową (całkowicie darmową) energię gdy ma
>> nadwyżkę (dziś i wczoraj była to jedna godzina, ok. 18:00). Jutro
>> podobnie może być i w PL
>
> Instalacja potrafi to wykorzystać automatycznie?
raczej żadna, z tego co widzę ludzie to ręcznie włączają, ale nie widzę
problemu żeby to zautomatyzować
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
42. Data: 2023-11-17 18:57:51
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 17/11/2023 06:20, Cavallino wrote:
>> bo trzeba dbać żeby dużo tej baterii nie używać? ;)
>
> Nie, zupełnie odwrotnie.
> Siłą rzeczy codziennie w trasy nie jeździsz, więc nie używasz 100% dzień
> w dzień.
>
a jak ktoś jeździ w trasy, to lepiej jednak ICE?
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
43. Data: 2023-11-18 09:22:51
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 17 Nov 2023 17:57:51 +0000, ddddddddddd
> a jak ktoś jeździ w trasy, to lepiej jednak ICE?
Jeśli się jeździ dużo w trasy, literalnie przeloty są powyżej 200km
dziennie, to paradoksalnie BEV się bardziej opłaca, bo tańsze jest
jego utrzymanie na prądzie niż na paliwie i szybciej się zwróci.
Oczywiście, trzeba średnio godzinę więcej na trasie "zmarnować".
I owszem, w Polsce jest to bardziej upierdliwe, ale u ciebie,
w sensie w UK, ładowarek jest w opór, znacznie więcej w stosunku
do PL.
Inna sprawa że ja chciałem sobie BEVa do pracy kupić (VAN) i oferty
praktycznie nie ma, są tylko miejskie wozidła z baterią 40kWh
i zasięgiem 150-200km. No a jednak 70-80kWh czyli 300-400km (czyli
znowu bym musiał SUVa typu TMY tak jak obecny MOPHEV), by się przydało
mieć w przypadku samochodu do pracy, bo ja 200km jestem w stanie od
domu odjechać. Oczywiście, możnaby się u klienta ładować, ale nie każdy
ma instalację domową przygotowaną do tego. ;P
--
Pozdor
Myjk
-
44. Data: 2023-11-18 09:40:52
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-11-2023 o 18:56, ddddddddddd pisze:
> On 17/11/2023 06:17, Cavallino wrote:
>> W dniu 16-11-2023 o 21:19, ddddddddddd pisze:
>>
>>>>>> Przez resztę czasu prąd z sieci, czyli odllicz połowę.
>>>>>
>>>>> przez resztę czasu prąd z sieci z taryfy nocnej, czyli 4x tańszy
>>>>
>>>> A za dnia to skąd?
>>>> Przecież będą dni, że ze słońca będziesz miał po kilkaset Wh łącznie.
>>>
>>> będę ładował baterię w nocy i wykorzystywał energię w dzień
>>
>> Ale w ten sposób już nie będziesz miał w niej miejsca, gdyby jednak
>> słońce zaświeciło następnego dnia.
>>
>> Doliczyłeś te kwoty do rachunku i obniżyłeś spodziewany zysk z
>> instalacji o tą część?
>>
>
> jak pisałem wcześniej, samo używanie baterii bez paneli też się szybko
> zwraca. A żeby mieć lepszy zwrot tworzę sobie 'pogodówkę' - na podstawie
> prognozy zachmurzenia w dniu następnym będę ustalał poziom naładowania w
> nocy. Na chwilę obecną jestem bliski rozpracowania komunikacji z
> inwerterem testowo już wysyłałem ustawienia z poziomu nRF connect (bo
> łączę się przez bluetooth) i działa, przy czym wysyłałem pojedyncze
> konkretne ustawienie
>
>
>
>>>>> nie kalkulowałem tego dla Polski bo mnie to nie obchodzi,
>>>>
>>>> A nas UK.
>>>
>>> to po co pytasz?
>>
>> A po co tu o tym piszesz?
>
> wróć do pierwszego mojego posta i zobacz na co odpowiada
Wiem na co odpowiada, ale wprowadziłeś w błąd.
Nie chodzi o poziom ceny prądu, tylko o lokalne uwarunkowania w UK.
A to już jest poza tematyką wątku i nikogo nie obchodzi.
>> Gdyby u nas były po 1000 zł za 1kWh to sam bym wziął.
>
> kosztuje raczej tyle samo, chyba że chińczyk dolicza vat
Chińczyk Ci montował?
-
45. Data: 2023-11-18 09:42:56
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-11-2023 o 18:57, ddddddddddd pisze:
> On 17/11/2023 06:20, Cavallino wrote:
>>> bo trzeba dbać żeby dużo tej baterii nie używać? ;)
>>
>> Nie, zupełnie odwrotnie.
>> Siłą rzeczy codziennie w trasy nie jeździsz, więc nie używasz 100%
>> dzień w dzień.
>>
>
> a jak ktoś jeździ w trasy, to lepiej jednak ICE?
Jak ktoś jeździ codziennie?
To zależy ile tej trasy dzień w dzień i gdzie się ładujesz.
Jeśli przekracza dwukrotność zasięgu, albo nie ma opcji szybkiego
ładowania każdej nocy w domu, to pewnie tak.
Jeśli te trasy to po 50 czy 100 km, to w ogóle pytanie bez sensu.
-
46. Data: 2023-11-18 09:44:54
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-11-2023 o 18:42, Myjk pisze:
> Fri, 17 Nov 2023 10:22:06 +0100, Cavallino
>
>> Te setki tysięcy km przebiegu, to nie jest przebieg rozładowujący
>> baterię w 100% w ciągu każdego dnia, dzień w dzień przez 10 lat.
>>
>> Bo gdyby tak było, to nie byłyby setki tysięcy km, tylko miliony:
>> 365 dni * 400 km * 10 lat = 1 460 000 km
>
> Nawet zakładając że ktoś dużo jeździ, powiedzmy te 40 tys. km
> rocznie (gdzie przy 30 tys. się zaczyna BEV sensownie czasowo
> zwracać), to jest nadal 110km dziennie, jak odjąć weekendy,
> to jest 166km dziennie. To jest mniej niż 30% wykorzystania
> baterii. Do tego to bezsensowne założenie że wszyscy BEV
> ładują dużym prądem, bo przeciez wszyscy mieszkają w blokach
> i nie mają gniazdek.
>
>> I nikt nie mówi, że tyle to każdy elektryk
>> i jego bateria wytrzyma z palcem w tyłku.
>
> Nikt tak nie twierdzi, ale też nie można pisać/mówić,
> że bateria się całkowicie wysypie po 3 latach jak to
> oponenci BEV twierdzą. Po 10 też się zazwyczaj nie
> wysypie a statystyki pokazują że samochody mają
> 85% wyjściowego zasięgu.
Tak, ale głównie z powodu braku tak dużych przebiegów.
Na milion na jednej baterii to bym nie liczył.
-
47. Data: 2023-11-18 09:49:18
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 18 Nov 2023 09:44:54 +0100, Cavallino
> Tak, ale głównie z powodu braku tak dużych przebiegów.
> Na milion na jednej baterii to bym nie liczył.
Jak ktoś wali takie przebiegi to auto po 3 latach zazwyczaj zmienia,
bo ewidentnie jest użytkowane zarobkowo. A kupuje takie używane już
ktoś kto takich przebiegów nie rąbie, bo jeśli tak, to też kupuje nowe.
Literalnie, nikt prywatnie takich przebiegów nie robi. Nikt normalny. ;P
Czyli nadal ciężko jest zajechać baterię przed 10 latami.
--
Pozdor
Myjk
-
48. Data: 2023-11-18 10:00:20
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-11-2023 o 09:49, Myjk pisze:
> Sat, 18 Nov 2023 09:44:54 +0100, Cavallino
>
>> Tak, ale głównie z powodu braku tak dużych przebiegów.
>> Na milion na jednej baterii to bym nie liczył.
>
> Jak ktoś wali takie przebiegi to auto po 3 latach zazwyczaj zmienia,
> bo ewidentnie jest użytkowane zarobkowo.
Albo nie zmienia, bo nie musi:
https://elektrowoz.pl/auta/ta-tesla-model-s-ma-juz-1
9-miliona-kilometrow-przebiegu-bateria-byla-wymienia
na-obecna-przezyla-1-milion-km/
-
49. Data: 2023-11-18 10:25:30
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 18/11/2023 08:40, Cavallino wrote:
> W dniu 17-11-2023 o 18:56, ddddddddddd pisze:
>> On 17/11/2023 06:17, Cavallino wrote:
>>> W dniu 16-11-2023 o 21:19, ddddddddddd pisze:
>>>
>>>>>>> Przez resztę czasu prąd z sieci, czyli odllicz połowę.
>>>>>>
>>>>>> przez resztę czasu prąd z sieci z taryfy nocnej, czyli 4x tańszy
>>>>>
>>>>> A za dnia to skąd?
>>>>> Przecież będą dni, że ze słońca będziesz miał po kilkaset Wh łącznie.
>>>>
>>>> będę ładował baterię w nocy i wykorzystywał energię w dzień
>>>
>>> Ale w ten sposób już nie będziesz miał w niej miejsca, gdyby jednak
>>> słońce zaświeciło następnego dnia.
>>>
>>> Doliczyłeś te kwoty do rachunku i obniżyłeś spodziewany zysk z
>>> instalacji o tą część?
>>>
>>
>> jak pisałem wcześniej, samo używanie baterii bez paneli też się szybko
>> zwraca. A żeby mieć lepszy zwrot tworzę sobie 'pogodówkę' - na
>> podstawie prognozy zachmurzenia w dniu następnym będę ustalał poziom
>> naładowania w nocy. Na chwilę obecną jestem bliski rozpracowania
>> komunikacji z inwerterem testowo już wysyłałem ustawienia z poziomu
>> nRF connect (bo łączę się przez bluetooth) i działa, przy czym
>> wysyłałem pojedyncze konkretne ustawienie
>>
>>
>>
>>>>>> nie kalkulowałem tego dla Polski bo mnie to nie obchodzi,
>>>>>
>>>>> A nas UK.
>>>>
>>>> to po co pytasz?
>>>
>>> A po co tu o tym piszesz?
>>
>> wróć do pierwszego mojego posta i zobacz na co odpowiada
>
> Wiem na co odpowiada, ale wprowadziłeś w błąd.
> Nie chodzi o poziom ceny prądu, tylko o lokalne uwarunkowania w UK.
>
> A to już jest poza tematyką wątku i nikogo nie obchodzi.
to nie są lokalne uwarunkowania tylko polityka. Lokalne uwarunkowania to
by były, gdybyśmy tą energię ciągnęli z deszczu albo z wiatru. Pod
względem polityki klimatycznej czy socjalnej UK i PL niczym się nie
różnią, więc to że teraz coś w PL nie istnieje, to nie znaczy, że za
chwilę nie może.
>
>>> Gdyby u nas były po 1000 zł za 1kWh to sam bym wziął.
>>
>> kosztuje raczej tyle samo, chyba że chińczyk dolicza vat
>
> Chińczyk Ci montował?
sam montowałem
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
50. Data: 2023-11-18 11:11:39
Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
Od: Kris <k...@g...com>
sobota, 18 listopada 2023 o 09:22:56 UTC+1 Myjk napisał(a):
.
> Inna sprawa że ja chciałem sobie BEVa do pracy kupić (VAN) i oferty
> praktycznie nie ma, są tylko miejskie wozidła z baterią 40kWh
> i zasięgiem 150-200km.
Żeby nie było z tym deklarowanym zasięgiem tak jak z zasięgiem gdańskich autobusów.
https://businessinsider.com.pl/biznes/gdansk-kupil-n
iemieckie-autobusy-elektryczne-po-4-mln-zl-za-sztuke
-teraz-ma-problem/d32rx01
Deklarowane 300-400km, w praktyce 200-300 i to bez ogrzewania/ klimy.