  • 11. Data: 2013-06-29 21:32:22
    Temat: Re: Zadanie z fizyki
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 14:17:27 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Ta a propos "promowania myślenia", ciekawe czy ktoś umiałby narysować
    > wykres zależności między temperaturą w Wąchocku a ilością szczupaków w
    > jeziorze? ;-)

    Banalne. W Wąchocku w jeziorze nie ma szczupaków, jezioro jest tak wąskie i kręte że
    ryby wypadały na zakrętach.

    L.

  • 12. Data: 2013-06-29 22:17:59
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-29 21:32, Lisciasty pisze:

    > Banalne. W Wąchocku w jeziorze nie ma szczupaków, jezioro jest tak wąskie i kręte
    że ryby wypadały na zakrętach.

    Wykres! ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 13. Data: 2013-06-30 09:29:58
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-06-28 17:23, Ergie pisze:

    > Najpierw poleci woda o temp. podobnej do tej w łazience t0, następnie
    > coraz cieplejsza aż do temperatury t1, później nastąpi stopniowy spadek
    > do t2 i narastanie bardzo powolny wzrost do t3.

    No tak. Typowy błąd budowlany. Brak otulin na rurach :-)

    M.

  • 14. Data: 2013-06-30 14:34:55
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 21:17:49 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Nie wzięliście pod uwagę jeszcze jednej rzeczy. Jak ktoś przed kilkoma
    > minutami używał tego podgrzewacza, to najpierw poleci woda chłodna,

    Nie wzieliscie tez pod uwage ze przed chwila kranem bawilo sie dziecko i
    wlaczalo / wylaczalo cyklicznie kilka razy pod rzad wodę! Wykres tworzy na
    poczatku sinusoide ;)

    No i daj tu Polakowi coś do zrobienia to skończy się jak zwykle na
    kombinowaniu :)))))))))

    Marek

  • 15. Data: 2013-06-30 14:38:16
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > Najpierw poleci woda o temp. podobnej do tej w łazience t0, następnie
    > coraz cieplejsza aż do temperatury t1, później nastąpi stopniowy spadek do
    > t2 i narastanie bardzo powolny wzrost do t3.

    Przecież to logiczne. Nie trzeba żadnego geniuszu. Wystarczy odkręcić zimną
    wodę w jakimkolwiek kranie aby zauwazyć że najpierw płynie ciepła o
    temperaturze otoczenia a następnie napływać zaczyna coraz zimniejsza z
    wodociągu o temperaturze gruntu. Nałóżmy na to teraz przepływomierz i już
    mamy prawidłowe rozwiązanie.

  • 16. Data: 2013-06-30 14:38:50
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No tak. Typowy błąd budowlany. Brak otulin na rurach :-)

    Wcale nie.

  • 17. Data: 2013-06-30 14:41:11
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    >Nałóżmy na to teraz przepływomierz

    Eeee ogrzewacz przepływowy.

  • 18. Data: 2013-06-30 21:41:44
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 16:23:14 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >

    > Oto zagadka w kiepskim (moim) tłumaczeniu:
    >

    > Mieszkanie jest na 10 piętrze w bloku wielorodzinnym, jest zima. W łazience
    >
    > jest zamontowany przepływowy ogrzewacz wody o stałej mocy. Jak będzie się
    >
    > zmieniała tempreatura wody lecącej z kranu po jego odkręceniu. Założyć, że
    >
    > ciśnienie w sieci i przepływ wody w rurach po otwarciu kranu są stałe, a moc
    >
    > ogrzewacza jest wystarczająca by podgrzać płynąca wodę o ponad 20 stopni.
    >
    > Rozwiązanie przedstawić w formie wykresu temperatury w zależności od czasu.
    >

    > Ktoś ma odwagę zmierzyć się z takim zadaniem to zapraszam, za pół godziny

    Ja znam podgrzewacze przeplywowe sterowane hydraulicznie, oraz sterowane
    elektronicznie.

    Te hydrauliczne dzialaja tak, ze, maja 3-4 stopnie grzania.
    Jak spadnie temperatura zasilania, to grzeja wiecej, jak spadnie cisnienie zasilania
    - grzeja mniej.

    Jak sie odkreci kurek, to woda jest najpierw zimna, potem ciepla.
    Ktos odkreci kurek w sasiedniej umywalce - najpierw temp. spada, potem sie wyrównuje.
    Tamten zakreci - robi sie wrzatek.
    Jak ktos spusci wode w kiblu - spadnie cisnienie - masz wrzatek, z za chwile -
    hartowanie w lodowce...

    Podgrzewacze sterowane elektronicznie daja zawsze stala temperature na wylocie.

  • 19. Data: 2013-07-01 01:08:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > bo zaczynamy grzac ta z gruntu

    > a to skad sie wzieło to nie wiem :-) Pan mnie objasni to hamerykanskie
    > zadanie...

    Każdy kolejny litr ciepłej wody płynący rurką od ogrzewacza do kranu ogrzewa
    otoczenie tej rurki sprawiając że każdy kolejny litr będzie miał minimalnie
    mniejsze straty i ochłodzi się minimalnie mniej sprawiając tym samym że woda
    w kranie będzie minimalnie cieplejsza i tak dalej z coraz wolniejszym
    przyrostem aż do stałej temperatury wypływającej z kranu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-07-01 01:11:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > poczatku sinusoide ;)

    > No i daj tu Polakowi coś do zrobienia to skończy się jak zwykle na

    ZTCW to wszystko nie ma znaczenia bo istotne było _uzasadnienie_ takiego a
    nie innego kształtu wykresu, a nie sam wykres.

    Pozdrawiam
    Ergie