  • 41. Data: 2021-10-11 12:33:44
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-11 o 07:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Z tego co widze piece thermagen są troche droższe od acv.
    > A co konkretnie polecasz z acv?
    >
    > Bo widze ze sa dwie serie ILEA i KOMPAKT, jakies HRE...

    Do Twojej instalacji tylko ACV Kompakt lub Thermagen i już o tym Ci
    pisałem. To są jedne z niewielu kotłów na rynku, które odporne są na
    zanieczyszczenia krążące w starych instalacjach.

    Ilea w Twoim przypadku się sprawdzi dokładnie tak samo jak Termet z
    Twojej oferty. Tyle, że Termeta kupisz o wiele taniej.

    Zarówno Termet jak i Ilea to kotły do nowych, czystych instalacji, które
    posiadają podobną budowę i podobne wymienniki ze stali nierdzewnej i
    obydwa posiadają te same zalety jak i wady.

    Jeżeli chodzi o kotły ACV/Thermagen to nie sugeruj się cenami w necie,
    ale pytaj instalatorów.

    Niestety muszę Cię zmartwić, ale obecnie jest duży problem z dostawami
    wszelkich urządzeń grzewczych - praktycznie wszystkich firm.

  • 42. Data: 2021-10-11 12:35:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-11 o 08:26, ToMasz pisze:
    > ale jeśli masz praktykę, to mógłbyś oszacować... co nie?

    Mógłbym, ale dlaczego mam to robić nie widząc instalacji. W jednej
    instalacji wystarczy dołożyć 100zł, a w innej 5 tys. zł.

    Czy to kur.... tak trudno jest pojąć?

    W jednej instalacji wystarczy zdjąć stary kocioł i założyć kolejny z
    identycznie wyprowadzonymi podejściami. Być może tylko wymienić
    zniszczone uszczelki, może jakiś cieknący zawór czy filtr.

    W innej zaś trzeba będzie dokonać gruntowej przeróbki co wiąże się z
    dodatkowymi kosztami.

    Nie widząc instalacji to można tylko wróżyć, a tu kur... na grupach
    dyskusyjnych znajdują się doradcy, którzy g... wiedzą w temacie, a wyżej
    srają niż się znają.

    > Ja zakładam dwufunkcyjne w miejce starych "junkersów" to zawsze celuję
    > tak, aby gaz był w tym samym miejscu - rury nie ruszane. Zakładając że
    > były kaloryfery ( a nie były) to potrzebuję nie więcej niż 50cm rury +
    > nie więcej niz 2 kolanka na zasilanie i to samo na powrót. cwu to samo
    > albo wężyki.

    Tak, tak, a inni to celowo naciągają klientów i montują im kocioł w
    salonie zamiast w kotłowni, żeby tylko naciągnąć klientów i żeby było
    drożej.

    > trudno jest z Tobą dyskutować, i robię to z niechęcią, ale jak się
    > uspokoisz, może coś wypij, to się zastanów.

    To zacznij dyskutować z sensem i nie krytykuj innych, nie znając ich i
    nie wiedząc jaka mają wiedzę i jaką klientelę. Niestety Kris w takim
    krytykowaniu jest mistrzem. Guzik się zna, co już wielokrotnie mu
    udowodniłem, ale krytyka non-stop.

    > któryś z kolegów zasugerował że jest drogo - pieklisz się. ale co ma
    > powiedzieć klient, który dzięki goooglom wie, ze kocioł w necie
    > kosztuje 3200zł, a instalator kupi go taniej i chce sprzedać za 4 tys
    > plus usługa?

    Nie pieklę się, że ktoś napisał "drogo", tylko wkurwia mnie podejście
    kogoś, kto nie ma o tym pojęcia, a szkaluje uczciwych przedsiębiorców
    pisząc jakieś bzdury na necie. Co gorsze swoje doświadczenia opiera na
    cwaniaczkach, którzy robią na czarno, maja znikomy zasób wiedzy i
    dumpingują ceny.

    > zastanów się, czy jest inna dziedzina handlu i usług gdzie działa
    > takie prawo? opony  w aucie - taniej z montażem. wszelkie naprawy
    > samochodów - jakbym zobaczył cenę części na fakturze drożej niż ja
    > mogę kupić - uwierz mi - odzyskam różnice, albo mechanik nie będzie
    > miał klientów.

    Ale ja Ci powiem, że już dawno wyleczyłem się z "tanich" klientów. Jak
    zaczyna ktoś ze mną się dochodzić to mówię krótko "można zrobić za darmo
    - ale samemu". Słyszę odpowiedź "ale ja się na tym nie nam".

    > po co się denerwować. nie zgadzasz sie z powyższym akapitem - Twoja
    > sprawa. ale parsknąłeś śmiechem na obniżenie mocy kotła bo? Bo
    > kotłu/kotłowi będzie źle? Nie, bo rachunek za gaz będzie wyzszy. to
    > czemu rachunek za kocioł może/powinien być wyższy?
    >
    > ToMasz

    Ale ja się nie denerwuję i nie dochodzę z czyimiś przekonaniami, ale
    tylko z pisaniem przez te osoby nieprawdy i wszczynaniem awantur.

  • 43. Data: 2021-10-11 13:02:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-11 o 11:57, Kris pisze:
    > Przepisy odnosnie tego sa zwiezłe i krótkie, krótsze od Twoich elaboratw.
    > Prosze po raz kolejny- nie traktuj innych jak idiotow i nie komplikuj rzeczy
    prostych.

    Dziwne, że nie potrafisz ich wymienić.

    Mam prawo Cię taktować jak laika, bo wielokrotnie Ci udowadniałem, że
    piszesz bzdury i nie masz o tym pojęcia.

    Przypomnij sobie jedną z naszych dyskusji w których zakwestionowałeś
    konieczność dołożenia naczynia przeponowego. Nawet nie umiałeś wyliczyć,
    że naczynie wbudowane w kocioł będzie za małe do tej instalacji. Ale
    obelg i pomówień pod moim adresem nie szczędziłeś i nawet później nie
    raczyłeś mnie przeprosić.

    Dlatego mam prawo Cię traktować nie tylko jak laika, ale także jak
    idiotę, który nie wi co pisze.

    > Nawet jeśli powyższe z serii "opowieści dziwnej treści" jest prawdziwa to co maja
    przepisy do instalatórów szukajacych jeleni?

    Znasz takich poza sobą? Bo ja nie.

    > Welokrtnie pisałeś że to Twoja branża to pojecie miec powinieneś.

    I mam pojęcie, dlatego Ci tłumaczę Ci, że piszesz bzdury i rzucasz
    bezpodstawne pomówienia na ludzi z tej branży.

    > A Ty byłeś?
    > Zdejmuja stary kocioł i w tym samym miejscu wieszaja nowy.
    > Banalna robota.

    Powiadasz banalna?

    Zdejmujesz kocioł Beretta Venus38i?

    Skąd zdejmujesz? Ze ściany? Jak to zrobisz, skoro jest to kocioł
    stojący, a nie wiszący? Ten kocioł stoi na podłodze durniu, a nie wisi.

    Jakim cudem podejścia kotła stojącego będą Ci pasowały do kotła
    wiszącego? Praktycznie trzeba wszystko poprzerabiać.

    Widać jesteś kompletnym idiotą, bo nie wiesz o czym piszesz, a do tego
    jeszcze dalej się srasz niż się znasz.

    > Wypowiadasz sie od samego początku.

    Wypowiedziałem się tylko o cenie usługi.

    > Tu Budzikowi napisali inaczej- przeczytaj jeszcze raz ropiske która dostał Budzik

    > Cyli przyjmując powyższe za 2tys zł mamy 20m rury i ok. 50 kształtek
    >
    > Przypomne jeszcze raz- zdejmują stary kocioł i w jego miejsce wieszają nowy.

    Sranie w banie. Demontują stary kocioł stojący na podłodze, przerabiają
    wszystkie podejścia, aby móc powiesić nowy kocioł na ścianie.

    Do tego wkład kominowy musi być wstawiony dla kotła kondensacyjnego i
    musi być dorobione odprowadzenie skroplin.

    Zatem skończ już pierdolić głupoty, a zacznij czytać co piszą inni,
    zwłaszcza autorzy wątku - w tym przypadku Budzik.

    > Ja się( wg Ciebie) nie znam, więc pytam Ciebie doświadczonego instalatora.
    > Nie unikaj odpowiedzi proszę.

    To Ty się tu wymądrzasz, zatem oświeć mnie wg Ciebie niekumatego.

    Widzisz tym się różnimy, że ja wiem o czym piszę, a Tobie tylko się
    wydaje, że wystarczy zdjąć stary kocioł i powiesić w to miejsce nowy.

    Zamiast wymądrzać się w nieswojej branży to może usiałbyś w tym swoim
    warsztaciku i zbił kilka skrzynek z desek po starych paletach. Może w
    końcu ktoś kupiłby to Twoje g...., które produkujesz i handlujesz tym
    podając fałszywe dane na FB.

  • 44. Data: 2021-10-11 15:17:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 października 2021 o 13:02:21 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    > .
    >
    > Widać jesteś kompletnym idiotą, bo

    I tak to z Tobą dyskusja.
    Zaczyna brakować argumentów to chamski zaczynasz być i osobiste wycieczki się
    zaczynają.
    To powtarzalne u Ciebie w dyskusjach nie tylko ze mną.
    Ochłonij, opanuj się.

  • 45. Data: 2021-10-11 16:15:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-11 o 15:17, Kris pisze:
> [...]
    zaczynają.
    > To powtarzalne u Ciebie w dyskusjach nie tylko ze mną.

    Ja zaczynam być chamski jak idiotom brakuje argumentów i dalej
    uskuteczniają swoje chamskie pyskówki.

    Twoje chamstwo i zarozumialstwo po prostu przekraczają wszelkie granice
    przyzwoitości.

    Kolejny raz ci udowodniłem, że piszesz bzdury. Zamiast przyznać się do
    popełnionego błędu i przeprosić to próbujesz ze mnie zrobić tyrana, a
    siebie ofiarą.

    Jak widać z tobą nie da się inaczej dyskutować. Dopiero jak się ciebie
    pierdolnie w ten tępy łeb to siedzisz na dupie i się nie wychylasz z
    tymi swoimi "mądrościami" przez jakiś czas.

    Naucz się szanować ludzi i nie traktuj ich jak gówniarzy, którzy nie
    mają pojęcia o czym piszą. Weź też pod uwagę, że moja wiedza w
    dziedzinie instalacji grzewczych jest wielokrotnie większa od twojej.

    Może idź na jakąś terapię, albo szkolenie dotyczące kontaktów
    międzyludzkich, bo póki co to ze swoim podejściem, nie nadajesz się do
    normalnych dyskusji.

    Mam nadzieję, że w końcu dotarło do tego twojego tępego łba, że nie da
    się wymienić prosto 1:1 kotła stojącego z otwartą komorą spalania na
    kocioł wiszący, kondensacyjny. Że jednak to wymaga większego wkładu
    pracy i materiałów niż ci się wydaje.

    Po pierwsze trzeba przerobić wszystkie podejścia.

    Instalator zazwyczaj wymienia stare zawory i stary osprzęt na nowy, bo
    po 20 latach nieużywania zaworów jak się je ruszy to zaczynają
    przeciekać, a nikt później nie będzie jeździł po kilka razy, aby kolejne
    zawory wymieniać, bo klient dupę będzie truł "panie bo tu się leje,
    zrobiłeś pan, ale zaworów toś pan nie wymienił".

    Kolejna sprawa to montaż wkładu kominowego oraz odprowadzenia skroplin.
    Bywa, że nie ma możliwości zrobić odprowadzenia skroplin grawitacyjnie i
    potrzebna będzie pompka skroplin. To też jest dodatkowy koszt, który
    występuje indywidualnie. Czasami wstawia się klientowi zawór
    termostatyczny do ciepłej wody użytkowej, a to pompę czasami trzeba
    wymienić, bo pompa już nie działa od kilku lat.

    Dlatego też nie wiem czy te 2000zł to jest uzasadnione w przypadku
    Budzika czy też nie. Nie piszę czy jest to mało czy dużo, bo znam
    specyfikę takiej roboty. Ty zaś krytykujesz wszystko i wszystkich.
    Piszesz pierdoły i szkalujesz ludzi z branży instalatorskiej bezpodstawnie.

  • 46. Data: 2021-10-11 16:53:34
    Od: Runt <r...@e...prv>

> [...]
    zaczynają.
    > To powtarzalne u Ciebie w dyskusjach nie tylko ze mną.

    I KTO TO MÓWI?! MASZ "krzysiu" sklerozę? ;-)))

    --
    Runt

    * - "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

  • 47. Data: 2021-10-11 17:48:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > identycznie wyprowadzonymi podejściami. Być może tylko wymienić
    > zniszczone uszczelki, może jakiś cieknący zawór czy filtr.
    no ale możesz napisać, ze w najprostszym przypadku to tyle i tyle jest
    dobrą cena i po sprawie.

    > Tak, tak, a inni to celowo naciągają klientów i montują im kocioł w
    > salonie zamiast w kotłowni, żeby tylko naciągnąć klientów i żeby było
    > drożej.
    ale co to za argument? kiedys pytałem o taktowanie, nie dostałem
    odpowiedzi, teraz o _minimalną_ Twoja stawkę za wymianę kotła

> [...]
    > nie wiedząc jaka mają wiedzę i jaką klientelę. Niestety Kris w takim
    > krytykowaniu jest mistrzem. Guzik się zna, co już wielokrotnie mu
    nie krytykuję innych, co najwyżej dziwię się stawianym przez nich tezom.

> [...]
    > pisząc jakieś bzdury na necie. Co gorsze swoje doświadczenia opiera na
    > cwaniaczkach, którzy robią na czarno, maja znikomy zasób wiedzy i

    ja wielokrotnie nadziałem się na naciągaczy. skąd to przekonanie? Bo za
    czasów mojego ojca, "tanie mięso psy jadły". Jak zapłaciłeś to miałeś
    dobrze. teraz niestety tak nie jest. cena nie jest wyznacznikiem
    niczego. moze kotły atv są warte swojej ceny, to nie znaczy ze
    termety/berety/aristony nie.

    > Ale ja Ci powiem, że już dawno wyleczyłem się z "tanich" klientów. Jak
    > zaczyna ktoś ze mną się dochodzić to mówię krótko "można zrobić za darmo
    > - ale samemu". Słyszę odpowiedź "ale ja się na tym nie nam".
    pochwalam. masz święty spokój, ja tą metodę też czasem stosuję. jak to
    nazywam tak: chcę mieć zadowolonych klientów, albo wcale. jak któryś
    przesadza z "taniością" nie robię ikoniec. daje termin na za dwa lata.
    ale nigdy, przenigdy nie powiedziałem żadnemu klientowi ze nie może
    przyjśc z gratami zakupionymi na allegro. wręcz przeciwnie. Jak ja nie
    mogę mu dostarczyć tego co chce, to wolę aby sobie sam kupił w
    hurtowni/internecie sprzęt _wyższej_ klasy i działam.

    > Ale ja się nie denerwuję i nie dochodzę z czyimiś przekonaniami, ale
    > tylko z pisaniem przez te osoby nieprawdy i wszczynaniem awantur.

    ToMasz

    ps
    potrzebuję karty, takie jak dowód osobisty, ale numerowane. posłałem
    dzisiaj kilka zapytań. przy 100 kartach, cena jest lekko niższa niż
    puste karty + drukarka. Gdyby nie powszechne naciągactwo, szukanie
    frajerów, nawet bym nie sprawdził ile kosztuje drukarka i puste karty.
    do łba by mi to nie przyszło. A teraz już wiem ze przy 200 kartach,
    "kupno browaru jest tańsze niż piwa w butelkach"

  • 48. Data: 2021-10-11 20:18:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 października 2021 o 16:15:59 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Ja zaczynam być chamski jak idiotom brakuje argumentów i dalej
    > uskuteczniają swoje chamskie pyskówki.

    Próbujesz usprawiedliwiac chamskie Swoje zachiwanie.
    Na chamskie zachowanie usprawiedliwienia nie ma.
    Przypomnij Sobie co zrobiles nie tak dawno - jak zasmieciles grupe bezsensowni
    wpisami.
    I refleksji nadal zero.
    > Twoje chamstwo i zarozumialstwo po prostu przekraczają wszelkie granice
    > przyzwoitości.

    Poprosze o cytaty gdzie Tobie ublizylem, wyzwalem, itp.

    > Naucz się szanować ludzi i nie traktuj ich jak gówniarzy,

    Ot to. O to Ciebie prosze. Sam bym trgo lepiej nie napisał.

    > normalnych dyskusji.

    Wyfiltruj Swoje 50 ostatnich postow i daj znac czy wyszlo Tobie ze normalnie
    dyskutujesz.
    > Że jednak to wymaga większego wkładu
    > pracy i materiałów niż ci się wydaje.

    Nie komplikuj rzeczy prostych.
    Gdyby wp ofercie zamiast "2tys" bylo "rozliczymy wg zuzycia" to ok.
    Sam tak zresztą napisales.
    A jest 2 tys niewiadomo za co.
    Inwestor powinien wiedziec za co placi tyle co niektorzy przez miesiac zarabiają.
    Sam nie tak dawno napisales post ze obserwujesz w hurtowniach roznych dziwnych
    typkow, dzisiaj napisales elaborat ze instalator plus kominiarz oszukali Twoją
    klientke.
    A jak ja pisze ze sa instalatorzy szukający jeleni to oburzasz się .
    -
    >.
    >
    > Dlatego też nie wiem czy te 2000zł to jest uzasadnione w przypadku

    Nie wiesz a gównoburze robisz.
    Opanuj się proszę

  • 50. Data: 2021-10-12 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Nie komplikuj rzeczy prostych.
    > Gdyby wp ofercie zamiast "2tys" bylo "rozliczymy wg zuzycia" to ok.

    Panowie, opanujcie sie ;-DDDD

    Zapytałem podczas rozmowy na jakie koszty musze sie przygotować i
    instalator odpowiedział ze około 9,5
    Kiedy poprosiłem o informacje na co konkretnie to powiedział na szybko
    wiec mozliwe ze obaj macie racje i ze te "dodatkowe rzeczy"
    rozliczylibyśmy według zuzycia.

    Nie chciałem mu juz truc dupy i pytać dokładnie bo po pierwsze w tamtym
    momencie wydawałomi sie ze nie skorzystam z jego usług bo termin "za
    miesiac" wydawał mi sie za długi (dzis juz wiem ze nie był :))
    A po drugie nie chciałem wyjsc na klienta liczacego kazda złotówke zeby
    nie zostac odrzuconym w przedbiegach tak jak tu niektorzy pisali ze nie
    chca sie bawic z tanimi klientami :-D

    Dziekuje wszystkim za garsc cennych porad.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 49. Data: 2021-10-12 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Tu Budzikowi napisali inaczej- przeczytaj jeszcze raz ropiske
    > która dostał Budzik

    To była rozmowa telefoniczna. I mysle ze Uzytkownik ma racje ze te
    dodatkowe 2kpln finalnie udałoby sie rozliczyc według zuzytych
    materiałów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją