  • 121. Data: 2011-03-17 10:07:48
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Mar, 10:56, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ale porównuj dla tych samych obrysów zewnetrznych budynku. Bo tak to troche
    > manipulujesz.

    Ale czemu niby ? To wszystko jest w zakresie tolerancji i zaden nadzor
    sie nie doczepi.

    > Jak porotherm 44 czy ytong 36,5 zlicujesz z zewnetrznym licem fundamentu
    > zachowujac wymiary zgodnie z projektem to ok. Jeskli jednak na tym samym
    > fundamencie postawisz silke i zlicujesz z zewnetrznym licem fundamentu +
    > dodatkowo dasz ze 30cm styro(tyl;e podobno juz niektórzy daja;)) to
    > przyblizysz sie o te 30 cm do sasiada i klopot gotowy.

    Nie 30, tylko 20. Margines bledu. Drobnostka :) Mi w PINB przy
    odbiorze gosc zmierzyl linijka najpierw jakas odleglosc w projekcie
    zagospodarowania, a potem na mapce powykonawczej od geodety i
    stwierdzil ze jest roznica jednego METRA :D Ale machnal reka i
    powiedzial ze to sie miesci w granicy bledu :D

    Pozatym jezeli tak chcesz liczyc to tak czy siak w przypadku 2W
    potrzeba mniejszego fundamentu.

    > Dziwna matematyka. Ytong ma 36,5 cm grubosci a twoja sciana 25 porotherm+
    > jesli dobrze pamietam 25cm styro.
    > Jesli ze swoimi 50cm jestes  "do przodu" w stosunku do 36,5 ytonga to ja sie
    > innej matematyki uczylem chyba

    Liczy sie warstwa konstrukcyjna. Styro nie potrzebuje fundamentu.

    >  U Ciebie moze pare "tysi" do przodu bo masz sciany piwniczne. Ci bez piwnic
    > potrzebuja zaledwie kilka warstw bloczków betonowych  wiec tu róznica pare
    > "tysi" nie wyjdzie.

    No ja mam 21 warstw, a ci co nie maja piwnicy - jakies 10. Roznica
    wyjdzie polowe "tysi" ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 122. Data: 2011-03-17 10:14:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-03-2011 o 21:57:00 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 16-03-2011 o 10:42:14 Adam <a...@g...com> napisa?(a):

    > To nie jest tak, ze w scianie 2W nie ma tego problemu. W jakims stopniu
    > bedzie mniejszy, ale nie liczcie na to, ze sciana w miejscu stropu mimo
    > ocieplenia ma takie same U jak w calej powierzchni.
    Maniek ma z dokładnością do 0,1 a to jest tyle co nic, zauważ że ściana
    pod styropianem ma 13-16 st dla -20 na zewn a w środku wiecej, także
    różnica dla stropu
    to jest 0 do -3 st dla 1W i 13-16 dla 2W, widzisz różnicę?
    a dla stropu jest ona kolosalna bo beton jest dobrym przewodnikiem ciepła i
    ' wyprowadza' ci tą temp do pomieszczenia, także nie mów że jest podobnie
    bo nie jest.

    Strop, nadproza,
    > balkony, narozniki i wykusze to zawsze wiekszy przewodnik i kazda sciana
    > tym miejscu bedzie miala wieksze straty.
    Ale nieporównywalne do 1W.

    Rozklad temp w obu scianach
    > rozpatrywanych jako calosc bedzie taki sam,
    Maniek proszę cię nie pier..l jak taki sam, ściana 1W ma w środku temp
    13-15 st
    a 2W ma 21, ściana 1W ma na zewn -20 a wśrodku 0 i kondesację pary wodnej
    ściana 2W ma na zewn 13-15 st a kondesacja nie następuje, czy to jest taki
    sam rozkład?
    pPoszukaj sobie przekrojów ścian i ich izotermy temp i wilgotności i sam
    zobacz, bo ja niem ma juz siły tłumaczyć ci oczywistych rzeczy.

    tylko izotermy beda co
    > najwyzej
    > lagodniejsze i rzecz jasna przesuniete wzgledem osi
    Sa zupełnie inne.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 123. Data: 2011-03-17 10:24:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
> [...]

    >stwierdzil ze jest roznica jednego METRA :D Ale machnal reka i
    >powiedzial ze to sie miesci w granicy bledu :D

    To ja wiem jak jest w praktyce. Ale moze byc w skrajnej sytuacji tak ze masz
    odleglosc od granicy 4 metry, docieplisz 20cm styro i masz 3,8metra. I jak
    sasiad wredny nadzór wezwie to klopot gotowy. Ale to skrajny przypadek to
    fakt.

    >Pozatym jezeli tak chcesz liczyc to tak czy siak w przypadku 2W
    >potrzeba mniejszego fundamentu.

    Nie jestem pewien czy dla ytonga 36,5 musi byc szerszy jak dla porothermu
    25cm. Ale tu nie upieram sie moze masz racje

    >Liczy sie warstwa konstrukcyjna. Styro nie potrzebuje fundamentu.

    Ale liczyles ile powierzcni uzytkowej zyskujesz

    >No ja mam 21 warstw, a ci co nie maja piwnicy - jakies 10. Roznica
    >wyjdzie polowe "tysi" ;)

    Ja mam chyba 6 lub osiem warst+ lawy

    Krzysiek

  • 124. Data: 2011-03-17 10:40:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Mar, 11:24, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ale liczyles ile powierzcni uzytkowej zyskujesz

    Wiesz, liczylem praktycznie - moj obrys lawy (65mb). Teraz mam w
    srodku 140m2. Gdybym postawil sciane z porothermu 44 - mialbym na tym
    samym fundamencie o ~12m2 mniej w srodku. No moze 10m2 mniej (bo
    moznaby rzeczywiscie te 3cm wysunac porotherm na zewnatrz). Juz nie
    licze ze zamiast 5 tys bloczkow betonowych poszloby mi z 8 tys, co na
    samych bloczkach daje +9 tys pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 125. Data: 2011-03-17 11:19:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > moznaby rzeczywiscie te 3cm wysunac porotherm na zewnatrz). Juz nie
    > licze ze zamiast 5 tys bloczkow betonowych poszloby mi z 8 tys, co na

    A gdybys postawil sciane z yotnga 36,5 mialbys....;))

    Krzysiek

  • 126. Data: 2011-03-17 11:32:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomoscinews:5a1461bc-0f0b-4df6-95a1-f2652539deaa@
    dn9g2000vbb.googlegroups.com...

    > A gdybys postawil sciane z yotnga 36,5 mialbys....;))

    Dalej mniej m2, drozej, zimna sciane, mostki w oknach, wiencach i
    nadprozach :-) I za pare lat do ocieplenia :D Nie, dziekuje ;)
    pozdr.

  • 127. Data: 2011-03-17 11:37:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Mar, 12:32, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Dalej mniej m2, drozej, zimna sciane, mostki w oknach, wiencach i
    > nadprozach :-) I za pare lat do ocieplenia :D Nie, dziekuje ;)

    PS. 36,5 daje mniej miejsca na ocieplenie wienca niz poro44. Maniek ma
    10cm. Zobacz ile jest w YTONGU:

    http://allegro.pl/elementy-docieplenia-wienca-ytong-
    599x199x115-i1497090669.html

    Tutaj welna ma 4cm (opor dla welny 0,035 = 1,14, a bloczek 7,5cm
    R=0,68. Suma = 1,81 czyli U = 0,55. Marniusio, marniusio :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 128. Data: 2011-03-17 12:38:01
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    > Wcale nie jest ciepła, przy mrozie -20st a w środku +20 masz połowę ściany
    > w temp<0, narożniki z racji tego że są z dwóch stron wystawione na mróz
    > przemarzają głębiej
    > i tak się dzieje przy oknach. Weź uruchom sobie OZC i zobacz w rysunkach
    > mostków,
    > tam to jest ładnie pokazane.

    Nie znam się na OZC - zakładasz 0 w środku ściany - ok masz rację przy
    -20na zewnątrz i 20 wewnątrz - nie wiemy jednak w jakim okresie ten
    środek będzie się przesuwał. Bo skoro chwilę wcześniej na zewnątrz było
    -5 a w środku 22 - to gdzie będzie to 0? Ściana w końcu jakąś tam
    akumulacyjność ma, śmiem twierdzić, że nawet sporą i kilkudniowe mrozy
    -20, nie przesuną 0 do środka. Wystarczy jedna przeanalizować
    średnioroczne temp. i okaże się, że nigdy prawie to 0 nie będzie w
    środku, a raczej blisko zewnętrznej.

    Co do zaś okien i glifów idąc Twoim tropem skoro w środku mamy 20, a na
    zewnątrz -20 a zimno będzie miało do przebycia 10 cm - to i tak to punkt
    0 wypadnie na 5 cm. W praktyce tak nigdy nie będzie i mimo 20 st. w
    środku na okno może wyleźć mróz ale to zależy od samego materiału.
    Więc tu musimy zaprzęgnąć opór cieplny, i już nie wyjdzie to tak prosto
    jak piszesz.

    > Wentylacja to osobny temat, dykutujemy o ociepleniu, przy szczelnym
    > oknie i tak prawie wentylacji nie masz. Jak się woda będzie wykraplać
    > wokół okna na ścianie ( a do tego wystarczy temp muru rzędu 10-12 st)
    > to pleśń ci urośnie niezaleznie od wentylacji.

    No i tu sobie pozwolę nie zgodzić się z tobą. Właśnie wyszedł ode mnie
    architekt, który też jako inwestor wybudował dwa domy Ytong 24+ 12
    styro. I okazało się, że po II zimie ma na wszystkich glifach pleśń,
    musiał zamówić do okien nawiewniki. Ty piszesz, że wentylacja nie ma tu
    znaczenia, a jednak ma większe niżby się wydawało - Skąd na glifach w
    styropianie pleśń? - przecież niemożliwe jest by ta ściana miała inną
    temperaturę niż wewnątrz... a może wykonawcy coś spier... i wyszło jak
    wyszło. Skoro więc zakładamy, że coś zepsuli to może pomińmy tą sprawę i
    załóżmy, że i styropian będzie położony prawidłowo i Ytong będzie dobrze
    zrobiony np. poprzez ocieplenie zewnętrznych szpalet, wieńca, nadproży...

    > Proszę cię bardzo nie brnij, do momentu pojawienia sie na rynku
    > szerokich pustaków
    > była jedna norma, która co pewien czas była 'ulepszana' czyli
    > zmniejszało się U wmiarę
    > jak sie pojawiały coraz lepsze materiały ociepleniowe, aż do czasu gdy
    > okazało sie że
    > nie da się ściany wybudować z materiału jednorodnego (1W) wtedy nagle norma
    > się 'podzieliła' na dwie i pojawiła się osobna dla ścian 1W. Co wg mnie
    > nie jest w porządku
    > bo urzędowo się certyfikuje gorsze cieplnie materiały, zauważ że różnica
> [...]

    Być może są teraz dwie normy nie analizuję, jak zaczynałem projekt
    (2007) była jedna - przynajmniej ja o takiej słyszałem i z tego co
    pamiętam choć mogę się mylić wynosiła chyba 0,38. Co ciekawe ja miałem
    projekt zrobiony na suporex 24+ 12 styro i podana norma w projekcie
    wyniosła 0,32 - może uwzględniała ona błędy ocieplenia - nie wnikałem,
    była ona wyliczona na jakiejś podstawie. Ja zmieniłem na ścianę 1W i o
    mniejszym współczynniku.

    > A tak a propo grzania i cen energi, właśnie słyszałem że w 2013 czeka
    > nas hardcore
    > z energią bo wejdzie globcio a nasza energia jest be to nas będą łupić
    > dodatkowymi
    > opłatami, nie mówiąc już o tym że linie przesyłowe rozsypią się ze
    > starości.

    Być może - prócz gazu i kominka z płaszczem mam jeszcze jeden wolny
    komin i miejsce na dodatkowy piec - może pojawi się jakieś tańsze źródło
    energii.

    Nie mam czasu czytać informacji z linku jaki mi podałeś w następnym
    poście jednak po szybkim przeglądnięciu - nie wiemy jakie domy w jakiej
    technologi pokazane są na zdjęciach - biorąc jednak pod uwagę jak
    większość takich domów jest budowane to raczej będzie to 2W. Więc jedna
    styropian nie chroni przed mostkami. Jak więc można założyć, że
    styropian jest OK, a Ytong do d...
    Moim zdaniem można jedynie założyć, że jedna i druga ściana może być
    spier... i jedna i druga może być wykonana dobrze i bez mostków - a tu
    Ty jako fachowiec powinieneś powiedzieć jak uniknąć mostków, zarówno w
    jednej jak i drugiej ścianie, a nie pisać że 1W z założenia będzie zła i
    do d...

    Jeszcze jedna ciekawa rzecz, która m.in. mnie zniechęciła do styropianu
    to kombinowanie - popatrzcie sobie na ten link:
    http://www.termodom.pl//UserFiles/Image/Monika/Strat
    y%20ciepa.jpg
    wg. tego przez ścianę ucieka 25 do 35% ciepła

    Tu za muratorem (w pierwszym akapicie) 20-30%
    http://muratordom.pl/gazety/zbuduj-dom/z-czego-zbudo
    wac-cieple-sciany-jednowarstwowe-sciany-dwuwarstwowe
    -i-sciany-trojwarstwowe,174_4919.html

    Tu mamy ulotkę "reklamową" styropianu (str.34) gdzie sprytnie podali
    50-60% okna + ściany by spotęgować efekt
    http://www.styropiany.pl/poradnik/ABC_izolacji_ze_st
    yropianu.pdf

    A pamiętam reklamy styropianu i opisy, gdzie znacznie zawyżali te wartości.

    A jakby spojrzeć na producentów rekuperacji to przez ścianę ucieka o
    wiele mniej ciepła, za to porzez wentylację grawitacyjną och... - nie
    mam czasu szukać przykładów z pewnością coś znajdziecie

    A tu przy okazji znalazłem ciekawą ulotkę jak uniknąć błędów
    http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=energo
    1

    Tak więc każdy niech sam rozważy co i jak i co lepsze, co gorsze i dlaczego.

    Ariusz

  • 129. Data: 2011-03-17 12:44:35
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-17 12:32, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Dalej mniej m2, drozej, zimna sciane, mostki w oknach, wiencach i
    > nadprozach :-) I za pare lat do ocieplenia :D Nie, dziekuje ;)

    poczytaj sobie to co niżej napisałem w odpowiedzi do janusz_kk1

    a przy okazji link: http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=energo
    1

    w ulotce zobaczysz jak uniknąć mostków ścianie 1W jak i 2W i #w, może
    przestaniesz powielać nieprawdziwe informacje o mostkach w ścianach 1W.
    Bo te są do wyeliminowania.

    Ariusz

  • 130. Data: 2011-03-17 15:28:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak więc każdy niech sam rozważy co i jak i co lepsze, co gorsze i dlaczego.

    mimo całej dyskusji i argumentów - własciel kazdej sciany zostanie przy swoim :-)
    Własciwie to i racja bo jakby zona sie dowiedziala ze jednak lepiej było budowac z 2W
    to byłoby przerąbane. :-)
    Tylko ci którzy dopiero teraz decyduja z czego budować mogą spokojnie zmienić
    wcześniejszą koncepcję :-))))

    b.