  • 1. Data: 2010-06-20 16:11:54
    Temat: Całkowity koszt domu pod klucz
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Witajcie, oglądałem sobie przykładowy dom - opisany tutaj:
    http://www.pref-dom.pl/dom_modelowy/cennik.asp
    Jest to dom ze ścianami z keramzytu, którego stan developerski wyceniono w
    promocji na 250tyś zł. netto. Czy ktoś doświadczony mógłby mi pi razy drzwi
    napisać jakiego kosztu w praktyce można się spodziewać, aby uzyskać z niego
    coś, w czym da się normalnie mieszkać? (czyli doprowadzenie tego do jakiegoś
    niewyszukanego standardu pod klucz - z podłogami, ogrzewaniem, łazienką,
    kuchnią, doprowadzeniem mediów, jakimś podstawowym zagospodarowaniem
    "obejścia", itp. - oczywiście bez mebli).
    Załóżmy, że mam działkę nieogrodzoną, na której granicy jest woda, prąd i
    kanalizacja.
    Ciężko mi jest wyliczyć wszystkie dodatkowe koszty bo się na tym nie znam
    specjalnie.

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-06-20 17:02:25
    Temat: Re: Całkowity koszt domu pod klucz
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 18:11:54 +0200, Przemolo napisał(a):

    (...)
    > Ciężko mi jest wyliczyć wszystkie dodatkowe koszty bo się na tym nie znam
    > specjalnie.

    Piszą o koszcie brutto 255730 zł z instalacjami, ociepleniem, tynkami i
    stolarką. Myślę, że w wariancie bardzo oszczędnościowym wykończysz go za
    jakieś 50-60 tysięcy (dwie łazienki, wc, kuchnia, podłogi, malowanie +
    robocizna).

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-06-20 17:26:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Przemolo pisze:

    > Ciężko mi jest wyliczyć wszystkie dodatkowe koszty bo się na tym nie
    > znam specjalnie.

    Przyjmij sobie tak gdzieś 2,5 - 3 tys za metr kwadratowy wykończonego
    domu, ale weź powierzchnię użytkową..., nie całkowitą, ani żadne tam
    netto :-), bo na tym deweloperzy lubia wprowadzać w błąd inwestorów.

    A tak swoją drogą...

    przeglądam te poradniki, jakie zamieszczone są na tych stronach i... o
    zgrozo !!! w dziale z poradami o wyborze działki nie ma ani złamanego
    słowa o zwróceniu uwagi na to, czy działka nie leży na terenach
    zalewowych...
    O wysypiskach śmieci, dzielnicach - mieszkalne/hurtownie, bliskość
    lotniska i innych ważnych czynników, napisali, a ani o zbadaniu, czy
    działka nie jest zagrożona zalaniem, ani czy znajduje się na osuwisku -
    choć o budowie na stoku wspomnieli.
    Ręce i nogi opadają.
    I jak te ludzie mają później być świadomi...? skoro w mediach i
    poradnikach nie mówi się o tak kluczowej sprawie. Przecież teraz to
    gorący temat.

    pozdr.
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-06-20 17:50:03
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    opowiadajcie dalej te bajki o domu za 300000zł
    a ludzie potem się wkurzaja że im brako połowe :(

  • 5. Data: 2010-06-20 18:10:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 19:50:03 +0200, Rafał napisał(a):

    > opowiadajcie dalej te bajki o domu za 300000zł
    > a ludzie potem się wkurzaja że im brako połowe :(

    Akurat kilka lat siedziałem w wykończeniówce więc nie wciskaj mi bajek, że
    za 50 tysięcy facet nie wykończy 2 kibli i nie położy podłóg w 100-metrowym
    domu. Oczywiście można to zrobić i za 150, ale 50-60 to dolna granica z
    przyzwoitą kuchnią i bez zbędnego oszczędzania na materiałach.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2010-06-20 19:08:43
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> [...]
    > specjalnie.
    >
    > --
    > Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

    ALe zdajesz sobie sprawe ze ten dom ma sciany z betonu tylko ze na kruszywie
    keramzytowym?
    Jak jestes z Gornego Slaska to podjedz do Zabrza do M1 - przy nim taki dom
    stoi wtedy zobaczysz wszystko jak wyglada. - o ile dobrze pamietam to
    zdjecia jak tego domu co stoi w Zabrzu sa chyba w linku "poprzedni dom
    modelowy".

    Poza tym jaka wlasciwie jest cena bo na gorze strony w takim "sloneczku"
    jest 249tys a na dole 239 tys?

  • 7. Data: 2010-06-20 19:58:39
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > opowiadajcie dalej te bajki o domu za 300000zł
    > a ludzie potem się wkurzaja że im brako połowe :(

    jak sie ma choć trochę chęci/wiedzy/umiejętności to można nawet za mniej niż
    pisał scream i to na przyzwoitym poziomie i bez kupowania na
    wyprzedażach....

    --
    -----
    uciu

  • 8. Data: 2010-06-20 20:03:09
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    http://www.zmienmce.fora.pl/inwestycje,3/bonczyk-jas
    truna-residence,934-15.html

    tu masz fotki jak budowali jastruna... taka "inna" wielka płyta:-)

    --
    -----
    uciu

  • 9. Data: 2010-06-20 20:53:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > opowiadajcie dalej te bajki o domu za 300000zł
    > a ludzie potem się wkurzaja że im brako połowe :(
    Dobrzeże nieczytaja tego ci którym udalo sie wybudować w cenie mniejszej jak
    300tys

  • 10. Data: 2010-06-20 20:57:22
    Od: M <M...@o...pl>

    Kris pisze:

    > Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Dobrzeże nieczytaja tego ci którym udalo sie wybudować w cenie mniejszej
    > jak 300tys

    Przecież wiadomo, że można za mniej niż 300tys. Jednak jest to raczej
    dolny centyl. Rzepa prowadzi takie zestawienie budowy domu (bez
    wykończenia) wraz z cenami. Można sprawdzić.

    M.