  • 151. Data: 2011-03-20 12:21:27
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:0e775e2b-a156-467f-bf8c-cf1194f1440d@u12g2000vb
    f.googlegroups.com...
    > Przeciez porotherm 25 ma identyczna przewodnosc (z gory na dol) jak 44
    > bo to ta sama ceramika, tylko jest cienszy. Wieksze znaczenie ma tu
    > zapewne wlasnie uzyty material - silka bedzie najchlodniejsza.
    > Komorczak teoretycznie powinien byc najcieplejszy ale kto tam wie, bo
    > np. ma znacznie mniejsza powierzchnie styku z fundamentem niz np.
    > pelny komorczak.

    nie zakrecaj :-) Porównujemy dwie sciany: 1W z ytonga i 2W -w jakiejsc wersji ale
    zeby porównanie mialo sens to sciany musza miec jednakowa grubosc.
    Zatem ytong postawimy na bloczku betonowym o szerokosci 25cm - czyli powierzchnia
    przejscia w dól to bedzie 0,25m2/mb.
    Silka 18cm+styro18cm bedzie miala powierzchnie styku 0,18m2/mb. To jest niewiele
    mniej niz ytong, a wspólczynnik przewodzenia znacznie gorszy niz ytong.
    Nie wiem jak sie liczy opór cieplny takich przejsc i zwiazane z tym straty.

    > Dlatego najlepiej wylac plyte fundamentowa na styro EPS200, ktora
    > potem dokladnie z bokow ocieplic zachowujac pelna ciaglosc izolacji.
    > Zero mostka :) To jest moj typ na rodzaj fundamentu w kolejnym domu.

    Niby racja - ale i tak kanadyjczyk tak ma bez takiego wydziwiania :P

    b.

  • 152. Data: 2011-03-20 12:22:51
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-20 12:40, Budyn pisze:
    > Uzytkownik "Adam"<a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > ale to trzebaby przeliczyc, wcale nie jestem przekonany ze maniek nie ma racji w
    tym punkcie.

    Przewodnictwo cieplne jest wprost proporcjonalne do powierzchni (im
    większa, tym więcej ciepła ucieka). Co chcesz tutaj liczyć?

    M.

  • 153. Data: 2011-03-20 12:29:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-20 13:21, Budyn pisze:
> [...]
    zeby porównanie mialo sens to sciany musza miec jednakowa grubosc.

    25cm ytonga jako ściana 1W? Jakie to ma parametry?

    Ściana 1W MUSI być grubsza od konstrukcji w ścianie 2W. Możesz ją
    postawić na takim samym fundamencie i ocieplić od dołu XPS - wtedy jest
    porównywalnie.

    M.

  • 154. Data: 2011-03-20 12:50:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > 25cm ytonga jako ściana 1W? Jakie to ma parametry?

    weź przeczytaj i postaraj sie zrozumieć :/ Ytong 36,5 stoi na fundamencie grubosci
    25cm. I przekazuje ciepło w dół tylko tą powietrzchnią którą sie styka. To co wisi
    nas chwilowo nie interesuje.

    Zrobiłem krótki szacunek i wyszło mi ze przejscie ytong-bloczek jest 3x lepsze niż
    silka-bloczek (mimo mniejszej powierzchni styku silki). Ale troche naookolo liczyłem
    i gdyby co to mozna mnie śmiało poprawiać :-) W efekcie mój budynek traciłby ok 0,5kW
    poprzez fundament gdyby był z silki(+styro) i ze 3x mniej gdyby był z ytonga.

    b.

  • 155. Data: 2011-03-20 12:57:13
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-20 13:50, Budyń pisze:
    > To co wisi nas chwilowo nie interesuje.

    To poczekam aż zacznie cię interesować (pełne porównanie a nie wybiórcze).

    M.

  • 156. Data: 2011-03-20 13:05:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To poczekam aż zacznie cię interesować (pełne porównanie a nie wybiórcze).

    Rozwiń temat - mówimy o cieple przekazywanym w dół do fundamentu. Opowiedz mi ile
    ciepła przenosi ytong w strone fundamentu w miejscu gdzie sie nie styka z nim (a
    zapewne ze styropianem fundamentowym). Opowiadaj gdzie ja takiz straszliwy błąd
    popełniłem.

    b.

  • 157. Data: 2011-03-20 13:23:43
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-20 14:05, Budyń pisze:
    > Użytkownik "M"<M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rozwiń temat- mówimy o cieple przekazywanym w dół do fundamentu.
    > Opowiedz mi ile ciepła przenosi ytong w strone fundamentu

    Ytong przy takiej samej podstawie przenosi tyle samo ciepła w dół bez
    względu na to, czy jest to ściana 1W czy 2W.

    Jak fundament jest grubszy to ten sam Ytong w ścianie 1W przenosi więcej
    ciepła w dół niż w ścianie 2W.

    A jak chcesz porównywać każdy materiał z każdym to niestety ale musisz
    zbudować macierz porównań (zamiast wybierać sobie te komórki, które ci
    akurat odpowiadają).

    M.

  • 158. Data: 2011-03-20 19:58:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A jak chcesz porównywać każdy materiał z każdym to niestety ale musisz
    > zbudować macierz porównań (zamiast wybierać sobie te komórki, które ci
    > akurat odpowiadają).

    zieeeew, widze ze nie rozumiesz. A jak ci sie wydaje ze rozumiesz oblicz strate
    ciepła przekazywana z muru w dół dla ścian:
    1W ytong 36,5 na fundamencie szerokim na 25cm
    oraz
    2W silka 18cm+styro 18cm stojaca na fundamencie szerokim na 25cm.
    temperatura w budynku +20st, temperatura zewnetrzna +5, temperatura gruntu +8
    fundament ocieplony styro 10cm wysoki na 100cm z czego 20cm nad ziemią.

    Wynik podaj w watach na metr bieżący. Albo przestań mędrkować.

    b.

  • 159. Data: 2011-03-21 23:16:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    .googlegroups.com...

    > Hmm. Co w tym łatwego? Chyba, że bierzesz pełen system 1W ze wszystkimi
    > dodatkami. Np. w porothermie masz tak

    Latwe bo bierzesz cegle, kladziesz zaprawe i do gory. Przy stropie styropian
    wysokosci wienca i dalej znow cegla, zaprawa i cala filozofia. Pozniej tynk
    i wlasciwie gotowe. Nie ma klejenia dodatkowego styropianu, wtapiania siatki
    itp. Sciane wymurowac musisz tak czy tak.

    > Hmm. Powierzchnia jest większa, więc nie wiem, jak ci wyszła mniejsza
    > przewodność.

    Powierzchnia moze i wieksza, ale przewodnosc pustaka jednak znacznie
    mniejsza. Poza tym przewodzic beda tylko scianki w miejscach styku a jak
    wiadomo linkowany przez Ciebie Porotherm jest dziurawy. Dla Ytongu to tylko
    11cm bez wysuniecia na zewnatrz. W porownaniu np. ze wspomnianym silikatem
    (nie chce mi sie liczyc) podejzewam, ze wyjdzie jednak duzo.

    > Wystarczy dogadać się z hurtownią w kwestii zwrotów

    Zwrotow czego? Odcietych kawalkow?

    > O tych dodatkach to piszesz w kontekście 2W czy 1W? Przecież przy 1W te
    > dodatki masz w ścianie (musisz kupować dodatkowe elementy ociepleniowe
    > wewnątrz).

    Nie musisz kupowac nic specjalnego, wystarczy ze ocieplisz powszechnie
    stosowanymi materialami w nieporownywalnie mniejszej ilosci. To co potrzeba
    na ocieplenie takiej sciany niemal przewieziesz wiekszym samochodem
    osobowym.

    Roznie bywa przecia. :-)

    Pozdro.. TK

  • 160. Data: 2011-03-21 23:31:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Szloby sie klocic - porothermu 44 wychodzi 16szt. na m2, porothermu 25
    > - tylko 10szt. Czyli murarz murujac z porothermu 44 zrobi to 60%
    > wolniej niz z porothermu 25 (bo waga pustaka 44 jest chyba tez
    > wyzsza). Zaoszczedzony czas to akurat przyklejenie styro.

    Dla mnie to oczywiste, zaprawe naklada sie doslownie lopata a cieplej
    zaprawy nawet nie miesza sie w betoniarce. Wystarczy zalac woda. Skoro Ci
    sie nie zgadza to ja Cie nie przekonam. :-)

    > Tzn? Na styro tez mozesz przykleic plytki klinkierowe, zamocowac
    > drewno. Inaczej spytam - jaka masz elewacje i co dokladnie w niej nie
    > moznaby bylo zastosowac w 2W ? Bo teoretyzowac to sobie mozemy a i tak
    > kazdy wali tynk i na tym sie konczy :)

    Ja pomaluja niemal wieczna farba silikonowa tynk po 12zl/m^2.

    > Juz M sprostowal :)

    No to policz powierzchnie styku, wiekszosc to powietrze. Dla Ytongu tez
    policz.

    > Rotfl! Rownie dobrze mozesz powiedziec ze wada sciany 1W jest to ze
    > zostaje 10 palet materialu bo ktos zle obliczyl. Mi styro ktory zostal
    > (kilka plyt) wykorzystalem akurat do ocieplenia stropu za przedscianka
    > na poddaszu.

    No zaraz. Dla czego ktos zle obliczyl? Domy sa rozne a mi styropianu ze
    scian nie zostalo w ogole.

    > Naprawde na sile szukasz tych argumentow :-) Wszystko kupujesz razem
    > ze styropianem za jednym zamachem. A gdyby zabraklo to kazda hurtownia
    > ma to na stanie.

    Nie rozumiem. Jakich argumentow na sile? Dyskutujesz z faktami? Nic z tych
    rzeczy nie kupowalem, nawet nie wiem jak wygladaja. Co mi po tym ze sa w
    kazdej hurtowni? W hurtowniach sa tez telewizory, ale ich na budowie tez nie
    potrzebowalem. Liczysz budowe tylko w matriale to powodzenia.

    > Podsumowujac drugi raz - 1W jest lepsza do odbijania o nia pilka! ;)

    Dobra, nie bede dyskutowal w konwencji ratowania swiata przed sciana 1W.
    Opisalem roznice. Dla Ciebie bez znaczenia, bo styropian sam sie policzy,
    listwy, siatki i kleje tez. Do tego sam sie przywiezie a ew. zwroty tez same
    wroca do hurtowni, no i same wejda na sciane albo murarz od razu co warstwe
    przykleja ten styropian razem z pustakami i wykancza klejem. Dyskredytujesz
    oczywiste roznice bo Ty masz czas na budowanie, siedzenie na budowie,
    podawanie styropianu i pilnowanie zeby cieli tak by nie bylo odpadow a i
    przyklejali na ramke a nie jak wiekszosc swiata na placki. Nie przyjmujesz
    do wiadomosci, ze nie kazdy zyje jak Ty i czas jest dla nich wazny. No coz,
    tym milym akcentem chyba pozwole sobie zakonczyc ten watek, bo nic nowego
    nie dopisze a przekonywac tez nikogo nie potrzebuje.

    Pozdro.. TK