  • 161. Data: 2011-03-21 23:33:24
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:0e775e2b-a156-467f-bf8c-cf1194f1440d@u12g2000vb
    f.googlegroups.com...
> [...]
    w6g2000vbo.googlegroups.com...

    > Przeciez porotherm 25 ma identyczna przewodnosc (z gory na dol) jak 44
    > bo to ta sama ceramika, tylko jest cienszy.

    Tak? A jakiej klasy dawales te swoja 25?

    Pozdro.. TK

  • 162. Data: 2011-03-21 23:38:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >2W silka 18cm+styro 18cm stojaca na fundamencie szerokim na 25cm.
    >temperatura w budynku +20st, temperatura zewnetrzna +5, temperatura gruntu
    >+8
    >fundament ocieplony styro 10cm wysoki na 100cm z czego 20cm nad ziemią.

    >Wynik podaj w watach na metr bieżący. Albo przestań mędrkować.

    Warto by ten fundament ocieplic z obu stron, bo grunt ma temp. nawet ponizej
    8C jak widze po temp. wody wchodzacej wewnatrz budynku, wiec pod domem tez
    bedzie ponizej 8C a nie zauwazylem, zeby ktos ocieplal fundament z obu
    stron.

    Pozdro.. TK

  • 163. Data: 2011-03-21 23:39:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Przewodnictwo cieplne jest wprost proporcjonalne do powierzchni (im
    > większa, tym więcej ciepła ucieka). Co chcesz tutaj liczyć?

    Opor cieplny?

    Pozdro.. TK

  • 164. Data: 2011-03-22 00:36:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Mar, 00:33, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Tak? A jakiej klasy dawales te swoja 25?

    Nie wiem - chyba 15, a jaka to roznica ? Porotherm 44 jest cieplejszy
    od 25 bo jest prawie 2 x grubszy i ma wiecej przegrod (analogicznie do
    profila okiennego - im wiecej komor tym cieplejszy). Sam material
    (ceramika) jest dokladnie ten sam. Wiec przewodzic ciepla w dol, na
    pierwszych 25cm liczac od wewnatrz, i moj i Twoj beda dokladnie tyle
    samo. Jeszcze inaczej - gdybym ja moj porotherm 25 obmurowal dookola
    drugi raz porothermem 25 (czyli mialbym mur gruby na 50cm) to mialbym
    prawie identyczna sciane jak Twoja. Nie znaczy to, ze nagle ten
    pierwszy porotherm 25 zaczal oddawac wiecej ciepla z domu do zimnego
    fundamentu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 165. Data: 2011-03-22 00:47:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Mar, 00:31, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Dla mnie to oczywiste, zaprawe naklada sie doslownie lopata a cieplej
    > zaprawy nawet nie miesza sie w betoniarce. Wystarczy zalac woda. Skoro Ci
    > sie nie zgadza to ja Cie nie przekonam. :-)

    Zuzycie zaprawy przy porothermie 44 -> 30l/m2. Przy Twoich 150m2 daje
    to 4,5m3 zaprawy. Naprawde chcialbys taka ilosc zaprawy mieszac w
    wiaderku ? :D Mieszales wogole kiedykolwiek cos w wiaderku, ze piszesz
    ze "wystarczy zalac woda" ? ;D Mam wrazenie ze nie :) To ja wole
    zdecydowanie moje 16l/m2 czyli przy 150m2 - 2,4m3, czyli 20 duzych
    betoniarek, zamiast ~300 wiaderek... :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 166. Data: 2011-03-22 06:41:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Mieszales wogole kiedykolwiek cos w wiaderku, ze piszesz
    > ze "wystarczy zalac woda" ? ;D

    Moi majstrzy od elewacji wszystkie kleje i zaprawy zewnętrzne mieszali w
    wiaderku, a było tego trochę - chyba z tona kleju, jak nie więcej, ze 25
    do 30 wiaderek zaprawy barwionej w masie - silikonowo-silikatowej.

    Żeby nie było nieścisłości...
    tynki wewnętrzne, wylewki i tarasy, murki, schody zewnętrzne robili ci
    sami goście i tu ostro jechali w betoniarce :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 167. Data: 2011-03-22 08:00:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

> [...]
    > ze "wystarczy zalac woda" ? ;D Mam wrazenie ze nie :) To ja wole
    > zdecydowanie moje 16l/m2 czyli przy 150m2 - 2,4m3, czyli 20 duzych

    Klej do styro w betoniarce mieszales?

    Krzysiek

  • 168. Data: 2011-03-22 11:07:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Mar, 09:00, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Klej do styro w betoniarce mieszales?

    Kleju do styro na 200m2 potrzebowalem moze 0,5m3. Daleko do 4,5m3! No
    i gdzie tez tu zaleta 1W nad 2W w szybkosci - szybciej wymieszac 4,5m3
    w wiaderku niz 2,4m3 w betoniarce ???? Bez jaj :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 169. Data: 2011-03-22 13:43:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > Kleju do styro na 200m2 potrzebowalem moze 0,5m3. Daleko do 4,5m3! No
    > i gdzie tez tu zaleta 1W nad 2W w szybkosci - szybciej wymieszac 4,5m3
    > w wiaderku niz 2,4m3 w betoniarce ???? Bez jaj :)

    Daj spokój z tymi zaletami i wadami. Nie o to mi chodzi.
    Chyba zle zrozumialem Twoja wypowiedz. Myslalem ze kleju do styro zuzles
    "20duzych betoniarek" Ale jak przemyslalem temat to widze ze pisales o
    zaprawie do porothermu.

    Krzysiek

  • 170. Data: 2011-03-22 18:24:33
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-22 00:16, Maniek4 pisze:

    > Latwe bo bierzesz cegle, kladziesz zaprawe i do gory. Przy stropie styropian

    Czyli twoim zdaniem ściana 1W jest łatwa w wykonaniu, moim zdaniem trudna.

    > Powierzchnia moze i wieksza, ale przewodnosc pustaka jednak znacznie

    Już raz pisałem. To nie jest konkurs piękności/przewodniości cieplnej
    różnych materiałów. Bierzemy TEN SAM materiał i robimy z niego ścianę 1W
    i 2W. I to porównujemy.

    > Zwrotow czego? Odcietych kawalkow?

    Przy ocieplaniu ścian masz 5m^3 odciętych kawałków? To kilkadziesiąt m^2
    ocieplenia.

    > Nie musisz kupowac nic specjalnego, wystarczy ze ocieplisz powszechnie
    > stosowanymi materialami w nieporownywalnie mniejszej ilosci. To co potrzeba
    > na ocieplenie takiej sciany niemal przewieziesz wiekszym samochodem
    > osobowym.

    Mam na myśli pełen system a nie ścinki styropianu wklejone to tu to tam.
    Miała być łatwość wykonania.

    M.