  • 1. Data: 2009-04-27 17:50:50
    Temat: Wylewka samopoziomujaca
    Od: Piotr <k...@g...pl>

    Witam,
    proszę o podpowiedź jaka jest najlepsza wylewka samopoziomująca (jakiej
    firmy). Wylewka potrzebna jest pod parkiet, nie wiem która najszybciej
    traci wilgotność oraz na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze, itp.
    Bardzo proszę o podpowiedź doświadczonych bywalców forum.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-06 16:07:14
    Temat: Re: Wylewka samopoziomujaca
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 19:50:50 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]
    > traci wilgotność oraz na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze, itp.
    > Bardzo proszę o podpowiedź doświadczonych bywalców forum.

    Nie ma takiego zwierza, jak wylewka samopoziomująca - są samorozpływne
    podkłady podłogowe. Trzeba je niestety ręcznie wypoziomować, trzeba to
    umieć, łatwo schrzanić. Po licznych doświadczeniach własnych i nie tylko,
    mogę stwierdzić, że jeśli dysponuje się czasem, lepiej jest wykonać wylewkę
    pełnej grubości za pomocą betonu, na rurkach. A podkłady samorozpływne
    pozostawić na takie okazje, jak konieczność wyrównania istniejącego
    podłoża, podniesienia jego poziomu, czy wykonanie podkładu na trudnym
    podłożu - np. na deskach.
    Czynnikami, które należy brać pod uwagę przy wyborze podkładu
    samorozpływnego są:
    - rodzaj podłoża
    - grubość warstwy (min-max)
    - koszt
    - technika układania (ręczna/mechaniczna)
    - zapas czasu na wiązanie/wysychanie
    - warunki klimatyczne pomieszczenia (temperatury, wentylacja)
    - rodzaj posadzki i jej przewidywane obciążenie oraz rodzaj przyszłej
    eksploatacji.
    Ilość warunków wskazuje, że nie ma czegoś takiego, jak uniwersalny
    materiał; świadczy o tym także szerokość wachlarza oferty i ilość
    producentów. Jeśli chodzi o "łatwe" podłoża i warunki, to praktycznie każdy
    producent ma w ofercie bezpieczne wyroby. Ale w przypadku podłoży
    "trudnych" stawka bardzo się zawęża - ja sprawdziłem wyroby z oferty
    Kreisel, Optiroc, Maxit (to akurat nazwa handlowa jastrychu
    cementowo-gipsowego), Ceresit, Deitermann (ale tylko preparaty do wykonania
    warstwy zczepnej - jednak wiem, że wylewki są jedne z najlepszych), Atlas
    (mogę polecić jedynie te drogie, na trudne podłoża, bo zwykłe jastrychy to
    w zasadzie syf), Mapei.

    T.

    PS. Wiem, że w powszechnym użyciu funkcjonuje określenie "wylewka
    samopoziomująca", ale jest to jedynie chwyt marketingowy albo skrót
    myślowy. Nie widziałem jeszcze podkładu, który rozprowadzony zalecaną przez
    producenta ilością wody, potrafiłby się sam wypoziomować. Aby uzyskać ten
    efekt, należy solidnie przelać mu wodę podczas mieszania, co skutkuje
    później rysami skurczowymi, a nawet rozsypywaniem się wylewki po kilku
    latach eksploatacji (dotyczy szczególnie gipsu).

  • 3. Data: 2009-05-06 16:49:36
    Od: m...@g...com

    On 6 Maj, 18:07, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:
    > Dnia Mon, 27 Apr 2009 19:50:50 +0200, Piotr napisał(a):

    Nie widziałem jeszcze podkładu, który rozprowadzony zalecaną przez
    > producenta ilością wody, potrafiłby się sam wypoziomować.

    A ja widzialem.
    W Holandii - Forbo

  • 4. Data: 2009-05-06 18:51:11
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 6 May 2009 09:49:36 -0700 (PDT), m...@g...com
    napisał(a):

    > A ja widzialem.
    > W Holandii - Forbo

    I co - był na tyle rzadki po rozprowadzeniu _przepisową_ ilością wody, że
    bezproblemowo ułożył się w poziomie? Jeśli tak, to super sprawa

    T.

  • 5. Data: 2009-05-06 20:59:38
    Od: m...@g...com

    On 6 Maj, 20:51, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:

    > I co - był na tyle rzadki po rozprowadzeniu _przepisową_ ilością wody, że
    > bezproblemowo ułożył się w poziomie? Jeśli tak, to super sprawa
    >
    > T.

    Nie byl az tak rzadki, ale plynal, plynal....az sie rozplynal...

  • 6. Data: 2009-05-08 22:08:32
    Od: m...@g...com

> [...]
    >
    > I co - był na tyle rzadki po rozprowadzeniu _przepisową_ ilością wody, że
    > bezproblemowo ułożył się w poziomie? Jeśli tak, to super sprawa

    Sam skonstruowalem wylewke "samopoziomuaca", ale slaboo sie
    rozplywala.
    W kazdym razie na niewielkiej powierzchni ( np: 12 m2 , przy grubosci
    6-8 mm) dawala idealna powierzchnie.
    Ale na wiekszej powierzchni i przy mniejszej grubsci - byly fale.
    Tylko twardosc byla swietna.
    Mam jeszcze pare workow...
    Ale to , co ci Holendrzy pokazali - to byla R E W E L A C J A ...

    Na powierzchni ok. 20 m2 wylali chyba 5 plackow i...zaprosili na
    obiad.

    Po obiedzie - mozna bylo chodzic po idealnie rownej powierzchni.