  • 21. Data: 2010-11-22 17:41:10
    Temat: Re: Zamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem?
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    > Prosiłbym o odpowiedź o pytanie "jaki grzejnik?".

    Największy jaki się da podłączyć pod instalację i termostat ustawiony na 5 stopni.

  • 22. Data: 2010-11-23 19:01:23
    Temat: Re: Zamarzaj&#177;ca woda rozsadza rur&#234; - ogrzewa&#230; grzejnikiem?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A na wiosne woda tylko przez dwa tygodnie wali sosenkami.
    > To ze nie może spuścić wody to wina hydraulików co robili inastalację.
    > Zrobili
    > by minimalne spadki i korek albo zawór w najniższym punkcie i by było po
    > problemie.

    Nie gniewaj się, ale piszesz głupoty. Pomyśl tylko jak zrobić korek do
    spuszczania wody z podłogówki w budynku bez piwnicy ?
    Poza tym obecnie instalacje prowadzi się podłogą. Czy zapewnisz idealnie
    wypoziomowaną wylewkę ?
    Nawet najmniejsza różnica poziomów powoduje, że w rurakach pozostaje woda.

  • 23. Data: 2010-11-23 19:08:28
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:5f5c8ec5-f907-4248-92a8-

    > Dziękuję wszystkim za propozycje alternatywne, tzn. kable grzejne,
    > wydmuchanie wody i nalanie czegoś do środka, ale jak pisałem zrobienie
    > tego może nie być możliwe.

    > Prosiłbym o odpowiedź o pytanie "jaki grzejnik?".

    Odpowiedni, tzn. takiej mocy, która zapewni temperaturę wewnątrz domu
    powyżej zera stopni Celsjusza, a przy tym nie spali instalacji elektrycznej.

  • 24. Data: 2010-11-23 21:07:18
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > U&#191;ytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci

    > Nie gniewaj si&#234;, ale piszesz g&#179;upoty. Pomy&#182;l tylko jak zrobi&#230;
    korek do
    > spuszczania wody z pod&#179;ogówki w budynku bez piwnicy ?
    > Poza tym obecnie instalacje prowadzi si&#234; pod&#179;og&#177;. Czy zapewnisz
    idealnie
    > wypoziomowan&#177; wylewk&#234; ?
    > Nawet najmniejsza roznica poziomów powoduje, &#191;e w rurakach pozostaje woda.

    Widzisz gdzieś w pytaniu słowo " podłogówka"
    Witam,

    rodzina ma domek niedaleko miasta w którym nikt w zimie nie mieszka.
    Woda jest spuszczana z kranów, ale mimo to rok temu rozsadzi&#179;o rury w
    dwóch miejscach, podobno cos zostalo w kolanku.

    Szukam sposobu &#191;eby temu zapobiec. Chcialem zostawi&#230; na zim&#234; wlaczony
    jakis grzejnik. Pytanie jaki typ, zeby by&#179;o bezpiecznie, i jakiej
    mocy?

    Jest to jedno pomieszczenie - l&#179;azienka, dwie sciany s&#177; zewn&#234;trzne.
    Dom
    ocieplany (10-12mm), okna nowe. Pomieszczenie ma ok. 15m2.

    Dzi&#234;kuj&#234; za odpowiedzi.
    bez komentarza.

  • 25. Data: 2010-11-23 21:43:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał w
    >wiadomości
    vbz.googlegroups.com...
    >Witam,

    >Szukam sposobu żeby temu zapobiec. Chciałem zostawić na zimę włączony
    >jakiś grzejnik. Pytanie jaki typ, żeby było bezpiecznie, i jakiej
    >mocy?
    Najmocniejszy jaki tylko dasz rade podłaczyć.
    I z termostatetm aby utrzymywał temeprature ok 5-10st.

    Kris

  • 26. Data: 2010-11-24 17:22:33
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Widzisz gdzieś w pytaniu słowo " podłogówka"

    Widzisz gdzieś w pytaniu "buduję instalację ....." ?
    Jak widać samemu mas zproblemy ze zrozumieniem o czym mowa, a mowa jest o
    zamarzaniu istniejącejh już instalacji i jak temu zapobiec poprzez
    ogrzewanie grzejnikiem.
    Poradziłem o wiele tańszy i pewniejszy sposób tj. zalanie tej instalacji
    płynami, które nie zamarzną.
    Zapomniałeś też, że odpowiadasz w gałęzi wątku, w której napisałem:

    "Rury wodne w ścianie, rury w podłodze, syfony, muszle klozetowe, pralki i
    inne urządzenia, z których nie da się spuścić lub wydmuchać wody, najłatwiej
    jest zalać glikolem takim jak do instalacji solarnych czy do układów
    chłodniczych samochodów.
    W przypadku syfonów oraz muszli klozetowych można też zasypać je solą
    kuchenną."

    Tak więc odpowiadasz na temat zalewania rur w podłodze.