  • 1. Data: 2011-09-21 08:53:40
    Temat: Wykończenie ścian domu szkieletowego od wewnątrz
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Witam.
    Zauważyłem na podwórku jednego z domów w okolicy kilka palet tynku
    gipsowego maszynowego.
    Zdziwiło mnie to, bo dom jest budowany w systemie szkieletowym...
    Zawsze myślałem, że ściany w takim domu wykańcza się płytami k-g.
    W jaki sposób kłaść tynk gipsowy w takich domach? Na OSB?

    A! I przy okazji jeszcze jedno pytanie dotyczące płyt fundamentowych.
    Czy styropian pod płytą po kilkunastu-dziesięciu latach nie będzie
    "siadał" (nie będzie się zgniatał pod ciężarem domu). Pytanie może
    śmieszne, ale jakoś nie mam zaufania do domów stawianych na płycie
    styropianowej :)

    Pozdry,
    MW

  • 2. Data: 2011-09-21 09:51:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 21 Wrz, 10:53, wolim <n...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Zawsze myślałem, że ściany w takim domu wykańcza się płytami k-g.
    > W jaki sposób kłaść tynk gipsowy w takich domach? Na OSB?

    a ściany wewnętrzne też są w szkielecie?... bo ja zastanawiałem się u
    siebie, czy szkielet czy suporeks...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-09-21 10:04:36
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-21 11:51, s_13 pisze:

    > a ściany wewnętrzne też są w szkielecie?... bo ja zastanawiałem się u
    > siebie, czy szkielet czy suporeks...

    Raczej w szkielecie, bo nie widziałem, żeby przywozili na budowę
    jakiekolwiek pustaki...

    Pozdry,
    Mw

  • 4. Data: 2011-09-21 11:17:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    > Zawsze myślałem, że ściany w takim domu wykańcza się płytami k-g.
    > W jaki sposób kłaść tynk gipsowy w takich domach? Na OSB?

    pewnei tak...

> [...]
    > "siadał" (nie będzie się zgniatał pod ciężarem domu). Pytanie może
    > śmieszne, ale jakoś nie mam zaufania do domów stawianych na płycie

    a nawet jak sie troszkę skompresuje to co się stanie złego?

  • 5. Data: 2011-09-21 11:20:54
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-21 13:17, Marek Dyjor pisze:

    > a nawet jak sie troszkę skompresuje to co się stanie złego?

    Problem w tym, żeby kompresował się równomiernie...

  • 6. Data: 2011-09-21 11:30:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >a nawet jak sie troszkę skompresuje to co się stanie złego?

    Jak równomiernie osiądzie to i może nic złego chociaż nie wiem jak tam
    przyłącza czy nie popękają np rury kanalizacyjne
    A jak osiądzie tylko jedna strona? Albo po 15 latach styro zacznie gnić i
    itp?
    Zdarzało mi się po budowie wykopać ziemi kawałki styro i nie wyglądały jak
    nowe a to tylko 1-2 lata było
    Też zastanawiam się poważnie nad płytą fundamentowa w swoim drugim domu ale
    tez mnie nurtuje kwestia trwałości styropianu pod tą płyta

  • 7. Data: 2011-09-21 11:32:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

    > Problem w tym, żeby kompresował się równomiernie...

    znasz sie troszkę na fizyce? :)

    a zreszta poszujah danych styropianów nawierzchniowych.

    termo-x dla 10% odkształcenia wymaga ciśnienia 300kPa co daje ok 30 t na m2
    :)

    FS20 - ma 140 kPa