  • 1. Data: 2010-06-20 12:01:14
    Temat: Wylewki z miksokreta - jaki cement
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Na ok 100 m2 wylewek z miksokreta (chudziak), grubosc 7cm mam kupic:
    12 m3 zwirku-piasku, 2.5 tony cementu CEM I.

    Nie wszystko mi sie tu zgadza: ilosc betonu wychodzi mi 7m3, wiec po co 12m3
    piachu. No i czy cement I to nie przesada przy chudziaku? Wszystko ok, czy
    szukac innego wykonawcy?

    Pod chudziak dawac folie, parter i piwnica? Grubosc 7cm jest ok, czy mozna
    mniej? Chudziak musi byc wypoziomowany?

    Z.

  • 2. Data: 2010-06-20 12:38:34
    Temat: Re: Wylewki z miksokreta - jaki cement
    Od: M <M...@o...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
    > Witam
    >
    > Na ok 100 m2 wylewek z miksokreta (chudziak), grubosc 7cm mam kupic:
    > 12 m3 zwirku-piasku, 2.5 tony cementu CEM I.

    Żwir na wylewki? Chyba nie.

> [...]
    > 12m3
    > piachu. No i czy cement I to nie przesada przy chudziaku? Wszystko ok, czy

    Nie napisałeś o siatkach, dylatacjach, włóknach i styropianie. 7cm to na
    podłogówkę (normalnie robi się 4-5cm). 7cm będzie strasznie długo schło.

    Cement jedynka jak najbardziej. Różnica w cenie nie jest powalająca a
    ilość pyłu będzie mniejsza.

    I to nie jest chudziak. Raczej jastrych.

    > Pod chudziak dawac folie, parter i piwnica? Grubosc 7cm jest ok, czy
    > mozna mniej? Chudziak musi byc wypoziomowany?

    Wylewki MUSZĄ być wypoziomowane, bo potem zapłacisz jak za zboże za masy
    samopoziomujące pod podłogi.

    M.

  • 3. Data: 2010-06-20 12:58:30
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pyłu będzie mniejsza.
    >
    > I to nie jest chudziak. Raczej jastrych.

    chodzi mi o wylewki bezposrednio na gruncie, tzw. slepa, chuda. Co ma do tego
    styropian, ogrzewanie podlogowe? To bede robil pozniej.

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2010-06-20 13:58:52
    Od: M <M...@o...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > chodzi mi o wylewki bezposrednio na gruncie, tzw. slepa, chuda. Co ma do
    > tego styropian, ogrzewanie podlogowe? To bede robil pozniej.

    To inaczej zrozumiałem pytanie. :-) Nie przyszło mi do głowy, by
    chudziak na gruncie robić z miksokreta.

    Grubość masz w projekcie i jest to raczej 10-15cm a nie 7cm.
    A dlaczego nie robisz z gruszki? 2h i masz pozamiatane.
    Cena jest IMHO niższa z gruszki.

    M.

  • 5. Data: 2010-06-20 14:17:38
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Grubość masz w projekcie i jest to raczej 10-15cm a nie 7cm.
    > A dlaczego nie robisz z gruszki? 2h i masz pozamiatane.
    > Cena jest IMHO niższa z gruszki.

    jest to do zrobienia samemu? Majstra do tego nie bede mial.
    Widze problem z dostarczeniem weza z gruszki do wnetrza domu (zalozone okna) i
    do piwnicy (male okna).

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2010-06-20 14:26:02
    Od: M <M...@o...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
    >
    > jest to do zrobienia samemu? Majstra do tego nie bede mial.
    > Widze problem z dostarczeniem weza z gruszki do wnetrza domu (zalozone

    To chyba został ci miksokret. Pompy z betoniarki już nie użyjesz.
    Sprawdź jaką grubość masz w projekcie.

    M.

  • 7. Data: 2010-06-20 14:34:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jest to do zrobienia samemu? Majstra do tego nie bede mial.
    > Widze problem z dostarczeniem weza z gruszki do wnetrza domu
    > (zalozone okna) i do piwnicy (male okna).

    ło boże a kto jeszcze tak głupio buduje.... :)

    jest do zrobienia w trzech chłopa i betoniarkę.

  • 8. Data: 2010-06-20 18:37:39
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > szukac innego wykonawcy?
    >
    > Pod chudziak dawac folie, parter i piwnica? Grubosc 7cm jest ok, czy mozna

    Masz troche za duzo pospolki i troche za duzo cementu. Cement portlandzki I
    natomiast jest dobry gdyz on ma najmniejszy skurcz i szybciej wiaze.
    Zapewne "majster" znajac zycie zamowil wiecej kruszywa gdyz po pierwsze
    kruszywo ladowne lyzka koparki jest bardzo luzne w sensie zajmuje maksymalna
    objetosc, ktora po zageszczeniu w betonie, znaczaco maleje. Srednio dalbym
    30 -35 procent na to zageszczenie wiec z 12 kubikow w stanie luznym uzyskasz
    okolo 8 kubikow betonu. Ale lepiej coby z kubik kruszywa zostalo niz lopaty
    braklo.
    Podobnie z cementem; do chudzieka daje sie okolo 200-250kg cementu na kubik
    betonu ale w czasie przygotowywania mieszanki trudno tak dokladnie wywazyc,
    raz da sie troche wiecej drugim nieco mniej dlatego tez trzeba miec zapas.
    Zatem te 2.5 tony cementu jesli go na 7 kubikow zuzyjesz wszystek, bedziesz
    mial nie chudy lecz calkiem tlusty beton.
    Teraz pare uwag odnosnie wykonania. Ja dalbym jeszcze pod ten "chudziak"
    cienka warstwe samego zwiru ale rownoziarnistego, powiedzmy nawet o grubosci 2-
    5 cm, ktora nalezy koniecznie zagescic ubijakiem recznym. Warstwa ta umozliwi
    w miare dobre wypoziomowanie samego podloza gruntowego a co najwazniejsze ona
    bedzie robic za izolacje termiczna. Na to mozna dac cienka tania folie i lac
    beton.
    Ten beton musi byc w miare dobrze wypoziomowany gdyz to znakomicie ulatwia
    potem wykonywanie nastepnych warstw. Ja czesto robilem tak, ze na scianach,
    uzywajac niwelatora lub weza z woda, rysowalem poziom betonu a nawet
    przybijalem do scian trojkatne proste listwy, ktore po czesciowym zwiazaniu
    betonu usuwalem i te rowki potem wypelnialem zaprawa. Jesli nie ma sie wprawy
    to latwo porobic na powierzchni wylewki gory i doliny. Zadbaj o silne
    oswietlenie.
    Konsystencja masy nie powinna byc za rzadka, polplynna jak to sie zwykle robi
    bo taka mase latwo sie rozprowadza, lecz plastyczna, ktora w czasie
    rozprowadzania powinna byc ubijana, zageszczana i dopiero po tym zacierana.
    Taki beton uzyskuje znaczaco wyzsze parametry.
    W sumie wykonawca zamowil materialu w miare rozsadnie i wnioskuje, ze nie
    tylko wie jak sie to robi ale jeszcze to zrobic poprawnie potrafi...
    No i po tym, przez kilka dob nalezy, jak kazdy, ten beton pielegnowac czyli
    zraszac woda. Zasada jest taka, ze do masy betonowej nalezy dawac wody jak
    najmniej a w czsie wiazania - jej nie zalowac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2010-06-20 19:09:07
    Od: M <M...@o...pl>

    Tornad pisze:

    > Masz troche za duzo pospolki i troche za duzo cementu. Cement portlandzki I

    Akurat jeśli chodzi o kruszywo to droższy bywa transport niż kruszywo,
    więc lepiej mieć więcej niż domawiać.

    > No i po tym, przez kilka dob nalezy, jak kazdy, ten beton pielegnowac czyli

    Tornad - ale tam są już okna, więc z tym polewaniem bym nie przesadzał -
    zwłaszcza w piwnicy. I tak będzie miał problem z wysuszeniem tego później.

    M.

  • 10. Data: 2010-06-21 12:59:15
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 20.06.2010 16:17, ATZ Rzeszow wrote:

    > jest to do zrobienia samemu? Majstra do tego nie bede mial.
    > Widze problem z dostarczeniem weza z gruszki do wnetrza domu (zalozone
    > okna) i

    Przeanalizuj czy Ty naprawde potrzebujesz chudziaka czy posadzki, bo to
    dwie rozne rzeczy, Jezeli masz juz okna to raczej masz juz chudziak,
    pewnie masz juz sciany dzialowe.
    S.