  • 1. Data: 2009-12-16 12:15:40
    Temat: Wykup gruntow
    Od: "MIX-NET" <m...@g...pl>

    Mam mieszkanie wlasnosciowe spoldziecze.
    Czy warto wykupic do tego mieszkania grunty ze spoldzielni? Podobno od
    nowego roku zmieniaja sie przepisy i juz chyba bedzie drozej. Jakie sa plusy
    i minusy tej operacji? Jak to sie zalatwia od strony proceduralnej?

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 2. Data: 2009-12-16 14:11:34
    Temat: Re: Wykup gruntow
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MIX-NET" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowego roku zmieniaja sie przepisy i juz chyba bedzie drozej. Jakie sa
    > plusy i minusy tej operacji? Jak to sie zalatwia od strony proceduralnej?

    Nie ma takiej konstrukcji prawnej. Niczego nie kupujesz, tylko
    przekształcasz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego na
    odrębną własność. I jest to bezpłatne. Ponosisz tylko koszty notariusza,
    które także sa ustawowo okreslone.

  • 3. Data: 2009-12-16 21:32:08
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

    wiadomości news:hgb0hm$le2$1@newsread1.aster.pl...

    > Nie ma takiej konstrukcji prawnej. Niczego nie kupujesz, tylko
    > przekształcasz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego na
    > odrębną własność. I jest to bezpłatne.

    No wlasnie. Spoldzielnia wystosowala jakies pismo, ze w przypadku checi
    przeksztalcenia trzeba im oddac za docieplenie budynku cos kolo 7000 zl (w
    moim przypadku). To jakas bzdura jest. Place fundusz remontowy,
    modernizacyjny i eksploatacje budynku. Czy po przeksztalceniu mieszkania w
    odrebna wlasnosc te oplaty moga sie dla mnie zmienic na moja niekorzysc?

    > Ponosisz tylko koszty notariusza, które także sa ustawowo okreslone.

    I nie trzeba tego zalatwic do konca roku? Zmianie ulegaja jedynie przepisy
    odnosnie wykupu mieszkan za 1 zl? Nie chcialbym sie obudzic z reka w
    nocniku.

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 4. Data: 2009-12-16 21:48:22
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

> [...]

    > przekształcasz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego na
    > odrębną własność. I jest to bezpłatne. Ponosisz tylko koszty notariusza,

    Pismo ze spoldzielni ktore przyszlo 2 lata temu ( w skrocie).

    Tytul prawny - spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego
    Powierzchnia - 45,94
    Powierzchnia ogolna lokali 6891,41

    Udzial w nieruchomosci 4594
    -----
    689141

    Zobowiazania na dzien 31.10.2007r. z tyt. art. 12.1 pkt.3 art 17(14)(82)
    1(83) pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 15.12.2000r. z pozniejszymi zmianami. -
    6099,67

    Co to oznacz?? Ze chcac przeksztalcic swoje mieszkanie najpierw musze im
    zabulic 6000?

    MIX-NET

  • 5. Data: 2009-12-16 22:36:36
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 16 Gru, 22:48, "MIX-NET" <hk@.pl> wrote:
    > Co to oznacz?? Ze chcac przeksztalcic swoje mieszkanie najpierw musze im
    > zabulic 6000?
    >
    > MIX-NET

    Ono nie jest Twoje ;-) Przeczytaj akt notarialny.

  • 6. Data: 2009-12-17 07:49:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > 6099,67
    >
    > Co to oznacz?? Ze chcac przeksztalcic swoje mieszkanie najpierw musze im

    Spółdzielnia pewnie zaciągnęła kredyt na termomodernizację i dlatego chce
    byś spłacił swój udział w koszcie remontu. Na razie to spółdzielnia jest
    właścicielem całej nieruchomości i spłacasz ten koszt remontu comiesięcznie
    w opłatach na fundusz remontowy. A w przypadku przekształcenia spółdzielnia
    chce od razu uregulować kwestie wzajemnych rozliczeń i dlatego chce byś
    spłacił od razu całe zadłużenie. Nie jest to żadny koszt przekształcenia,
    tylko rozliczenie jakby bieżącego zadłużenia.