  • 131. Data: 2011-03-17 15:39:10
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    news:ilsvb9$231$1@news.onet.pl...

    > mimo całej dyskusji i argumentów - własciel kazdej sciany zostanie przy swoim :-)
    Własciwie to i racja bo jakby zona sie dowiedziala ze jednak lepiej było budowac z 2W
    to byłoby przerąbane. :-)
    > Tylko ci którzy dopiero teraz decyduja z czego budować mogą spokojnie zmienić
    wcześniejszą koncepcję :-))))

    Ale o to chodzi, każdy ma co chciał - ja ze swojej jestem zadowolony, co
    nie znaczy, że z innej też bym nie był - nigdy nie twierdziłem, że 1W
    jest lepsza od 2W i nigdy nikogo nie chciałem odwieść od styropianu.

    Po prostu denerwują mnie jak ktoś wciska, że 2W jest lepsze od 1W bo
    tak. Za jedną i drugą są za i przeciw - myślę, że dopiero za 10, 15, a
    może 20 lat będzie można co nieco zweryfikować.

    Ariusz

  • 132. Data: 2011-03-17 18:51:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 16:39:10 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jest lepsza od 2W i nigdy nikogo nie chciałem odwieść od styropianu.
    >
    > Po prostu denerwują mnie jak ktoś wciska, że 2W jest lepsze od 1W bo tak.
    Nie piernicz, że nie napisałem bo tak, tylko podałem argumenty, poczytaj co
    Mańkowi odpowiedziałem.
    Ja się nie upieram przy ścianie 2W dlatego że sam taka mam bo jej zalety i
    wady znałem
    znacznie wcześniej i dlatego taką wybrałem, bo majwięcej zalet, i tyle.
    Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 133. Data: 2011-03-17 19:07:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Ale ocieplenie w silce jest w calosci poza fundamentem. Ocieplenie nie
    > jest warstwa konstrukcyjna pod ktora musisz przewidziec fundament
    > przeciez :) Majac lawy fundamentowe - silke mozesz zlicowac z
    > zewnetrznym licem fundamentu. Porotherm 44 tez, tylko roznica wewnatrz
    > wyniesie dokladnie 26 cm.

    Nie rozumiem troche. Co ma fundament do ocieplonej sciany? Jak zlicujesz
    silke do zewnetrznego wymiaru sciany fundamentowej topo ociepleniu masz po
    prostu szerszy caly budynek. To tak, jak bys fundament dla Porothermu
    powiekszyl do wymiarow silki z ociepleniem.

    > To roznica wyniesie w stosunku do mojego porothermu 11,5cm czyli
    > ~7,5m2 dalej jestem "do przodu".

    Tylko ciensza sumarycznie sciana daje taka mozliwosc. Inaczej jestes poza
    projektowanym zewnetrznym wymiarem budynku.

    > Majac fundament 38cm - OK, masz racje - porotherm 44 wysuniesz z obu
    > stron po 3cm, czyli te 3cm jestes "do przodu".

    Nie do przodu, tylko mam o tyle ciensza sciane fundamentowa. Wymiar
    zewnetrzny i tak powinien byc zachowany.

    > O widzisz - przy okazji doszlismy do kolejnej waznej kwesti - ja mam
    > sciany piwniczne z bloczka betonowego murowanego na 25cm, a nie na 38.
    > Murujac z porothermu 44 raczej musisz zrobic 38cm - watpie zeby
    > kierbud sie zgodzil na tak duzy "zwis" (19cm) w przypadku porothermu
    > 44 ? Znowu pare tysi do przodu ;)

    Nie wiem jaka powinna byc minimalna sciana fundamentowa dla Porothermu w
    takim przypadku. Podejzewam, ze w tej konkretnej sytuacji bedzie tak jak
    piszesz.

    Pozdro.. TK

  • 134. Data: 2011-03-17 19:14:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...

    > Cooooo? No teraz to przegiales jak jasna cholera :D
    >
    > http://szyna.civ.pl/1w.JPG
    > http://szyna.civ.pl/2w.JPG

    Matko, chodzi o izotermy stropu.

    Pozdro.. TK

  • 135. Data: 2011-03-17 19:29:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 16-03-2011 o 21:57:00 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Maniek ma z dokładnością do 0,1 a to jest tyle co nic, zauważ że ściana
    >pod styropianem ma 13-16 st dla -20 na zewn a w środku wiecej, także
    >różnica dla stropu
    >to jest 0 do -3 st dla 1W i 13-16 dla 2W, widzisz różnicę?
    >a dla stropu jest ona kolosalna bo beton jest dobrym przewodnikiem ciepła i
    >' wyprowadza' ci tą temp do pomieszczenia, także nie mów że jest podobnie
    >bo nie jest.

    Do tej pory pisaliscie o mostkach w scianie 1W w tym miejscu. Ja widze tu
    zimniejsze miejsce a nie mostek. Uznajmy, ze to kwestia interpretacji. Mniej
    wiecej chodzi o to, ze przedstawiacie te mostki jako istniejace jedynie w
    scianie 1W a nie mozna tak sobie przyjac, ze tu jest mostek a w 2W ciagle
    U=0,18.

    >Ale nieporównywalne do 1W.

    Pisalem gdzies, ze 1W jest cieplejsza?

    >Maniek proszę cię nie pier..l jak taki sam, ściana 1W ma w środku temp
    >13-15 st
    >a 2W ma 21, ściana 1W ma na zewn -20 a wśrodku 0 i kondesację pary wodnej
    >ściana 2W ma na zewn 13-15 st a kondesacja nie następuje, czy to jest taki
    >sam rozkład?
    >pPoszukaj sobie przekrojów ścian i ich izotermy temp i wilgotności i sam
    >zobacz, bo ja niem ma juz siły tłumaczyć ci oczywistych rzeczy.

    Kurna, chcesz dyskutowac na poziomie jakims podstawowym? Naprawde uwazasz,
    ze nie widzialem rozkladu izoterm w scianach? Piszac, ze jest taki sam
    znaczy, ze maja ten sam kierunek. Jednak nie wiedzialem, ze piszac co
    kolwiek trzeba najpierw sprawdzic kontomierzem i precyzowac kazde zdanie bo
    ktos moze czepnac sie jednego malo istotnego slowa. Mialem nadzieje, ze po
    kilku juz latach nie musimy tu nic precyzowac w tak oczywistych kwestiach.

    Przypominam, ze pisalismy o stropach.

    Pozdro.. TK

  • 136. Data: 2011-03-17 19:36:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Po prostu denerwują mnie jak ktoś wciska, że 2W jest lepsze od 1W bo tak.
    > Za jedną i drugą są za i przeciw - myślę, że dopiero za 10, 15, a może 20
    > lat będzie można co nieco zweryfikować.

    Sciany 1W znane sa od wiekow i ta niby kondensacja pary wewnatrz na przekor
    wyznawcom scian jedynie slusznych nic jej nie robi.

    Pozdro.. TK

  • 137. Data: 2011-03-18 08:36:15
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > Sciany 1W znane sa od wiekow i ta niby kondensacja pary wewnatrz na przekor
    > wyznawcom scian jedynie slusznych nic jej nie robi.

    Oj robi, robi, widziałeś kiedyś jakiś stary zamek ? już po 500 latach to
    wychodzi.

    pzdr.
    rafał

  • 138. Data: 2011-03-18 09:15:15
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-18 09:36, rrr pisze:

    > Oj robi, robi, widziałeś kiedyś jakiś stary zamek ? już po 500 latach to
    > wychodzi.

    Daj Boże by mój dom 500 lat wytrzymał :)

    Ariusz

  • 139. Data: 2011-03-18 09:28:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [ciach]
    > Nie piernicz, że nie napisałem bo tak, tylko podałem argumenty, poczytaj co
    > Mańkowi odpowiedziałem.

    Cytat Twojej odpowiedzi nie wiem komu:

    Cytat:

    <<<<<<<<<<<I Twoja odpowiedź:

    Tak? a na wieńcu co masz? pewnie połowe bloczka i uważasz że to dosyć,
    jesteś w grubym błędzie, twój strop pewnie będzie tak świecił
    http://termodom.pl/UserFiles/System/Mini/b8161366a1f
    4f2aecb4b1a7db75344e4_130x173.jpg
    jak nie lepiej.

    ___________________________

    Znalazło by się więcej Twoich wypowiedzi próbujących dyskredytować 1W, a
    przynajmniej ja takie wrażenie odniosłem, może zbyt wybiórczo/krótko
    czytam tą grupę i nie do końca rozumiem Twój tok myślenia.

    > Ja się nie upieram przy ścianie 2W dlatego że sam taka mam bo jej zalety
    > i wady znałem
    > znacznie wcześniej i dlatego taką wybrałem, bo majwięcej zalet, i tyle.
    > Z mojej strony EOT.

    Cieszy mnie, że w końcu piszesz jak wyżej, tak powinno być - wady,
    zalety mają wszystkie rodzaje murów, a po to jest m.in ta grupa by
    dyskutować nad tym.

    Ariusz

    P.S. w innym wątku (schemat kotłowni) piszesz:
    ...zimna woda szybko zniszczy kominek...
    Możesz tam zaglądnąć i coś więcej o tym napisać - szukałem informacji
    ale nie bardzo coś mogę znaleźć... ale to inny wątek więc zapraszam tam

  • 140. Data: 2011-03-18 09:55:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 20:36:40 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Sciany 1W znane sa od wiekow i ta niby kondensacja pary wewnatrz na
    > przekor
    > wyznawcom scian jedynie slusznych nic jej nie robi.
    Jak to nie robi jak robi, mury sie sypią, chyba że sa jak pałace z
    kamienia,
    ale dla obecnych materiałów to jest zabójcze dlatego sie tynkuje domy aby
    zabezpieczyć cegłę czy pustak i opóźnic proces który jest nieuchronny.
    Poza tym chyba nie wiesz jak kiedyś budowano, domy/pałace/dworki z przed
    np 100 lat maja
    podwójne mury a wśrodku zasypka z trocin czy podobnego badziewia, dzięki
    czemu
    mury zaczynają się tak cirka od 70cm w wzwyż. Najstarsze z średniowiecza
    są budowane jako pełne z kamienia czy coś podobnego a grubości to też
    powyżej
    50cm.

    --
    Pozdr