eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWygląda ze lepiej już było
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 74

  • 41. Data: 2023-11-17 18:56:18
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 17/11/2023 06:17, Cavallino wrote:
    > W dniu 16-11-2023 o 21:19, ddddddddddd pisze:
    >
    >>>>> Przez resztę czasu prąd z sieci, czyli odllicz połowę.
    >>>>
    >>>> przez resztę czasu prąd z sieci z taryfy nocnej, czyli 4x tańszy
    >>>
    >>> A za dnia to skąd?
    >>> Przecież będą dni, że ze słońca będziesz miał po kilkaset Wh łącznie.
    >>
    >> będę ładował baterię w nocy i wykorzystywał energię w dzień
    >
    > Ale w ten sposób już nie będziesz miał w niej miejsca, gdyby jednak
    > słońce zaświeciło następnego dnia.
    >
    > Doliczyłeś te kwoty do rachunku i obniżyłeś spodziewany zysk z
    > instalacji o tą część?
    >

    jak pisałem wcześniej, samo używanie baterii bez paneli też się szybko
    zwraca. A żeby mieć lepszy zwrot tworzę sobie 'pogodówkę' - na podstawie
    prognozy zachmurzenia w dniu następnym będę ustalał poziom naładowania w
    nocy. Na chwilę obecną jestem bliski rozpracowania komunikacji z
    inwerterem testowo już wysyłałem ustawienia z poziomu nRF connect (bo
    łączę się przez bluetooth) i działa, przy czym wysyłałem pojedyncze
    konkretne ustawienie



    >>>> nie kalkulowałem tego dla Polski bo mnie to nie obchodzi,
    >>>
    >>> A nas UK.
    >>
    >> to po co pytasz?
    >
    > A po co tu o tym piszesz?

    wróć do pierwszego mojego posta i zobacz na co odpowiada

    >
    >
    >
    >  napisałem tylko, że warunki mogą się zmienić i bateria
    >> może się opłacać i w Polsce, bo już się opłaca w innych krajach.
    >
    > Głównie dlatego, że inaczej kosztuje.
    >
    > Gdyby u nas były po 1000 zł za 1kWh to sam bym wziął.

    kosztuje raczej tyle samo, chyba że chińczyk dolicza vat

    >
    >
    >> Dzisiaj nawet dowiedziałem się, że mój dostawca (niestety jeszcze nie
    >> w mojej części kraju) daje darmową (całkowicie darmową) energię gdy ma
    >> nadwyżkę (dziś i wczoraj była to jedna godzina, ok. 18:00). Jutro
    >> podobnie może być i w PL
    >
    > Instalacja potrafi to wykorzystać automatycznie?

    raczej żadna, z tego co widzę ludzie to ręcznie włączają, ale nie widzę
    problemu żeby to zautomatyzować

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 42. Data: 2023-11-17 18:57:51
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 17/11/2023 06:20, Cavallino wrote:
    >> bo trzeba dbać żeby dużo tej baterii nie używać? ;)
    >
    > Nie, zupełnie odwrotnie.
    > Siłą rzeczy codziennie w trasy nie jeździsz, więc nie używasz 100% dzień
    > w dzień.
    >

    a jak ktoś jeździ w trasy, to lepiej jednak ICE?

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 43. Data: 2023-11-18 09:22:51
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Nov 2023 17:57:51 +0000, ddddddddddd

    > a jak ktoś jeździ w trasy, to lepiej jednak ICE?

    Jeśli się jeździ dużo w trasy, literalnie przeloty są powyżej 200km
    dziennie, to paradoksalnie BEV się bardziej opłaca, bo tańsze jest
    jego utrzymanie na prądzie niż na paliwie i szybciej się zwróci.
    Oczywiście, trzeba średnio godzinę więcej na trasie "zmarnować".
    I owszem, w Polsce jest to bardziej upierdliwe, ale u ciebie,
    w sensie w UK, ładowarek jest w opór, znacznie więcej w stosunku
    do PL.

    Inna sprawa że ja chciałem sobie BEVa do pracy kupić (VAN) i oferty
    praktycznie nie ma, są tylko miejskie wozidła z baterią 40kWh
    i zasięgiem 150-200km. No a jednak 70-80kWh czyli 300-400km (czyli
    znowu bym musiał SUVa typu TMY tak jak obecny MOPHEV), by się przydało
    mieć w przypadku samochodu do pracy, bo ja 200km jestem w stanie od
    domu odjechać. Oczywiście, możnaby się u klienta ładować, ale nie każdy
    ma instalację domową przygotowaną do tego. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 44. Data: 2023-11-18 09:40:52
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-11-2023 o 18:56, ddddddddddd pisze:
    > On 17/11/2023 06:17, Cavallino wrote:
    >> W dniu 16-11-2023 o 21:19, ddddddddddd pisze:
    >>
    >>>>>> Przez resztę czasu prąd z sieci, czyli odllicz połowę.
    >>>>>
    >>>>> przez resztę czasu prąd z sieci z taryfy nocnej, czyli 4x tańszy
    >>>>
    >>>> A za dnia to skąd?
    >>>> Przecież będą dni, że ze słońca będziesz miał po kilkaset Wh łącznie.
    >>>
    >>> będę ładował baterię w nocy i wykorzystywał energię w dzień
    >>
    >> Ale w ten sposób już nie będziesz miał w niej miejsca, gdyby jednak
    >> słońce zaświeciło następnego dnia.
    >>
    >> Doliczyłeś te kwoty do rachunku i obniżyłeś spodziewany zysk z
    >> instalacji o tą część?
    >>
    >
    > jak pisałem wcześniej, samo używanie baterii bez paneli też się szybko
    > zwraca. A żeby mieć lepszy zwrot tworzę sobie 'pogodówkę' - na podstawie
    > prognozy zachmurzenia w dniu następnym będę ustalał poziom naładowania w
    > nocy. Na chwilę obecną jestem bliski rozpracowania komunikacji z
    > inwerterem testowo już wysyłałem ustawienia z poziomu nRF connect (bo
    > łączę się przez bluetooth) i działa, przy czym wysyłałem pojedyncze
    > konkretne ustawienie
    >
    >
    >
    >>>>> nie kalkulowałem tego dla Polski bo mnie to nie obchodzi,
    >>>>
    >>>> A nas UK.
    >>>
    >>> to po co pytasz?
    >>
    >> A po co tu o tym piszesz?
    >
    > wróć do pierwszego mojego posta i zobacz na co odpowiada

    Wiem na co odpowiada, ale wprowadziłeś w błąd.
    Nie chodzi o poziom ceny prądu, tylko o lokalne uwarunkowania w UK.

    A to już jest poza tematyką wątku i nikogo nie obchodzi.

    >> Gdyby u nas były po 1000 zł za 1kWh to sam bym wziął.
    >
    > kosztuje raczej tyle samo, chyba że chińczyk dolicza vat

    Chińczyk Ci montował?


  • 45. Data: 2023-11-18 09:42:56
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-11-2023 o 18:57, ddddddddddd pisze:
    > On 17/11/2023 06:20, Cavallino wrote:
    >>> bo trzeba dbać żeby dużo tej baterii nie używać? ;)
    >>
    >> Nie, zupełnie odwrotnie.
    >> Siłą rzeczy codziennie w trasy nie jeździsz, więc nie używasz 100%
    >> dzień w dzień.
    >>
    >
    > a jak ktoś jeździ w trasy, to lepiej jednak ICE?

    Jak ktoś jeździ codziennie?
    To zależy ile tej trasy dzień w dzień i gdzie się ładujesz.
    Jeśli przekracza dwukrotność zasięgu, albo nie ma opcji szybkiego
    ładowania każdej nocy w domu, to pewnie tak.
    Jeśli te trasy to po 50 czy 100 km, to w ogóle pytanie bez sensu.


  • 46. Data: 2023-11-18 09:44:54
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-11-2023 o 18:42, Myjk pisze:
    > Fri, 17 Nov 2023 10:22:06 +0100, Cavallino
    >
    >> Te setki tysięcy km przebiegu, to nie jest przebieg rozładowujący
    >> baterię w 100% w ciągu każdego dnia, dzień w dzień przez 10 lat.
    >>
    >> Bo gdyby tak było, to nie byłyby setki tysięcy km, tylko miliony:
    >> 365 dni * 400 km * 10 lat = 1 460 000 km
    >
    > Nawet zakładając że ktoś dużo jeździ, powiedzmy te 40 tys. km
    > rocznie (gdzie przy 30 tys. się zaczyna BEV sensownie czasowo
    > zwracać), to jest nadal 110km dziennie, jak odjąć weekendy,
    > to jest 166km dziennie. To jest mniej niż 30% wykorzystania
    > baterii. Do tego to bezsensowne założenie że wszyscy BEV
    > ładują dużym prądem, bo przeciez wszyscy mieszkają w blokach
    > i nie mają gniazdek.
    >
    >> I nikt nie mówi, że tyle to każdy elektryk
    >> i jego bateria wytrzyma z palcem w tyłku.
    >
    > Nikt tak nie twierdzi, ale też nie można pisać/mówić,
    > że bateria się całkowicie wysypie po 3 latach jak to
    > oponenci BEV twierdzą. Po 10 też się zazwyczaj nie
    > wysypie a statystyki pokazują że samochody mają
    > 85% wyjściowego zasięgu.

    Tak, ale głównie z powodu braku tak dużych przebiegów.
    Na milion na jednej baterii to bym nie liczył.


  • 47. Data: 2023-11-18 09:49:18
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 09:44:54 +0100, Cavallino

    > Tak, ale głównie z powodu braku tak dużych przebiegów.
    > Na milion na jednej baterii to bym nie liczył.

    Jak ktoś wali takie przebiegi to auto po 3 latach zazwyczaj zmienia,
    bo ewidentnie jest użytkowane zarobkowo. A kupuje takie używane już
    ktoś kto takich przebiegów nie rąbie, bo jeśli tak, to też kupuje nowe.
    Literalnie, nikt prywatnie takich przebiegów nie robi. Nikt normalny. ;P
    Czyli nadal ciężko jest zajechać baterię przed 10 latami.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 48. Data: 2023-11-18 10:00:20
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2023 o 09:49, Myjk pisze:
    > Sat, 18 Nov 2023 09:44:54 +0100, Cavallino
    >
    >> Tak, ale głównie z powodu braku tak dużych przebiegów.
    >> Na milion na jednej baterii to bym nie liczył.
    >
    > Jak ktoś wali takie przebiegi to auto po 3 latach zazwyczaj zmienia,
    > bo ewidentnie jest użytkowane zarobkowo.

    Albo nie zmienia, bo nie musi:
    https://elektrowoz.pl/auta/ta-tesla-model-s-ma-juz-1
    9-miliona-kilometrow-przebiegu-bateria-byla-wymienia
    na-obecna-przezyla-1-milion-km/



  • 49. Data: 2023-11-18 10:25:30
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 18/11/2023 08:40, Cavallino wrote:
    > W dniu 17-11-2023 o 18:56, ddddddddddd pisze:
    >> On 17/11/2023 06:17, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 16-11-2023 o 21:19, ddddddddddd pisze:
    >>>
    >>>>>>> Przez resztę czasu prąd z sieci, czyli odllicz połowę.
    >>>>>>
    >>>>>> przez resztę czasu prąd z sieci z taryfy nocnej, czyli 4x tańszy
    >>>>>
    >>>>> A za dnia to skąd?
    >>>>> Przecież będą dni, że ze słońca będziesz miał po kilkaset Wh łącznie.
    >>>>
    >>>> będę ładował baterię w nocy i wykorzystywał energię w dzień
    >>>
    >>> Ale w ten sposób już nie będziesz miał w niej miejsca, gdyby jednak
    >>> słońce zaświeciło następnego dnia.
    >>>
    >>> Doliczyłeś te kwoty do rachunku i obniżyłeś spodziewany zysk z
    >>> instalacji o tą część?
    >>>
    >>
    >> jak pisałem wcześniej, samo używanie baterii bez paneli też się szybko
    >> zwraca. A żeby mieć lepszy zwrot tworzę sobie 'pogodówkę' - na
    >> podstawie prognozy zachmurzenia w dniu następnym będę ustalał poziom
    >> naładowania w nocy. Na chwilę obecną jestem bliski rozpracowania
    >> komunikacji z inwerterem testowo już wysyłałem ustawienia z poziomu
    >> nRF connect (bo łączę się przez bluetooth) i działa, przy czym
    >> wysyłałem pojedyncze konkretne ustawienie
    >>
    >>
    >>
    >>>>>> nie kalkulowałem tego dla Polski bo mnie to nie obchodzi,
    >>>>>
    >>>>> A nas UK.
    >>>>
    >>>> to po co pytasz?
    >>>
    >>> A po co tu o tym piszesz?
    >>
    >> wróć do pierwszego mojego posta i zobacz na co odpowiada
    >
    > Wiem na co odpowiada, ale wprowadziłeś w błąd.
    > Nie chodzi o poziom ceny prądu, tylko o lokalne uwarunkowania w UK.
    >
    > A to już jest poza tematyką wątku i nikogo nie obchodzi.

    to nie są lokalne uwarunkowania tylko polityka. Lokalne uwarunkowania to
    by były, gdybyśmy tą energię ciągnęli z deszczu albo z wiatru. Pod
    względem polityki klimatycznej czy socjalnej UK i PL niczym się nie
    różnią, więc to że teraz coś w PL nie istnieje, to nie znaczy, że za
    chwilę nie może.

    >
    >>> Gdyby u nas były po 1000 zł za 1kWh to sam bym wziął.
    >>
    >> kosztuje raczej tyle samo, chyba że chińczyk dolicza vat
    >
    > Chińczyk Ci montował?

    sam montowałem

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 50. Data: 2023-11-18 11:11:39
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 listopada 2023 o 09:22:56 UTC+1 Myjk napisał(a):
    .
    > Inna sprawa że ja chciałem sobie BEVa do pracy kupić (VAN) i oferty
    > praktycznie nie ma, są tylko miejskie wozidła z baterią 40kWh
    > i zasięgiem 150-200km.
    Żeby nie było z tym deklarowanym zasięgiem tak jak z zasięgiem gdańskich autobusów.
    https://businessinsider.com.pl/biznes/gdansk-kupil-n
    iemieckie-autobusy-elektryczne-po-4-mln-zl-za-sztuke
    -teraz-ma-problem/d32rx01
    Deklarowane 300-400km, w praktyce 200-300 i to bez ogrzewania/ klimy.


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1